Avatar billede nubi19 Nybegynder
12. juli 2003 - 15:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

TDateTime laver "not valid" fejl, hvorfor ?

Jeg bruger BCB 4.0 og har et problem med TDateTime:
Hvordan kan det være at når jeg vil oprette en TDateTime via en AnsiString så får jeg følgende fejl under Win XP men ikke under Win 2003: '06-07-2003 18:51:07' is not a valid date and time.

Jeg vil jo mene at det er en gyldig tid og dato og kan derfor ikke helt forstå fejlen ?
Avatar billede webshortcut Nybegynder
12. juli 2003 - 20:01 #1
Jeg har været uden for noget ligende check
din dateseperator opsætning under kontrolpanel international og sproglige
instillinger der skal du ændre opsætningen til dansk ellers kan dato
godt se således ud mm/dd/yyyy og det giver den fejl du beskriver
alternativt kan du ændre din ansistring til 07/06/2003
Avatar billede nubi19 Nybegynder
12. juli 2003 - 20:19 #2
Aah på den måde, det kan du sådanne set godt have ret i for jeg kører engelsk windows og alle der har fejlen kører dansk. Men hmm er der ikke et API kald eller noget man kan bruge til at tjekke hvilken man skal bruge ?
Avatar billede webshortcut Nybegynder
12. juli 2003 - 20:22 #3
Der er i builderen en variable du kan bruge når du
opbygger din dato den hedder DateSeparator og den bruger den
DateSeparator som windows bruger.
Avatar billede nubi19 Nybegynder
12. juli 2003 - 20:27 #4
Hehe jeps det opdagede jeg også lige =) Takker for din hjælp