Avatar billede hathor Nybegynder
15. juli 2003 - 22:04 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver man flash

Hey, jeg vil til at starte med noget flash, hvilke programmer skal jeg bruge?
Avatar billede onkelmor Nybegynder
15. juli 2003 - 22:07 #1
Øhh Flash MX :D
Avatar billede medions Nybegynder
15. juli 2003 - 22:10 #2
Avatar billede pixeldude Nybegynder
15. juli 2003 - 22:10 #3
Og så Flash MX ...
Avatar billede ducks Nybegynder
15. juli 2003 - 22:10 #4
Hvis jeg har forstået rigtigt, er det her lidt lettere at lave flash lign. animationer i http://www.webattack.com/get/anfx.shtml
Avatar billede medions Nybegynder
15. juli 2003 - 22:11 #5
Avatar billede mat Nybegynder
15. juli 2003 - 23:23 #6
Hej hathor

Du skal som nævnt i denne tråd bruge flash mx, du kan hente en trial på http://www.macromedia.com/software/flash/ ..hvis du så i programmet går ind under help er der en række tutorials til at sætte dig igang.

Der findes andre programmer der kan bruges til at lave flash materiale med såsom swish og des lig, men hvis du vil lave noget seriøst, som også har et stort og hjælpsomt community skal du bruge macromedia flash (mx er den nyeste, men 5´eren er stadig fin (de fleste udvikler stadig til flash 5 player))

mvh mat
Avatar billede husky Nybegynder
16. juli 2003 - 17:18 #7
Hej Hathor!

Du kan bruge nogle forskellige programmer, hvis du vil begynde med flash.

Der er både Macromedia Flash 5 og FlashMX. Når jeg engang imellem bruger flash er det Flash5, den er lidt mere nem at bruge da der er mange flere features i FlashMX. Du kan også sagtens nøjes med Flash5.
Hvis du bare søger noget til at lave små introer i, kan du også sagtens bruge animations-programmet Switch. Det er meget simpelt og ganske fint til at starte med!

Ha` det!
Avatar billede hr.mclarsen Praktikant
18. juli 2003 - 22:05 #8
Det du har brug for (kun i starten) er en lærer! En som kan lære dig om funktionerne.

Jeg melder mig!!! (Jeg har MX)
Avatar billede hr.mclarsen Praktikant
20. juli 2003 - 19:13 #9
(jeg har også Flash 5) :D
Avatar billede hr.mclarsen Praktikant
29. juli 2003 - 22:43 #10
Tja... Måske er det bare mig...

LUK NU DET HER SPØRGSMÅL! Accepter eller Afvis!!! :(
Avatar billede medions Nybegynder
12. august 2003 - 14:17 #11
Thx 4 Poinz

//>Rune