Avatar billede bosse88 Nybegynder
14. juli 2003 - 21:51 Der er 24 kommentarer og
2 løsninger

EP-8RDA3+ MOBO med problemer !

Hmm ja så fik jeg mit EP-8RDA3+ mobo med en 3000+ Barton og en Aero7 køler, MEN! Intet skal jo gå godt da jeg så ville være lykkelig og det synes verden ikke at de under mig :/

1) Så snart strømkablet er i og strømforsyningens kontakt (den bag på compen) er sat til ON, så kører strømforsyningens køler og CPU køleren. Men jeg skal stadig trykke på den normale tænd/sluk knap for at computeren tænder.

HVORDAN fikser man det ?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
14. juli 2003 - 21:52 #1
du har da sikkert sat nogle stik forkert! kig manualen igennem igen, og dobbelcheck!
Avatar billede bosse88 Nybegynder
14. juli 2003 - 22:01 #2
ok lad mig hjælpe dig, EPoX giver en "manual" på 2 sider :D Desuden har jeg jo booted et par gange (efter en masse CMOS reset...) og jeg kan få min CPU detected ordentligt floppy virker osv. Hvilke stik skulle kunne gøre det anyway ? HJÆÆÆÆLP! ?
Avatar billede bosse88 Nybegynder
14. juli 2003 - 22:03 #3
hvis jeg river alle de stik ud til at tænde/genstarte pc'en og sætter stikket i gør den det stadig... nogen forslag ?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
14. juli 2003 - 22:09 #4
lige så jeg har forstået det rigtigt:
det er ikke meningen at den skal starte blæserne etc før du tænder den, vel?
Avatar billede bosse88 Nybegynder
14. juli 2003 - 22:28 #5
Nej det er meningen at den skal kunne stå med strømstikket og PSU'en sælået til (når du slukker din egen comp og lader den stå. Så er PSU'en jo slået til, dne knap omme bag på) Sådan skal det være, at når jeg bare trykker på tænd knappen omme foran, ja så starter skidtet op :)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
14. juli 2003 - 22:39 #6
så har jeg ikke fattet det?!

kan du ikke lige skære det ud i pap: hvad gør den nu?
og hvad vil du gerne ha at den skal gøre?
Avatar billede bosse88 Nybegynder
14. juli 2003 - 23:16 #7
en PSU er det samme som en strømforsyning, ikke ? Og når den lille sorte knap bag på den bliver sat til "ON" så begynder blæserne at køre selv om selve compen IKKE er tændt. Det er hvad det sker
Avatar billede bosse88 Nybegynder
14. juli 2003 - 23:18 #8
Det den skal gøre er at opføre sig som en slukket comp ligemeget om PSU knappen er sat til ON eller OFF, det med tænd sluk skal jo først ske når man trykker på tænd/sluk knappen foran på kabinettet !?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
14. juli 2003 - 23:27 #9
så har jeg jo også ret i hvad jeg skriver
"lige så jeg har forstået det rigtigt:
det er ikke meningen at den skal starte blæserne etc før du tænder den, vel?" ??
ellers så fatter jeg ikke en dart *LOL*
Avatar billede bosse88 Nybegynder
14. juli 2003 - 23:48 #10
nemmerlig :D
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
14. juli 2003 - 23:49 #11
jeg kan jo ikke rigtig sige andet, end RTFM - men ok hvis den er ret mangelfuld, såååå - har du chekket deres hp?
Avatar billede bosse88 Nybegynder
14. juli 2003 - 23:51 #12
Skal nok siges at jeg har prøvet at ligge det nye MOBO ned på et træbord. Kun med strømstikket sat i moboet, når jeg tænder for PSU'en så begynder dens køler at blæse. Sætter jeg c køleren til begynder den også at blæse, sætter jeg grafikkortet til med et 4pins 12v stik (igen, jeg mener dem til at tilslutte harddiske og CDROM drev) så begynder den OGSÅ at blæse.

MEN !
Sætter jeg mit gamle chaintech board på det samme bord, med strømstikket fra PSU'en til moboet får jeg IKKE en PSU blæser der går igang for fulde drøn, heller ikke hvis jeg satte cpu køleren eller grafikkortet til.

