Avatar billede horsmark Nybegynder
09. juli 2003 - 13:39 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

XP Corp edition eller blot XP Pro

Hvordan finder jeg ud af hvilken version jeg kører på ?

Mvh
HorsMark
Avatar billede victor-1 Nybegynder
09. juli 2003 - 13:58 #1
Det skulle du da gerne kunne se under opstarten _

/victor-1
Avatar billede stoltenborg Nybegynder
09. juli 2003 - 14:04 #2
...eller brug udelukkelses metoden....
En Corp. Edition kan KUN fåes til (og af) virksomheder, så hvis du har købt din XP som OEM, eller Retail i en EDB butik, eller på nettet, eller hvis du købte en PC med XP installeret, så er det en alm. Pro version !

//Jan
Avatar billede jpvj Nybegynder
09. juli 2003 - 14:07 #3
victor-1> Nej - det kan man ikke.

stoltenborg> Helt korrekt.

Hvis du har en Corp. version, så har dit firma fået en produktnøgle som bruges på alle maskinerne.
Avatar billede stoltenborg Nybegynder
09. juli 2003 - 14:10 #4
--->victor-1 : Det du kan se under opstart er, om det er en Home el. Pro version !
Avatar billede victor-1 Nybegynder
09. juli 2003 - 14:22 #5
Ok

/victor-1
Avatar billede horsmark Nybegynder
09. juli 2003 - 14:23 #6
Der står Pro men og det er en original men serialen kan ikke aktiveres???????? Jeg har prøvet 1000 gange fame med de dersens serialchanger der florerer også. Jeg når godt nok til en meddelelse der hedder "Din windows er aktiveret MEN næste gang jeg logger på så bliver jeg sq bon´et for at den IKKE er aktiveret... " hvad skeeer der her !?

Jeg havde desværre ikke aktiveret den før jeg opdaterede den med alle seneste opdateringer... måske er det dér fejlen ligger...
Avatar billede horsmark Nybegynder
09. juli 2003 - 14:24 #7
opdateringer inkluderende servicepack 1
Avatar billede stoltenborg Nybegynder
09. juli 2003 - 14:27 #8
Hmmm. Du burde IKKE bruge serialchanger til en Org. XP. Hvis den stadig driller, så vil jeg anbefale dig at kontakte MS support.

//Jan

P.S. : Deres support er faktisk ok....
Avatar billede halifax Nybegynder
09. juli 2003 - 16:08 #9
For de, der ønsker at læse  / vide mere om "Windows Product Activation (WPA)on Windows XP"
er der en god beskrivelse her, b l. a. om ændring i SP1
http://aumha.org/win5/a/wpa.htm
Avatar billede strikke Nybegynder
10. juli 2003 - 09:49 #10
Hvis du prøver at installere windows oven på den nuværende, så når du kommer frem til det punkt hvor windows checker om der er en windows installation i forvejen på disken, så står der hvilken version der ligger der.
Avatar billede horsmark Nybegynder
10. juli 2003 - 10:44 #11
Stoltenborg >> Det har drillet for meget nu og gider ikke spilde mere tid på problemet. Får tilsendt en ny version af arbejdet :-)

Lige et sidste spørgsmål >> Hvordan sikrer jeg mig 100% at ALT bliver slettet ved en reinstalation? Når jeg booter og installerer derfra har det IKKE lykkes mig at få alt slettet ? Mener blot der er andre muligheder end en format c: først
Avatar billede halifax Nybegynder
10. juli 2003 - 12:18 #12
Tag et kik på Killdisk    www.killdisk.com
Den slette alt effektivt.
Avatar billede stoltenborg Nybegynder
12. juli 2003 - 03:42 #13
Lukketid ??
Avatar billede horsmark Nybegynder
12. juli 2003 - 23:36 #14
Fik nyt id fra firmaet og det løste probsne... fansdt også ud af hvordan man på en webtech computer kommer ind i BIOS nemmerlig med "Delete" *huh*

slukket ;-)