Avatar billede sweepe Nybegynder
08. juli 2003 - 21:15 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

Farve på TV-Out

Jeg har fået nyt grafik kort. Et MSI GeForce 4800SE med TV-out! Før havde jeg et GeForce3 Ti-200 hvor TV-out virkede fint. Men på det nye MSI kort er der ingen farver. Det er de samme kabler jeg bruger og samme format (Pal G) som før, men der er en ting jeg mangler at kunne indstille. På det gamle GF3 kunne man indstille til sammensat SVHS eller sådan noget, og det kan man ikke på det nye. Nogle der ved hvordan man kan løse det, så der kommer farver på det nye MSI kort? (Og jeg har hørt om Coler-Fix kabel, men det er altså sidste udvej pga at det virkede før med samme kabler som nu....)
På forhånd tak!
Avatar billede x-offer Nybegynder
08. juli 2003 - 21:19 #1
Hvad for et TV har du..??? Det kan godt være det der er galt (hvis det er for gammelt og ikke har SVHS indgang)..
Avatar billede sweepe Nybegynder
08. juli 2003 - 21:24 #2
Tak, men det virkede på det gamle så mon ikke det skulle være ok ;-)
Jeg har et scart-stik og har en converter i det så den tager S-VHS, men ellers tak!
Avatar billede x-offer Nybegynder
08. juli 2003 - 21:31 #3
Okay så kan det ikke være fejlen.. :D!! Held og lykke...
Avatar billede sweepe Nybegynder
08. juli 2003 - 21:48 #4
AnyOne?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
08. juli 2003 - 21:51 #5
http://www.ebruger.dk/artikler/artikel.asp?artikelID=3

det KAN være at det er adapteren der er en smule forskellig i stikket - altså ikke at det er et andet stik, men jeg har selv prøvet at bare 1/10del mm gør at der ikke bliver ordentligt billede på.
Avatar billede sweepe Nybegynder
08. juli 2003 - 21:57 #6
Jamen det virkede jo før...
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
08. juli 2003 - 22:01 #7
ja, men nu har du jo en nyt grafikkort - tro mig jeg taler af erfaring.
Da jeg skiftede mit gf2mx400 ud med mit gf4 ti4200 var det også pludselig i sort/hvid - lige til jeg prøve et andet komposite -stik - så virkede det - og nu virker det også med s-vhs, såååå det ku være det skulle prøves
Avatar billede teknik Juniormester
08. juli 2003 - 23:31 #8
Har også oplevet problemer a'la metal hansens, hvor det kneb med forbindelserne...

Stikket som henter S-VHS og Composite-video signalerne ud fra grafikkortet ku' ikke komme ordentligt i bund, og forbindelsen blev sort/hvid.

Ved ikke, om du har et sådant, men gætter på det, da det er virkeligheden i mit...og vist også de fleste andre - nyere - tilfælde.
...modsat ældre grafikkort, hvor et separat composite stik var almindeligt.

En lille "løgring" skåret af plastic kanten på stikket løste problemet.
Så kunne det "nå ind".

En nem og billig løsning hvis det hjælper.

mvh :-)

Teknik
Avatar billede bartfreak Nybegynder
08. juli 2003 - 23:59 #9
du skal sikkert bare fin justere dit tv..
Avatar billede sweepe Nybegynder
09. juli 2003 - 00:19 #10
BartFreak -> Ja, det er godt du!
Avatar billede kenp Novice
09. juli 2003 - 08:20 #11
har du været inde og sætte output format til Pal-b eller Pal-G
Avatar billede sweepe Nybegynder
09. juli 2003 - 11:05 #12
Ja, jeg har prøvet begge dele!
Avatar billede kenp Novice
09. juli 2003 - 11:07 #13
har du prøvet at aktiver Overlay!

