Avatar billede illbeback Nybegynder
12. juli 2003 - 13:30 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Er kølepasta nødvendigt ?

Jeg er ved at montere en Athlon + køler. Der følger ikke kølepasta med, og jeg kan ikke finde det jeg havde engang. Kan jeg montere uden kølepasta ?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
12. juli 2003 - 13:36 #1
ja det kan du godt - MEN LAD VÆRE! smut ind i en pc-biks, og køb noget!
Ellers kan du risikere at brænde cpu'en af - og hvis den endelig vil køre, så bliver den alt for varm
Avatar billede nobody_988 Nybegynder
12. juli 2003 - 13:54 #2
Hvis du sætter den på uden køle pasta så kan du med meget stor sandsynlighed komme til at ødelægge kernen på din CPU og så kan du købe en ny så lige ofre de 15 - 20 kr det koster for køle pasta =)
Avatar billede illbeback Nybegynder
12. juli 2003 - 14:50 #3
Hvorfor leverer AMD en CPU "in a box" med køler uden at vedlægge thermal paste ? I vedlagte installationsvedledning er køle pasta ikke nævnt, så er det virkelig nødvendigt, hvis man ikke overclocker e.l. ?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
12. juli 2003 - 15:07 #4
ja det er nødvendigt! det sørger jo for kontakt mellem køleelement og cpu - uden det køler køleren ikke ret meget
Avatar billede hottadpole Nybegynder
12. juli 2003 - 20:26 #5
In-a-box kølere har normalt nohet påmonteret der skulle gøre det ud for kølepasta. Sort mener jeg at kunne erindre. Du kan i nødstilfælde køre med det et par dage, men husk endelig at fjerne det inden du kommer kølepasta på.