Avatar billede caytronic Nybegynder
14. juli 2003 - 08:21 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Kontagt med sme server

Hej jeg sider og roder med en opkobling til eg SME5.6 server, fra en Win98 maskine.. med det går ikke så godt..
Jeg har mulig hed for at se serveren men jeg kan ikke komme ind på den der er noget gakt med paswordet, jeg tror nu at jeg er gået forkert fram...
er der nogen der vil hjælpe mig...
kin
Avatar billede fet321 Nybegynder
14. juli 2003 - 08:41 #1
Hvordan prøver du at forbinde til den?
Er det gennem telnet, ssh ...?
Avatar billede caytronic Nybegynder
14. juli 2003 - 08:58 #2
Jeg vil have den som telnet er ikke noget problem. ssh ????? ved je ikke hvad er..
Det jeg vil er følgende:
Når jeg kliger på Andre computer og ser netværget vil jeg kunde gå ind på serverens filer og foldere +++ at bruge den som printer server
Avatar billede fet321 Nybegynder
14. juli 2003 - 09:22 #3
Du skal gå ind i server-manager gennem en browser.

http://DINSERVER/server-manager/

og under "Configuration | Workgroup" fortælle den at den skal funggere som workgroup.

I server-manageren installerer du også printere. Det skulle være lige ud af landevejen.
Avatar billede fet321 Nybegynder
14. juli 2003 - 09:26 #4
Avatar billede caytronic Nybegynder
14. juli 2003 - 10:06 #5
nu har jeg sagt at den skal være workgroup, men nu er det bare blevet meget være, nu får leg bare en benægtelse og ikke en mulighed for at taste et pasord..
har jeg sat min win 98 forkert op
Avatar billede fet321 Nybegynder
14. juli 2003 - 17:07 #6
Du skal selvfølgelig sætte W98 op til at tilhøre den workgroup, som du opretter på serveren :)
Og så genstarte 98 maskinen.
Avatar billede fet321 Nybegynder
14. juli 2003 - 17:08 #7
Ka ikk lige huske hvordan man gør det i 98.
Det er noget med Kontrol panel / Network og så et af fanebladene.
Avatar billede serverservice Praktikant
15. juli 2003 - 20:58 #8
Ok du får lige et setup til w98 klienten.
Du skal åbne Netværk i kontrolpanel.
1. Under identifikation kan du vælge workgroupnavn
2. Den skal have "fil og usdskriftsdeling" installeret.
3 Skal stå til "Klientprogram til Ms netværk"
Hvis din server er en domain controller skal du dobbeltklikke "klientprogram til ms netværk" øverst og skriver domænenavnet under "logon to nt-domain"
hjalp det?
Avatar billede caytronic Nybegynder
15. juli 2003 - 21:05 #9
ok dannyboyd nok har jeg nu selv fundet ud af at løse problemet sådan da...
det der med NT domæne fant jeg men hvilket navn skal der stå for domænet er det ikke.... jeg fik det til at vieke med IP NR og det køre bare der ud af...
Du får pointene hvis du kan forklare mig hvordan jeg kan loge on med et andet bruger navn... Skal jeg:
1 Oprette en ny grube.
2 ændre i den nuværende grube
3 eller skal jeg ind og lave I-bay
Avatar billede caytronic Nybegynder
15. juli 2003 - 21:07 #10
øøø for at du ikke skal føle dig snyt så havde jeg løst problemet kl01.00 i nat. men ellers tak for hjælpen...
Avatar billede serverservice Praktikant
15. juli 2003 - 21:13 #11
Du skal oprette en ny bruger på w98 klienten og på serveren.
Avatar billede fet321 Nybegynder
15. juli 2003 - 21:14 #12
Jeg starter med at sige at jeg ikke er _helt_ sikker på dette ;)
Men jeg vil tro at domæne-navnet er "Mitel-networks"
Avatar billede serverservice Praktikant
15. juli 2003 - 21:15 #13
I w98 kan man nemlig ikke tilmelde en ny bruger remote til domænet- man skal altså gøre det 2 steder:
1. På klienten og 2. På serveren
Avatar billede fet321 Nybegynder
15. juli 2003 - 21:17 #14
caytronic >> lyt til dannyboyd.
Avatar billede caytronic Nybegynder
15. juli 2003 - 21:41 #15
godt jeg tror at jeg har fat i de rigtige folk her....

at op rette en ny bruger på W98 maskinen er mig uklart men hvad jeg kan læse mig frem til i manulaen så er det noget med en netlogon.bat fil men den kan jeg ikke finde......
på sme severen skulle det vist være lige ud af vejen
Avatar billede serverservice Praktikant
15. juli 2003 - 21:44 #16
på w98 går du bare  i kontrolpanel-Brugere- opret ny bruger. Nu er lokal accounten klar...
Avatar billede serverservice Praktikant
15. juli 2003 - 22:25 #17
Så er det vist lukketid?
Avatar billede caytronic Nybegynder
15. juli 2003 - 23:15 #18
tak for hjælpen jeg tror at jeg har fået nok for de 200 Point mange tak...
Avatar billede serverservice Praktikant
15. juli 2003 - 23:56 #19
ok takker for point