Hvad F..... sker der ?
Avatar billede seitentaisai Nybegynder
14. juli 2003 - 23:55 #13
lol mærkeligt PSU :D. men aligevel tjek lige alt igennem først some hansen siger. elelrs er det jo PSuen som der fejelr noget.
Avatar billede seitentaisai Nybegynder
14. juli 2003 - 23:57 #14
100 % på at alle de små stik er der hvor de skal?
Avatar billede bosse88 Nybegynder
14. juli 2003 - 23:59 #15
Jeg sagde jo at det ENESTE jeg sluttede til var stikke fra PSUen til Mainboardet. INTET andet! Jeg fatter det kraftedeme ikke :/
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
15. juli 2003 - 00:10 #16
det ku jo være du skulle prøve at sætte stikkene til de forskellige steder? det skulle gerne stå på mb'et hvor de skal sidde
Avatar billede seitentaisai Nybegynder
15. juli 2003 - 00:16 #17
hmm det kunne være bios instillingerne!!! for din nye bundkort! efter nøje læs af "Skal nok siges at jeg har prøvet at ligge det nye MOBO ned på et træbord. Kun med strømstikket sat i moboet, når jeg tænder for PSU'en så begynder dens køler at blæse. Sætter jeg c køleren til begynder den også at blæse, sætter jeg grafikkortet til med et 4pins 12v stik (igen, jeg mener dem til at tilslutte harddiske og CDROM drev) så begynder den OGSÅ at blæse. MEN !
Sætter jeg mit gamle chaintech board på det samme bord, med strømstikket fra PSU'en til moboet får jeg IKKE en PSU blæser der går igang for fulde drøn, heller ikke hvis jeg satte cpu køleren eller grafikkortet til "  med din anden bundkort kunne det jo men med det nye sker det mærkelgit. Så må det jo kun betyde at instillingerne i den nye bundkort må være forkerte nogen steder tjek biosen ud for mærkelig instillinger!
Avatar billede bosse88 Nybegynder
15. juli 2003 - 00:25 #18
jaeh men HVILKE indstillinger skulle kunne sørge for at en PSU tænder sine fans så snart strømmen slås til ? Ved ikke helt... måske
Avatar billede seitentaisai Nybegynder
15. juli 2003 - 00:32 #19
prøv sæt setup til default har altid hjulpet mig ;D
Avatar billede bosse88 Nybegynder
15. juli 2003 - 00:51 #20
har da før prøvet at køre med optimized osv. Men jeg har ALTID det der prop, har mange gange været henne for at resette CMOS menden gør det stadig
Avatar billede evildon Nybegynder
26. juli 2003 - 07:45 #21
Det er sådan at nye motherboard mange gange har den slags indstillinger, hvor man kan bestemme hvordan den skal reagere hvis der kommer strøm på. Det ville jo ikke være godt hvis der var strøm udfald og ens servere ikke kom op af sig selv ! Det er ikke noget problem hvis man kun har en server, men der er jo firmaer der måske har 100+ servere.
Jeg ved ikke hvordan instillingerne er i den bios der er i det motherboard du har, men jeg er sikker på det er det.
Avatar billede bosse88 Nybegynder
14. august 2003 - 20:19 #22
Niks fik den hen til et "værksted" og bad dem teste om det nu var PSU'en da det var det bedste forslag da der ikke var andre ting jeg ikke selv kunne teste (havde jo ikke en ekstra PSU) og så virkede det ellers fint ^^
Avatar billede bosse88 Nybegynder
14. august 2003 - 20:22 #23
170 til seitenaisai (mærkeligt navn at du ved det ! :P ) for at blive ved med at stille spørgsmål som jeg så kunne chekke ud for at eliminere så mange muligheder som muligt, tak :)

30 til evildon fordi jeg er så flink, håber ikke at nogen blir sure
Avatar billede evildon Nybegynder
15. august 2003 - 22:53 #24
Jeg bliver ikke sur :)
Avatar billede seitentaisai Nybegynder
05. december 2003 - 20:28 #25
hehe ;D
Avatar billede seitentaisai Nybegynder
05. december 2003 - 20:28 #26
tak!