Avatar billede tpipper Nybegynder
12. juli 2003 - 18:29 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Lyd gennem S-Video ?

Jeg har for et godt stykke tid siden købt et S-Video kabel og brugt det til mit fjernsyn. Men jeg har opdaget at der på min forstærker også er en indgang til s-video, betyder dette at jeg også kan overføre lyd fra min pc til mit anlæg via mit S-Video kabel ?
Avatar billede norbert Nybegynder
12. juli 2003 - 18:41 #1
Nej, men du kan samle dine videoer, dvd'er osv. på din forstærker, som så også har en S-video-udgang til TV. Når du så f.eks. slår over på DVD på forstærkeren, får du billedet på skærmen. Lyden sætter du til ved siden af. Der hvor din S-videostik i forstærkeren sidder, sidder der også lydindgange. Der sætter du din lyd til. Forstærkeren fungerer som en slags omskifter, hvor du samler det hele og kører det ud til TV. Prøv at læse om det i din "brugsforvirring" til forstærkeren. Det skulle stå dér, bedre end jeg kan forklare det.
Norbert :-)
Avatar billede tpipper Nybegynder
12. juli 2003 - 18:51 #2
tak for svaret, men hvilket kabel skal så bruges til at få lyd fra pc'en over til forstærkeren ?
Avatar billede norbert Nybegynder
12. juli 2003 - 18:56 #3
Du ta´r fra lyd-udgangen (lydkortet) fra pc'en og sætter den ind i lyd-indgangen i forstærkeren. Hvis du samtidig sætter S-video ind i forstærkeren, sidder der 2 lydindgange ved S-videostikket. Der skal de sidde. Ideen er så, at når du skifter på forstærkeren om til pc-lyd, kommer der billede med over fra pc, som du så kan se på TV'et, når dette er tilsluttet. Jeg går ud fra at du har stereo-minijack i PC'en, det har de fleste, og så phonostik i forstærkeren.
Norbert.
Avatar billede tpipper Nybegynder
12. juli 2003 - 19:02 #4
Jamen hvilket kabel skal gå fra lydkortet til forstærkeren ?
Avatar billede norbert Nybegynder
12. juli 2003 - 19:06 #5
Du skal bruge en ledning med stereo-minijack i pc'en og phonostik i den anden ende. Du kan købe sådan en ledning i Fona, hvis du ikke har en sådan.
Norbert.
Avatar billede tpipper Nybegynder
12. juli 2003 - 19:09 #6
Ok, det har jeg ikke. Tak for hjælpen
Avatar billede norbert Nybegynder
12. juli 2003 - 19:11 #7
velbekomme :-)
Norbert
Avatar billede norbert Nybegynder
12. juli 2003 - 19:13 #8
Avatar billede tpipper Nybegynder
12. juli 2003 - 19:14 #9
Jamen tak for det,
Avatar billede norbert Nybegynder
12. juli 2003 - 19:15 #10
Selv tak - og tak for point.
Go' sommer :-)
Norbert.