Avatar billede anthony Nybegynder
14. juli 2003 - 23:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Pix-to-1710 Router + Software VPN dialin

Jeg har følgende opstilling:

1 stk Cisco 1710 VPN-Router
1 stk Cisco PIX 501 Firewall
1 stk Cisco VPN software-klient

Jeg har allerede en fast IPSEC-tunnel oppe mellem routeren og PIX'en, men vil gerne oprette mulighed for at kunne koble op til 1710'eren ved hjælp af Cisco's VPN-klient.

Jeg har oprettet et dyn-map i routeren og umiddelbart ser det også ud til at jeg kan få software-VPN'en til at fungere. Problemet er blot at når jeg indtaster min software-vpn-konfiguration i min router, så kan jeg ikke længere åbne min faste tunnel mellem routeren og firewall'en.

Helt præcist stopper min faste tunnel med at fungere når jeg indtaster følgende:

"crypto map pixmap client configuration address respond"

Softwaren kan fint koble op til routeren. Har forsøgt at benytte "initiate" i stedet for "respond" hvilket bevirker at min faste tunnel køre uden problemer, men softwaren ikke fungere...

Nogen gode ideer?

På forhånd tak...
Avatar billede anthony Nybegynder
14. juli 2003 - 23:52 #1
Jeg har desuden forsøgt at benytte både "intiate" og "respond" hvilket bevirker at software-VPN virker som det skal, men den faste tunnel fortsat ikke kan etableres.

Såfremt det har interesse, kan jeg uploade konf. til en http.
Avatar billede anthony Nybegynder
14. juli 2003 - 23:52 #2
Mente selvfølgelig "initiate"
Avatar billede anthony Nybegynder
14. juli 2003 - 23:54 #3
Jeg har en lignende konfiguration kørende som fungere upåklageligt. Dette er dog 1710 til 1710 og ingen PIX.
Avatar billede exxxhaust Nybegynder
15. juli 2003 - 07:34 #4
Har du prøvet at kigge på Cisco's hjemmeside, der ligger et hav af gode dokumenter med mange eksembler på hvordan en konfiguration kunne se ud.
se evt. dette link http://www.cisco.com/en/US/products/hw/routers/ps221/prod_configuration_guide09186a008007cfa7.html#xtocid14
Avatar billede rubeck Nybegynder
15. juli 2003 - 10:38 #5
Hvis du har CCO login kan du læse hvordan her:

Configuring IPSec Between Two Routers and a Cisco VPN Client 3.x

http://www.cisco.com/en/US/customer/tech/tk583/tk372/technologies_configuration_example09186a0080094685.shtml

Hvis du ikke har CC0 login skriv lige igen..
Avatar billede anthony Nybegynder
31. august 2003 - 19:27 #6
Jeg fik selv løst mit problem. Havde selvfølgelig fulgt et eksempel på Cisco's TAC, men ligemeget hjalp det. Startede derfor en sag op hos Cisco og det viste sig at min firmware var fejlbehæftet så efter en lille downgrade så virkede alting igen.
Avatar billede anthony Nybegynder
31. august 2003 - 19:27 #7
Håber det er i orden at jeg snupper mine points igen.