Avatar billede hillmann Nybegynder
14. juli 2003 - 18:45 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

trådløst videosignal

Hej
Er der nogle der ved om man kan anvende de eksisterende trådløse videooverfører/DVD/Audio til pc'er. Jeg har en bærbar Dell Latitude med tv out i. Kan man bruge det til sådan en sag.

Hillmann
Avatar billede kenp Novice
14. juli 2003 - 18:47 #1
ja man kan godt bruge det til overførsel fra computer til fjernsyn
Avatar billede kenp Novice
14. juli 2003 - 18:48 #2
selvfølgelig forudsat at de rigtige kabler følger med det trådløse.
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2003 - 18:52 #3
Det kan man snildt, men jeg synes nu ikke billed/lyd er overvældende godt :o)
Avatar billede hillmann Nybegynder
14. juli 2003 - 20:50 #4
kan du oplyse mig hvilken en model jeg så skal købe mig?
Avatar billede kenp Novice
14. juli 2003 - 20:58 #5
jeg vil generelt ikke anbefale dem man kan købe da de ikke er noget vær! man man kan godt
Avatar billede hub Nybegynder
14. juli 2003 - 21:25 #6
Det er ikke sikkert at det virker. Jeg har prøvet med en Dell Inspiron uden held. Problemet er, at den bærbare ikke kan "mærke" et TV i udgangen når man bruger et trådløst sæt. Den aktiverer derfor ikke TV-out....
Avatar billede jenshenrik Nybegynder
15. juli 2003 - 07:19 #7
Hej Hillmann!

Bilka har et sæt som jeg kender flere der haft glæde af (til ca. 900,-)
-Go´fornøjelse!
Avatar billede tre Nybegynder
15. juli 2003 - 08:46 #8
tjaa - jeg har haft en succesoplevelse og et totalt nederlag.

Ville forbinde min stationære PC via et Medion trådløst sæt til ca 600. Det virkede bare ikke.
Men fra min Powerbook kører det fint.
Avatar billede hillmann Nybegynder
15. juli 2003 - 09:04 #9
ok og tak.
Hvis ikke det virker er der nogle der kan fortælle mig hvordan jeg får mit TV-out til at spille på min bærbare. Når jeg finderbinder kablerne og går ind og ser om den registrerer tv'et, sker der intet....håber der sidder en der kan beskrive hele processen. Grafikkortet er et ATI RAGE et elle andet.
Avatar billede jenshenrik Nybegynder
16. juli 2003 - 09:59 #10
->>Tre - Medion ER EN TOTAL FIASKO!. Hol dig fra det. Synes du at du får en god betjening, samt får nogle gode kvalitetsvarer i Aldi, så som i Brugsen??

- He, he! Nej, vel?

Det er nemli´ fordi at det er de samme brødre som står bag...

De får produceret noget som består af en masse forskelligt OEM-sampak.

Skidt for "newbies"...
Avatar billede jenshenrik Nybegynder
16. juli 2003 - 10:27 #11
Nå! Så tilbage til dig hillmann..

Nu beskriver du ikke helt hvilktet ATI-kort din bærbare er udstyret med, men det er i bund og grund det samme der skal til. Du skriver heller ikke noget om dit operativsystem.

Jeg har selv et ATI-kort i en af mine pc´ere, og det virker fint, fint.

Først og fremmest skal du sørge for at du kører maks. 800x600 ved 60hz.
(skærmopløsning når du vil tilslutte dit TV)
Nu går jeg ud fra at du er nogenlunde drevet i at betjene dit styresystem?

Jeg foreslår at du ser lidt på denne side:

http://www.ati.com/support/products/pc/aiw/index.html

1. Vælg et af ATI-kortene (evt et det matcher din egen chip).
2. Gå ind under "Setup tips".
3. Vælg "Hardware Setup"
4. Klik herunder på "Outputting VIDEO to a TV or VCR "
5. Følg instruktionerne på siden og husk at vælge det rigtige operativsystem.

Du skal osse være sikker på at du har installeret diverse rigtige drivere m.m. til dit "grafikstads".

I de fleste tilfælde kan du bruge den "player" som hører med til dit kort men ellers er her et link til den ULTIMATIVE afspiller:

http://prdownloads.sourceforge.net/guliverkli/mpc2kxp6458.zip?use_mirror=switch

Den minder om Windows Mediaplayer men kan afspille det hele, samt du kan vælge flere filer som skal afspilles ad gangen (hvis din film er evt. delt op i 2)

Nå, men jeg må til at "jobbe" videre. Jeg kigger ind lidt senere....