Avatar billede beasto Nybegynder
09. december 2000 - 18:36 Der er 1 kommentar og
1 løsning

IDE disk i Proliant 800

Jeg bruger en compaq proliant 800 som workstation.

Jeg vil meget gerne putte en IDE harddisk i udover den SCSI disk der sidder i nu, men det volder mig en del problemer.

Det er en proliant 800 (p02) dual P Pro 200 med et matrox millenuimII kort og et 3dfx voodoo2 kort i.
SCSI harddisken en compaq st34572w (seagate) der sidder på Compaqs integrerede controler.

Bios (motherboard og grafik) er flashed til nyeste versioner.

I forvejen sidder der et IDE cd-rom drev på IDE controleren og det virker fint.

Det jeg har prøvet ind til videre er at sitte Disken i uden cd-rom drevet, kører compaq setup-tingen og indtaste drevets parametre da setup-tingen ikke selv finder drevet. det virker bare ikke :(
Jeg har også prøvet at bruge autoconfigure (eller sådan noget) utilitien under setup men den finder ikke noget drev.

IDE harddisken er en seagate ST38410A.

HJÆLP !

/beast
Avatar billede schubert Nybegynder
09. december 2000 - 19:49 #1
Nu er det lige før der går religion i den.

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJJJJJJJJ, det fandme forbudt at sætte en IDE disk i en Proliant uanset om man bruger den som server eller arbejdsstation.

Bios på Proliant er indrettet således at den faktisk ikke understøttet IDE diske.

Proliant´ens bios kan kun se disk der sidder på scsi controlleren eller på en RAID controller fra compaq.

Avatar billede beasto Nybegynder
09. december 2000 - 20:07 #2
Et virkeligt kontruktivt og anvedeligt svar !

Hvorfor kan den så se mit IDE cdrom drev ?

- Jeg lukker det her spørgsmål

/beast