Avatar billede o-zone Nybegynder
09. juli 2003 - 21:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

prg til at lave QTVR panoramaer på windows?

Hej...

Jeg har prøvet at lave QTVR panoramaer på Mac i sin tid, men har nu kun adgang til windows PC'ere.

Er der et program til at generere QTVR panoramaer på Windows, Hvad hedder det, og hvor kan man få fingre i det?

P.S. Det må rigtig gerne være free- eller shareware, da min pengepung er lidt slatten for tiden ;)
Avatar billede dosmer Nybegynder
10. juli 2003 - 15:21 #1
Hvad betyder QTVR??
Det helt geniale Photosuite 4 platinum kan "stitche" billeder sammen til 360° panoramaer. Eneste problem er, at programmet ikke fås mere. Det amerikanske firma Roxio har overtaget programmet (tidligere var det lavet af canadiske MGI), og Roxio har lige droppet 4'eren og lanceret en 5'er, som er nul og nix i sammenligning. De sidste 4'ere blev solgt over nettet her i foråret til en pris af (hold fast!) 137 kr!
Avatar billede o-zone Nybegynder
10. juli 2003 - 15:47 #2
QTVR er Apples (vist nok proprietære) format : Quick Time Virtual Reality

Man kan lave 360° panoramaer med det og/eller vise alle sider af et objekt.
Jeg har et glimrende stitch program, men jeg er ude efter et windows program der kan omdanne et 360° panorama billede til et QTVR panorama (dvs. en .mov fil man kan navigere rundt i med mus og tastatur)
Avatar billede krogge Nybegynder
10. juli 2003 - 15:55 #3
programmet findes mig bekendt kun til mac
Avatar billede dosmer Nybegynder
10. juli 2003 - 16:39 #4
Næ.. På quick times hjemmeside angives programmet til kun at køre under mac os. Jeg kender ikke noget tilsvarende til pc, men hvis du finder noget, så skriv lige om det her!
Avatar billede tre Nybegynder
17. juli 2003 - 15:14 #5
Med mit Canon kamera medfulgte programmet PhotoStich.

Dette program kan stiche billeder sammen og derefter gemme som QTVR!

Måske kan du bruge dette??
Avatar billede o-zone Nybegynder
17. juli 2003 - 15:58 #6
he he he ... Well I'll be damned!

Det program har jeg jo haft hele tiden ... jeg har bare ikke sat mig nok ind i det, til at vide at det også kan gemme QTVR filer :-)

Det giver mig ikke helt ligeså meget styr på sagerne som jeg husker at jeg havde på mac'en, så hvis der er nogen derude som kender et alternativ, så hoster jeg gerne op med flere point.

Men indtil da, så er PhotoStich et hæderligt bud! Takker! :-)
Avatar billede tre Nybegynder
18. juli 2003 - 09:25 #7
hehe - sådan kan man jo blive så overrasket - men heldigvis positivt!

tak for point.