Avatar billede red_dwarf Nybegynder
11. juli 2003 - 21:28 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke slette filer.

Det sker oftest når jeg downloader store filer, at jeg simpelthen ikke kan slette dem. Jeg markerer filen, og trykker på min delete-tast. Trykker derefter "Ja", da jeg vil slette.

Nu siger den at der er et andet program der bruger filen, og at jeg skal lukke dette program. Men der er ganske enkelt ikke noget program! Jeg har lukket alle de unødvændige!

Ydermere kan de filer ikke findes i DOS prompten.

Findes der et program til at slette filer, eller lignende?
Tak på forhånd.
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2003 - 21:30 #1
Har du prøvet at starte op i fejlsikret tilstand og se om du kan slette dem der?
Avatar billede fromsej Praktikant
11. juli 2003 - 21:31 #2
Eller genstart, så bliver de måske "frigivet" af den proces der låser dem.*S*
Avatar billede red_dwarf Nybegynder
11. juli 2003 - 21:32 #3
Nej, men den løsning er alt for besværlig til at jeg ville kunne acceptere den hvis det virkede. Jeg sletter ofte filer jeg downloader.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
11. juli 2003 - 21:32 #4
prøv at lave en tom txt fil i samme mappe, maker txt filen, der efter den fil du vil slette, prøv så at slet dem
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2003 - 21:35 #6
Hvis du ikke kan slette dem så er det garanteret som fromsej siger at der er en proces der har fat i den, så kan du indentificere den proces kan du dø den i joblisten og så burde du kunne slette. Men det er ikke nogen god løsning da man risikerer at få døet de forkerte processer :-)
Avatar billede red_dwarf Nybegynder
11. juli 2003 - 21:37 #7
til rkhdk:
Det virkede. :)
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2003 - 21:38 #8
Hvad gjorde du?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
11. juli 2003 - 21:38 #9
red_dwarf => selvfølgelig ;o)

der er en anden løsning her http://www.eksperten.dk/spm/357918
Avatar billede fromsej Praktikant
11. juli 2003 - 21:38 #10
Rkhdk>>Den løsning har jeg set flere gange efterhånden, kan du forklare hvorfor, eller er det bare sådan? *S*
Avatar billede rkhdk Nybegynder
11. juli 2003 - 21:39 #11
fromsej => jeg har en teori, som er i et andet spm.. ser lige om jeg kan finde den ;o)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
11. juli 2003 - 21:43 #12
fromsej => fandt den:

jeg har kun en teori ang det..

Det er nå du makere filen som du vil slette, så plejer windows jo at komme med info om den i venster side.. og fucker up..
Men hvis man først makere en tom txt fil, så laver prøver den ikke at lave info på den anden fil som du vil slette.. men det er kun min teori, kan intet bevise ;o)

http://www.eksperten.dk/spm/368789
Avatar billede fromsej Praktikant
11. juli 2003 - 21:44 #13
Rkhdk>>Det lyder helt rigtigt, den teori tror jeg holder hjem. ;o)
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2003 - 21:44 #14
rkhdk>> Hmm det ringer en eller anden klokke her...jeg synes at kunne huske at Ms havde en artikel om noget lignende.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. juli 2003 - 21:50 #15
rkhdk> hvis din teori er rigtig kunne man også sætte mapper til at blive vist på gammeldags facon og ikke som webside (som MS kalder det :))
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. juli 2003 - 21:51 #16
Så kan man slette filen - virker det ikke at vise mapper på den gammeldags måde, ja så er teorien skudt i sænk :)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
11. juli 2003 - 21:53 #17
bertie => skal nok passe, jeg har bare ikke set nogle artikler om det.
Jeg havde problemet i Win98 mener jeg, og fandt selv ud af at hvis man tog en "død" fil først som en tom txt, også den fil man vil slettet.. så kunne man.

Så jeg har lært det "The hard way" ;o)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
11. juli 2003 - 22:03 #18
Takker for Pointz! ;o)
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
11. juli 2003 - 23:30 #19
Er det film ???
Så skyldes det at Stifinder/Explorer prøver at køre en preview når du markerer den, og hvis AVI filen da er korrupt kan det ikke lade sig gøre

Her er hvordan du løser det:

Opret en ny mappe, og prøv om du kan flytte filen over i mappen. Hvis det kan lade sig gøre er det derefter muligt at slette mappen.

Men af en eller anden grund kan dette i nogen tilfælde ikke lade sig gøre, men med registreringsdatabasen kan det lade sig gøre

1.Gå til Start --> Kør --> og skriv regedit

2. Find frem til følgende nøgle:

HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler

4. Slet denne nøgle.

5. Afslut Regedit og genstart computeren.  Nu laver explorer/stifinder ikke længere denne preview
Avatar billede sweepe Nybegynder
11. juli 2003 - 23:35 #20
Btw, "Jeg sletter ofte filer jeg downloader." Hvorfor downloade dem så?
Avatar billede red_dwarf Nybegynder
12. juli 2003 - 01:25 #21
Fordi jeg har brændt dem på CD. ;)
Avatar billede soda Nybegynder
13. juli 2003 - 20:05 #22
En altertiv løsning til problemet er åbenbart, at oprette en tom tekst (.txt) fil og markere den sammen med den .avi fil du vil slette.

Så kommer du uden om Regedit ændringen, men dette løsning har jeg dog ikke selv prøvet af.