Avatar billede konn Nybegynder
09. juli 2003 - 22:05 Der er 5 kommentarer

ASP - opsætning

Jeg sidder og prøver at lære noget ASP. kunne godt tænke mig at vide hvordan man laver en side som "stivan.dk". Hvor siden er opbygget af tabeller, hvor tabelelementet i midten er det eneste der skifter. Jeg forstår ikke hvordan dataen bliver håndteret, jeg kan bare se at koden til center elementet bliver erstattet.
Avatar billede roenving Novice
09. juli 2003 - 22:10 #1
Over i asp-kategorien og spørg der ...
Avatar billede tofferman Nybegynder
09. juli 2003 - 22:12 #2
Jeg kan ihvertfald fortælle dig hvordan jeg har gjort på mit website: www.toflo.dk

Min sides grundelementer er et topbanner, en menu i venstre side, en reklamesøjle i højre side, og så selve indholdet i midten.

Jeg har så en tekstfil, som kunne hedde layout.txt. Den indeholder al html og asp-koden til topbanneret, menuen og reklamesøjlen.

Jeg bruger så ssi til at sætte dette layout ind på alle mine andre sider. Det ser således ud:

<html>
  bla bla bla
<body>

<!--#include virtual="/layout.txt"-->

og så noget html og <%asp%> kode til at danne selve indholdet.
</body>
</html>
Avatar billede superdude Nybegynder
09. juli 2003 - 22:12 #3
En måde at gøre det på er at samle den kode der skal gå igen på alle sider i en (eller flere) include filer.
Avatar billede tofferman Nybegynder
09. juli 2003 - 22:13 #4
Jeg bruger iøvrigt ikke tabeller, men css. Det er lidt sværere at have med at gøre, men det er meget mere fleksibelt.
Avatar billede superdude Nybegynder
09. juli 2003 - 22:13 #5
Ups ja - ASP kategorien ;-)