Avatar billede tommyv Nybegynder
10. juli 2003 - 10:00 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Logo til 3510i

Er der nogen der ved hvor på nettet man kan finde en logo-designer i *farver* til Nokia 3510i? Jeg har fundet en del steder hvor man kan lave sine egne logoer, men ingen af dem kan lave dem i farver...
Avatar billede hitmaxx Nybegynder
10. juli 2003 - 10:06 #1
Hvad med den cd, der følger med i købet af en Nokia? Der ligger noget der hedder PC suite på, og den har en logomanager, hvor man selv kan lave dem...
Avatar billede tommyv Nybegynder
10. juli 2003 - 12:33 #2
Den cd har jeg desværre ikke fået med, og jeg har intet kabel til telefonen. Derfor ville jeg gerne have muligheden ude på nettet :-)
Avatar billede sublimegirl Nybegynder
10. juli 2003 - 14:10 #3
Har du sonofon?
Avatar billede sublimegirl Nybegynder
10. juli 2003 - 14:12 #4
På sonofons hjemmeside kan man bare uploade egne billeder i farver (101x101 pixel) og efterfølgende downloade dem til din telefon. Men kun hvis man er abonnent hos sonofon.

Hvilket abonnement har du?
Avatar billede tommyv Nybegynder
10. juli 2003 - 15:55 #5
Jeg har Telia...
Avatar billede sublimegirl Nybegynder
10. juli 2003 - 16:04 #6
På telias site skriver de:
"Få sommer på mobilen. Lav en sommer-MMS og send herfra."

Men man skal logge sig ind, for at det kan lade sig gøre.
Se her:
http://www.teliamobile.dk/teliamobile-dk-html-da/control/pPage?url=/pages/documents/private/frontpage/frontpage.jsp
Avatar billede sublimegirl Nybegynder
10. juli 2003 - 16:08 #7
Hvis de anvender samme service som hos sonofon, så laver du bare først dit billede på din pc i photoshop el.lign. og uploader det. Det skal vidst være i 101x101 pixel og lagres som gif eller jpg.

Når så MMS'en er sendt til din telefon fra Telias site, så gemmer du bare billedet fra MMS'en på din telefon. Og så kan du jo lægge det som baggrundsbillede eller sende det videre... eller hvad du nu vil.
Avatar billede tommyv Nybegynder
10. juli 2003 - 23:02 #8
Hov, jeg har vist formuleret mig forkert: Det jeg mangler, er et farve-operatør-logo. Jeg beklager, hvis min forklaring har skabt misforståelser...
Avatar billede sublimegirl Nybegynder
11. juli 2003 - 08:23 #9
Jamen er det ikke sådan på 3510i at man ikke anvender såkaldte logoer længere? Der anvender man baggrundsbilleder. De fungerer helt på samme måde som logos gjorde det på f.eks. 3210 og 3310.

Er jeg helt ude i skoven?
Avatar billede sublimegirl Nybegynder
11. juli 2003 - 08:25 #10
- farvebillederne kan ikke modtages på din telefon på andre måder end via MMS ... eller naturligvis med kabel-tilslutning.
Avatar billede tommyv Nybegynder
11. juli 2003 - 08:28 #11
www.smsland.dk kan man modtage noget der hedder Farvelogoer. Det er sådan nogen jeg gerne ville kunne lave selv. Har de noget specielt format? For jeg mener da, at man skal modtage (eller overføre) dem som operatørlogo. Eller er det bare noget jeg har misforstået?
Avatar billede sublimegirl Nybegynder
11. juli 2003 - 08:30 #12
Du kan så lave dit logo i f.eks. paint på din PC, - hvor du sætter højde og bredde til 101x101 og gemmer som gif.

Jeg har ikke set en "logo-designer" i farver på internettet, hvor man direkte kan tegne. Kun disse her services, hvor man kan downloade færdiglavede billeder eller hvor man kan uploade sit eget billede.
Avatar billede sublimegirl Nybegynder
11. juli 2003 - 08:35 #13
Jeg ved ikke om man modtager dem som operatørlogo, når de har en speciel størrelse, det er meget muligt. Men i princippet er det nok det samme som alle andre farvebilleder til mobiltelefoner fra nettet, - de modtages via MMS.
Avatar billede tommyv Nybegynder
11. juli 2003 - 08:37 #14
sublimegirl>> Jeg afprøver lige senere på dagen, og vender tilbage :-)
Avatar billede sublimegirl Nybegynder
11. juli 2003 - 08:41 #15
okay :)
Avatar billede tommyv Nybegynder
11. juli 2003 - 18:56 #16
sublime>> Jeg har været inde på nokias hjemmeside og kigge, og der står, at 3510i's farvedisplay er på 96*65 pixel. Er 101*101 så ikke lige voldsomt nok til et logo?

Jeg har desværre ikke nået at få afprøvet at lave mit eget logo endnu... Vil lige afvente ovenstående....
Avatar billede sublimegirl Nybegynder
11. juli 2003 - 22:39 #17
hmm... okay, den telefon jeg selv har er en SonyEricsson T68i, men min kæreste har en Nokia 3510i, som desværre lige er blevet væk/stjålet eller et eller andet. Men hvis der står på deres hjemmeside at det er 96x65, så er det nok rigtigt.

Prøv at gå ind på Telia Express's hjemmeside, og log på med dit brugernavn og password... som du jo kan som abonnent. Der står garantert om alle de muligheder der er. Jeg kan jo af gode grunde ikke komme der ind, siden jeg kun er abonnent hos Sonofon.
Avatar billede tommyv Nybegynder
02. august 2003 - 21:56 #18
Det er desværre ikke til at uploade billeder til Telia's MMS-service, så jeg kan ikke checke om det kan lade sig gøre.

Jeg har dog været ved at undersøge nærmere, og Operatørlogoer har størrelse 72*14 (der skal jo være plads til noget under logoet på skærmen).

Jeg har prøvet at hente et billede til min telefon i denne størrelse, men jeg kan IKKE få det indsat som logo. Jeg kan gemme det i min grafik-mappe, men man kan jo ikke selv bestemme nogen som helst steder, hvad der skal være som Operatørlogo. Jeg tror derfor, at der kun er 2 muligheder:

Enten får man tilsendt det fra en speciel-service, eller man uploader det via kabel.

Og da jeg ikke har et kabel (og ikke har tænkt mig at købe et foreløbigt), og man ikke kan lave sit eget farvelogo på nogen af de hjemmesider jeg har set, så kan det nok ikke lade sig gøre for mig :-(