Avatar billede uffe23 Nybegynder
14. juli 2003 - 23:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kryptering af c og f drev??

Jeg vil høre til om nogen ved hvilket program der skal bruges hvis man ønsker at kryptere hele computeren der indeholder  2 stk harddisk, er det muligt at man ligesom i indledningen til XP bliver spurgt efter password og brugernavn , altså en kerne uden om selve XP !!eller kan man først cryptere drevet efter man har været igennem XP standarden som ikke virker særligt sikker på mig!! rgs
Avatar billede chalde Seniormester
14. juli 2003 - 23:14 #1
http://www.securstar.com/
drivecrypt kan, men er ikke gratis. 1344 Bit Hard Disk Encryption, så er der ikke nogen der kommer ind uden videre.
Avatar billede chalde Seniormester
14. juli 2003 - 23:19 #2
Drivecrypt sammen med DriveCrypt Plus Pack giver: "- Full Disk Encryption (Encrypts parts or 100% of your HardDisk including the operating System)
- Pre-Boot authentication (BEFORE the machines boots, a password is requested to decrypt the disk and start your machine)
- Strong 256bit AES encryption
- USB-Token authentication at pre-boot level"
Avatar billede uffe23 Nybegynder
15. juli 2003 - 13:17 #3
Takker for svar men er der ikke andre programmer som måske enter free eller billigere!!Bruger Steganos nu men deres cryptkapacitet er begrænset til xgb! rgs
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. juli 2003 - 13:20 #4
Du bør kikke på krypteringens bedstefader PGP, der kan hentes gratis på http://www.pgpi.org. hvis du bruger win 2000 eller xp kan du bruge den indbyggede krypteringsmekanisme
Avatar billede uffe23 Nybegynder
09. august 2003 - 15:01 #5
ok
Avatar billede a.ellegaard Nybegynder
12. august 2003 - 05:45 #6
Helt klart at anbefale er pgpdisk, meget sikker og virker hurtig og overskueligt