Avatar billede mandarinaduck Nybegynder
14. juli 2003 - 20:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Memory Key / Flash Drive: USB1.1 vs. USB2.0

Hej!
Jeg skal ud at anskaffe mig USB Memory Key. Jeg har en gammel bærbar med USB1.1, men regner med at skifte den ud til en ny med USB2.0 inden længe.
Mit spørgsmål: Kan man bruge en USB2.0 Memory Key i en USB1.1-indgang (med 1.1-hastighed, naturligvis) og, omvendt, kan man benytte en USB1.1 Memory Key i en USB2.0-indgang?
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. juli 2003 - 20:10 #1
Der er fuld bagud kompartabilitet, det eneste du skal være opmærksom på er at der faktisk er tre usb 2.0 standatder. Man omdøbde usb 1.1 til usb 2.0, så i dag findes usb 2 i low, medium og high. håld øje med hvad det er du køber
Avatar billede hr.usb Nybegynder
15. juli 2003 - 09:11 #2
du kan læse mere om ovennævnte her
http://shopbasic.dk/mall/shop.asp?shop_id=5957
Avatar billede mandarinaduck Nybegynder
15. juli 2003 - 10:06 #3
1. Det vil med andre ord sige, at jeg godt kan bruge en USB 2 Memory Key i min gamle computer (som enten har USB 1.0 eller USB 1.1 - jeg er ikke helt sikker)?
2. Vedr. forskellige USB 2-standarder, så er det da ikke lige noget der fremgår under de forskellige produkter i web-shop´ene? Hvordan kan man så vide, hvad man får?
3. Vedr. mærke: Hvad vil I anbefale? Er der nogle mærker, der er bedre end andre?
En del spørgsmål, I know, men gode besvarelser skal nok få point.
Avatar billede mandarinaduck Nybegynder
15. juli 2003 - 11:36 #4
Tak for svar, bufferzone. Jeg har lige set en artikel på pcworld.dk, som bekræfter dine ord (http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=4359). USB1.1 = USB2 Full Speed og den "oprindelige" USB2 = USB2 High Speed. Det er da temmelig forvirrende!