Avatar billede zane Nybegynder
30. august 1999 - 13:08 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Invalide farvepaletter

Mit problem er enormt.
Når jeg gemmer et billede i PS5.2 med en 8-bits palette, og derefter importerer det i Director 6.5 er paletten "invalid". Hvad *!#:-(* gør jeg galt.
Problemet eksisterer IKKE i PS4
Avatar billede jumper Nybegynder
30. august 1999 - 14:06 #1
Hvilket format gemmer du billedet i?

/Thor
Avatar billede migme Nybegynder
30. august 1999 - 14:06 #2
Umiddelbart lyder det som om at der er sket en fejl i din instalation, hvis ikke en geninstalation retter dette problem, må du rette hendvendelse til Jash's hjemmeside.
Avatar billede jumper Nybegynder
30. august 1999 - 14:10 #3
Det kan da også være en fejl i hans konfiguration af Director eller PS5.2, eller en fejl i måden han gemmer billedet på.

/Thor
Avatar billede stroehm Nybegynder
30. august 1999 - 18:00 #4
der er generelt palette problemer i ps5, det gælder osse for parsing imellem illustrator + ps5 , ps ligger 2% sort til farven, skummelt?
måske kan det calibreres , det mener jeg at man kan på mac.
Avatar billede lazze Nybegynder
30. august 1999 - 18:52 #5
Du kan også pudse programmet" quant" på billedet. Altså når det er BMP eller TIFF eller lignede..
Vælg shareware..
http://www.juul.stejle.dk/
Avatar billede theartist Nybegynder
31. august 1999 - 16:06 #6
gem det i tiff til director, det giver et bedre resultat, og så skulle du også være ude over det problem du har nu!
Avatar billede zane Nybegynder
01. september 1999 - 10:54 #7
Hvis det bare var så nemt, som at gemme det i et andet format, så gav jeg nok ikke 300 point for et svar.
Det er ligegyldigt hvilket format jeg gemmer det i, problemet er det samme.
En ominstallation er ikke aktuel, da problemet eksisterer på flere maskiner.
Og det er ikke Director som laver fejlen, som nævnt eksisterer fejlen KUN når billedet gemmes fra PhotoShop 5 og ikke fra 3/4.
Avatar billede zane Nybegynder
01. september 1999 - 10:59 #8
Quant var desværre heller ingen hjælp.
Ellers meget spændende program.
Avatar billede lazze Nybegynder
03. september 1999 - 20:29 #9
Ja, jeg finder det ret krafigt og meget bruger venligt!
Men for at vende tilbage til dit spørgsmål så bliv dog ved at bruge PS 4.0. Eller lade være med at bruge Director. Hvis det er til web er der andre bedre alternativer. Hvis det er til cd´rom hvorfor så bekymrer sig om farve paletter?
Jeg håber at du finder en løsning på dit problem!
Go´aften
Avatar billede zane Nybegynder
06. september 1999 - 09:01 #10
-Dårlige løsningsforslag lazze.

Jeg kunne jo også bruge MS-Paint eller lignende ;-)
Avatar billede jensjta Nybegynder
06. september 1999 - 09:10 #11
Du skal huske at farven hvid SKAL være første farve i paletten, og farven sort SKAL være sidste farve. Eller godkender Director ikke din palette.
Avatar billede zane Nybegynder
06. september 1999 - 16:11 #12
Jensjta --->> !!! Sure thing, hvorfor tænkte jeg ikke på det.

Svar på spørgsmålet, og hent dine points.

TAK TAK TAK TAK TAK Oh du høje mester
Avatar billede jensjta Nybegynder
06. september 1999 - 16:33 #13
Det var så lidt. Jeg har selv bøvlet MEGET med det :-))
-----
Du skal huske at farven hvid SKAL være første farve i paletten, og farven sort SKAL være sidste farve. Eller godkender Director ikke din palette.