Avatar billede carsten78 Nybegynder
14. juli 2003 - 21:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Online salg af computere

Hej. Jeg vil gerne diskutere alle de firmaer der laver online salg af computere. Fortæl om jeres erfaringer. Nogle gange er de billigste jo ikke de bedste, men der er svært at vide på forhånd.

PS: ved ikke om dette er det rigtige forum, da jeg ikke er sikker på om man må nævne navne på experten. Hvis den ikke går; er der så nogen der kender et sted hvor denne debat har kørt, eller et sted jeg kan starte den.

mvh Carsten
Avatar billede vendelboen Nybegynder
14. juli 2003 - 22:08 #1
Der er jo mange der eksempelvis benytter www.EDBPRISER.DK og det er vel et kvalitetsstempel i sig selv. Mange har gjort det med succes, men lige så mange har lavet deciderede fejlkøb via disse on-line handlende, så min morale til emnet er at med mindre man ved hvad man går efter og selv har tilstrækkelig viden om det så lad være og find hellere en lokal handlende der yder support og baserer sin forretning på service. Har selv haft kunder der eksempelvis har købt bundkort og prosessor fra en online handlende, de passede bare ikke sammen, man kan ikke klandre butikken for handlen de har jo bare leveret de vare der er bestilt. Ligeledes skal man tænke på at hvis man køber online og der er garantiproblemer med produkterne så er der en masse senden frem og tilbage med ventetid til følge. Endelig skal der tænkes på at der mange gange er fragt og ekspeditionsgebyr med i handlen og dermed er den øjensynlige besparelse måske blevet væserntlig mindre. Men når alt det er sagt så er EDBPRISER et godt sted at chekke produkter og priser og med hele denne smøre i baghovedet så er der også gode handler at lave online.
Avatar billede carsten78 Nybegynder
14. juli 2003 - 22:14 #2
Ja, jeg har på det seneste brugt en del tid på edbpriser, men der er ikke rigtig en "det siger køberne om stedet" menu, den mangler jeg meget, fx har jeg (vist her på siden) læst nogle ikke så gode ting om phønix computer. Det er disse fælder jeg gerne vil sikre mig imod. Jeg har forholdsvis styr på hvad jeg vil have, og ikke have. Det er firmaerne jeg ikke ved noget om, og det irriterer mig lidt.
Avatar billede blyno Praktikant
14. juli 2003 - 22:27 #3
Prøv at kigge ind på http://www.firmacheck.dk/ Der kan du læse hvad andre brugere syntes om navngivne firmaer..
Avatar billede blyno Praktikant
14. juli 2003 - 22:31 #4
Men da det er diverse brugere der "stemmer" der, så kan man ikke regne alt for meget om det. Da en dårlig oplevelse bliver fortalt x 10, hvor imod en god/normal oplevelse måske ikke bliver nævnt. Med det i mente - syntes jeg dog alligevel godt at det kan give en indtryk af "butikkerne"
Avatar billede carsten78 Nybegynder
14. juli 2003 - 22:59 #5
Tak for linket, det var præcis hvad jeg ledte efter
Avatar billede blyno Praktikant
14. juli 2003 - 23:14 #6
Takker for points :-)