hvordan du finder det kan du se her www.runehansen.dk/E/tvoutoverlay.html
Avatar billede sweepe Nybegynder
09. juli 2003 - 11:11 #14
Det har jo ikke noget med farverne at gøre!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
09. juli 2003 - 11:23 #15
har du prøvet et andet stik?!
Avatar billede sweepe Nybegynder
09. juli 2003 - 11:25 #16
Hmm, har ikke andre stik, men kigger på det nu her....
Avatar billede sweepe Nybegynder
09. juli 2003 - 11:27 #17
Det er ikke stikkene der er noget i vejen med... De sidder alle sammen i bund!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
09. juli 2003 - 11:29 #18
selvom de sidder i bund, kan det altså godt være det der er galt!
Avatar billede sweepe Nybegynder
09. juli 2003 - 11:36 #19
Da ikke når det virkede på det gamle!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
09. juli 2003 - 11:38 #20
jamen for haaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh - læs hva jeg skriver!
Afvist svar: metal_hansen

prøv et andet kabel - det kan godt være kablet er det samme - MEN det er dit grafikkort ikke - så dermed er det ikke ensbetydende med at det bare skal virke!!
Avatar billede sweepe Nybegynder
09. juli 2003 - 11:43 #21
JEG har ikke andre kabler og jeg gider ikke gå ud og købe nye kabler hvis jeg ikke er sikker på at det får det til at virke, hellere vente og se om andre har en bedre løsning!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
09. juli 2003 - 11:44 #22
ok - men derfor skal du da ikke afvise et svar, som muligvis er korrekt!
lån et kabel og afprøv teorien
Avatar billede sweepe Nybegynder
09. juli 2003 - 11:46 #23
Du skal nok få dine point hvis jeg engang får lånt et kabel (Hvilket jeg egentlig nok ikke gør), jeg tror bare ikke på løsningen og venter derfor på en anden. Jeg heller mere til et colorfix kabel!
Avatar billede daquar Nybegynder
10. juli 2003 - 13:48 #24
Så vidt jeg ved er der noget der hedder en S-VHS color converter eller corrector, som er et lille kabel der sættes i forlængelse af et S-VHS kabel.. måske det var værd at undersøge..
Avatar billede sweepe Nybegynder
10. juli 2003 - 14:59 #25
Ellers tak. Havde jeg selv nævnt i spørgsmålet så det agter jeg ikke at give point for...
Avatar billede kanon_bruun Nybegynder
10. juli 2003 - 15:11 #26
Hejsa. det er et evigt tilbage venden problem med farver på grafikkort. Jeg tror bestemt ikke det er hw. Prøv http://tvtool.info/index_e.htm.
Jeg har set at det har løst det for flere med samme problem.
Avatar billede sweepe Nybegynder
10. juli 2003 - 15:22 #27
Det løser det ikke for mig, da jeg har prøvet det. Ellers tak...
Avatar billede sweepe Nybegynder
13. juli 2003 - 21:01 #28
Lukketid, eller ?
Avatar billede sweepe Nybegynder
14. juli 2003 - 01:09 #29
Ja, åbenbart :-(
Avatar billede rast Nybegynder
06. oktober 2003 - 04:21 #30
2 ting jeg ikke fatter!! jeg har lige opdateret mit system til xp fra win2000! under 2000 ingen problemer, selvom mit 32" phillips ikke kunne lide s-video. Under advanced settings skiftede jeg blot video output format til composite, og alt var skønt (jeg har et geforce4 ti4600)!!! Men det har de fandme fjernet under de nye nvidia-drivere til XP!!! Så ingen farver længere på tv'et!!! Er det bare mig der klokker i det eller har nvidia lavet en mega-bommert her?
Avatar billede rast Nybegynder
06. oktober 2003 - 04:23 #31
hov!!! den anden ting er at, at yderligere egenskaber er grayed-out, under advanced settings??? Jeg bliver lidt mistænkelig over om det er mig der nosser rundt i min installation af mine MSI-graphics drivere??
Avatar billede sweepe Nybegynder
06. oktober 2003 - 16:06 #32
Hmm, Prøv at lav et spørgsmål selv, så kan det være du får svar ;-)