Da jeg i sin tid købte hardware hos shg, og havde problemer, sendte de mig følgende email:
prøv at afmonterer bundkortet, derefter dækker du alle de forhøjninger bundkortet monteres på i kabinettet med et stykke antistatisk emballage, for eksempel den pose bundkortet lå i, derefter monterer du bundkortet igen, og presser skruerne igennem den antistatiske emballage nå bundkortet sættes fast
hvis det ikke løser fejlen, så kør test et og fire
1. test af ram:
Download programmet memtest 86 fra
www.memtest86.com det er et lille program man bruger til at teste ram med, det kræver at man har en tom diskette, hvis det raporterer bare en fejl, så er rammen defekt
2. test af grafikkort:
Hvis muligt anbefales det kraftigt at køre denne test i en anden computer en den man har problemet med. download programmet 3dmark 2001 se fra
http://www.futuremark.com/download/?3dmark2001.shtml, installer program, og kør en test, hvis den går ned, eller viser fejl på billedet så er der noget galt med kortet. Opstår problemet først efter nogen tid i maskinen, så skal testen sættes til at køre i loop f.eks. 1 time eller måske mere.
3. test af bundkort:
Prøv at afmonterer bundkortet, læg det på en lille forhøjning, f.eks. en træplade der har ca. samme størrelse som bundkortet, mellem bundkortet og pladen lægges der f.eks. den antistatiske pose bundkortet kom i. Her efter kan CPU, Køler, grafikkort, harddisk, cd-rom og stræmforsyning monteres. Start dit operativsystem op igen, og prøv at teste det med 3dmark(jf. punkt 2), her skal, som ved grafikkortet, også tages hensyn til hvor lang tid maskinen skal testes - er det måske 2 timer, eller måske kun ½. hvis isolering af bundkortet fjerner fejlen, så prøv at afmonterer bundkortet, derefter dækker du alle de forhøjninger bundkortet monteres på i kabinettet med et stykke antistatisk emballage, for eksempel den pose bundkortet lå i, derefter monterer du bundkortet igen, og presser skruerne igennem den antistatiske emballage nå bundkortet sættes fast
4. test af harddisk:
På vores hjemmeside
www.shg.dk, finder De frem til en harddisk af samme fabrikat som den købte, derefter klikker du infoboksen frem, i bunden af denne boks er der et link til producentens testprogram til test af alle deres harddiske, kør testen, hvis den kommer med en fejlkode, så sendes disken ind til reklamation. - OBS! Alle producenter med undtagelse af Fujitsu tilbyder også direkte reklamation ved dem, dvs. du kan kan online søge RMA ved dem, og så sende disken til dem. - Dette vil i de fleste tilfælde spare en del af den normale behandlingstid for en harddisk, da disken ikke skal igennem shg.dk
5. guide i reklamation:
Hvis De har fundet produktet defekt, og det er dækket af reklamationsretten: De opretter en reklamationssag på vores hjemmeside under kundesupport-reklamation-opret Derefter sender De varen ind til os, den skal være med samme tilbehør og samme tilstand som De modtog den (antistatisk pose, kabler, cd´er manualer og lign.)
Husk!:
- Påfør tydeligt RMA Nummer på pakken
- Vedlæg RMA Seddelen i kassen
- Påfør tydelig afsender
- Gem postkvitteringen med Track & Trace nummeret - Det er din eneste tråd i pakken hos postdanmark Efter at vi har modtaget pakken vil De sædvanligvis i løbet af kort tid få varen ombyttet, såfremt produktet er en lagervare og at vi modtager den i god stand. Skal produktet til reperation ved leverandøren, så bliver behandlingstiden desværre noget længere.
Såfremt produktet er under 14 dage fra købsdatoen, så anfør dette i sagen/på pakken og vi vil såfremt det er muligt sende en ny når den er registrereret og på vej til test her hos shg.dk.