Avatar billede jepadk Nybegynder
14. juli 2003 - 12:11 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Indehaver af hotmail

Jeg har modtaget mærkelige mails fra en hotmail adresse, er det muligt at finde ud af hvem der er indehaver af denne hotmailkonto?
Avatar billede chapter Nybegynder
14. juli 2003 - 12:12 #1
Når du skriver mærkelig, er det så spam eller chikane rettet mod dig som person ??
Avatar billede jih Nybegynder
14. juli 2003 - 12:13 #2
du kan kontakte hotmail's staff.... De ved højst sandsynligvis hvem det er.... men det er hvis der er tale om spam, virusser, trusler eller andet lignende...
Avatar billede mbfstudio Nybegynder
14. juli 2003 - 12:13 #3
nej, hotmail er en anonym webservice..så det er bare om at slette dem da det sikkert er virus eller spam mails...hvis det var en der ville i kontakt med dig havde han nok skrevet hans navn
Avatar billede jepadk Nybegynder
14. juli 2003 - 12:15 #4
Chikane, men ikke trusler .
Avatar billede chapter Nybegynder
14. juli 2003 - 12:18 #5
Jeg tror desværre ikke du kommer sandheden maget nærmere... Hotmail kan ikke uden videre udleverer personlige info om kontoen som da sikkert også er registreret i et falsk navn... Man kan selvfølgelig godt finde ud af det med IP logning etc. men det er en større omgang som næsten ikke betale sig.. Mit råd er at bortfiltrere al mail fra denne konto.
Avatar billede jih Nybegynder
14. juli 2003 - 12:23 #6
enig med chapter.... blokér den email adresse, hvis muligt, og så vil du ik få flere mails fra ham af... :)
Avatar billede spe Nybegynder
14. juli 2003 - 12:24 #7
Jeg får også en masse trælse "reklamemails" fra hotmail adresser. Er der ikke et sted hvor man blot kan anmelde dette misbrug af hotmail?
Avatar billede chapter Nybegynder
14. juli 2003 - 12:30 #8
Avatar billede jih Nybegynder
14. juli 2003 - 12:30 #9
du kan stadig kontakte hotmail staff... de kan slette brugerens emailadresse hvis der er misbrug... men jeg tror nok du skal bruge beviser... dvs. finde en af de emails og sende videre til Hotmail staff...
Avatar billede halifax Nybegynder
14. juli 2003 - 12:51 #10
Du kan næppe undgå spam og lign. fra Hotmail-konti. Sådanne mails florerer i tusindvis.

Hvad med at kunne se og sletet mails fra Hotmail-serveren, før du åbner din Hotmail konto? Så kan du sortere det uønskede fra på forhånd - men undgå spam på din konto kan du næppe.

Til ovennævnte kan evt. bruges programemt ePrompter som du kan læse mere om og downloade her (freeware)
http://www.pcworld.dk/download.asp?Mode=2&ProgramID=961