Avatar billede mollebowman Nybegynder
09. juli 2003 - 15:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problem med mappen 'Windows/System32' ved opstart

Hejsa
Når jeg starter min Win Xp op så åbner den også mappen
Windows/System32 - og fryser!?
Jeg kan bruge tastaturet, men ikke musen.
Hvad kan der være galt? Jeg kan heller ikke lukke mappen
med Ctrl+Alt+Delete.
Jeg har installeret et kamera, en scanner og PhotoShop,
som mulige årsager.
Eller kan det hænge sammen med en for varm processor?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. juli 2003 - 15:48 #1
Typisk hænger det sammen med en tom linie i listen af ting der skal starte op sammen med windows.
Gå i fejlsikret tilstand (tryk F8 under opstart)
Klik startknappen | kør, skriv msconfig og tryk enter.
Under fanebladet start skal du fjerne fluebenene i alt bortset fra systray og explorer (hvis de er der), trykke anvend og ok og genstarte computeren. Det skulle gerne kurere fejlen.
Mangler du nogle af de programmer der startede automatisk op, kan du gå ind i msconfig igen og aktivere dem.
Avatar billede mollebowman Nybegynder
09. juli 2003 - 18:26 #2
Problemet var at den også frøs i fejlsikret tilstand!!
Men efter at den var slukket lidt så prøvede jeg igen og sørem
om den ikke startede op og jeg gik fluks ind i MSConfig (ja
jeg bruger nu Advanced Startup Manager) og ganske rigtigt
der var en tom linie:-))

Men havd nu hvis jeg en anden gang ikke kan starte op - ej
heller i fejlsikret??

Thnx:-)
Avatar billede mollebowman Nybegynder
09. juli 2003 - 18:26 #3
Og hvorfor laver Windows i det hele taget den tomme linie!!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. juli 2003 - 22:58 #4
Tjaa..det er typisk et program du har installeret som ikke har fået ryddet ordentligt op efter sig. Jeg har set problemet før på en windows NT4 og kendte derfor svaret. Windows selv laver ikke den tomme linie. Det ER et "dårligt" program eller installation af et program der har forårsaget det.

Hvad du skal gøre hvis det sker igen ?? Det er en meget sjælden fejl. Jeg har selv kun set den en gang og har set en enkelt side på nettet om den samme fejl, så jeg ville ikke være så urolig.
Hvis du en anden gang får underlige fejl og problemer som umiddelbart ikke er til at løse, kan du starte i fejlsikret tilstand og gå ind i Start | programmer | System værktøjer | Systemgendanelse og sætte computeren tilbage til en dato, hvor den virkede upåklageligt. Godt værktøj. Jeg har selv brugt det med success.
Avatar billede mollebowman Nybegynder
10. juli 2003 - 09:27 #5
Jo men jeg kunne jo heller ikke starte i fejlsikret!!
Nå men nu ved jeg jo hvorfor, thnx:-)
Avatar billede mollebowman Nybegynder
10. juli 2003 - 09:33 #6
Ups, har lige oplevet det igen men checkede lige efter.
Det er åbenbart Kodak EasyShare-softwaren. Og endda i
2 forskellige versioner.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. juli 2003 - 09:36 #7
Tjaa..hvis man heller ikke kan starte i fejlsikret, så har du kun muligheden med at starte på din xp cd og køre en repair. Er det helt galt, så heller ikke dette får den ind i fejlsikret, skal du igen boote på din xp cd, springe det første tilbud om repair over og lade som om du vil installere. Når den spørger om hvor du vil installere, vælger du samme partition som den du vil reparere og den vil så komme og spørge om den skal reparere. Den her gang skal du sige ja, og den vil nu lave en gennemgribende "geninstallation" af din XP, men du mister ikke nogen data eller programmer.
Avatar billede mollebowman Nybegynder
10. juli 2003 - 17:02 #8
Thnx:-)
De tanker var jeg også begyndt på, men man mister altid nogle
indstillinger osv.

Men nu kører det, tak.