Avatar billede freestyleren Nybegynder
09. december 2000 - 15:26 Der er 7 kommentarer og
4 løsninger

Printer fungerer ikke:-(

Hej!
Jeg har næsten lige brugt programmet direkte kabeltilslutning, til at over føre data fra en computer til en anden via Printerporten. Men da jeg så ville tilslutte printeren igen, virkede den ikke, det er som om computeren slet ikke kan komme i kontakt med printeren.....
Hvad er der GALT??????????????????????
Avatar billede handmade Nybegynder
09. december 2000 - 15:31 #1
Kig i din BIOS og se om du har de rigtige indstillinger( evt. default) for LPT1.
Du har vel ikke tilsluttet kabler mens der var tændt for maskinen?
Avatar billede freestyleren Nybegynder
09. december 2000 - 15:36 #2
Jo det har jeg, men jeg kan godt få printeren og kablet til at virke på en anden pc, og jeg kan godt få direkte kabeltilslutining til at virke... Kan det så stadig have noget med det at gør??????
Avatar billede freestyleren Nybegynder
09. december 2000 - 15:42 #3
det skal jo lige siges at den virkede før jeg lavede direkte kabeltilslutning
Avatar billede handmade Nybegynder
09. december 2000 - 15:43 #4
Hvis direkte kabeltilslutning virker på den \"defekte\" PC, så er printerporten nok ikke brændt af. Prøv at kigge i hjælp til direkte kabeltilslutning og tjek , om der bliver lavet om på DMA/IRQ når man bruger det. Hvis du har en bundkortsmanual,så sammenlign indstillingerne for  LPT 1 med dem der er i din BIOS - og husk, du må aldrig tilslutte noget til en tændt PC, du skal altid slukke. Det eneste er ting til USB og højttalere til lydkortet
Avatar billede teknik Juniormester
09. december 2000 - 16:15 #5
Blot skud i tågen....
...muligvis får din printerport status som COM-port, når den bruges til direkte kabeltilslutning....
Prøv at checke i enhedshåndtering.
Hvis der er en printerport, så prøv at slette den, og lad derefter windows finde den igen.

Hjælper det ikke, så prøv at installere printerdriveren igen.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede teknik Juniormester
09. december 2000 - 16:16 #6
mente først:afinstallere - og derefter installere printerdriveren.
Avatar billede steffen Nybegynder
10. december 2000 - 12:51 #7
Sørg for at din PC ikke kører server for en kabeltilslutning, så blokerer den printerporten så længe.
Avatar billede teknik Juniormester
10. december 2000 - 13:34 #8
..steffens svar lyder 10-4  mon ikke der køres et par linier i c:\\autoexec.bat for at få den \"direkte kabeltilslutning\" op og stå...(sådan lavede ms det førhen)...
Hvis der er nogen linier der, som indeholder noget mistænkeligt, så behøver du ikke at slette dem, men kan blot sætte dem \"Inaktive\" ved at skrive \"rem \"  før hver af linierne.
Avatar billede ice-tea Nybegynder
10. december 2000 - 15:41 #9
prøv lige at kigge i din BIOS i din printer instillinger om den står på ECP/EPP det er en vigtig ting at den gør det før du kan få det til at virke.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
13. december 2000 - 14:11 #10
Har du fået det til virke?
Avatar billede freestyleren Nybegynder
13. december 2000 - 16:41 #11
næ! printerporten duer bare ikke