Avatar billede bondester Nybegynder
08. juli 2003 - 15:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvordan compiler jeg??

Jeg er lige begyndt på at lave noget vb.net programering!

Jeg har så installeret .NET Framework Version 1.1 Redistributable Package samt .NET Framework Software Development Kit Version 1.1!

Nu har jeg så fundet en af de sampels der følger med,  som ser ud som nedenstående:

' Allow easy reference System namespace classes
Imports System

' Module houses the application's entry point
Public Module modmain
  ' "Main" is application's entry point
  Sub Main()
      ' Write text to the console
      Console.WriteLine ("Hello World using Visual Basic!")
  End Sub
End Module

Men nu kommer problemet. Hvordan COMPILER jeg??
Der står jeg skal bruge følgende "command line":

vbc.exe /t:exe /debug+ /optionstrict+ /out:.\HelloVB.exe HelloVB.vb

men jeg ved ikke hvordan jeg gør det!

Jeg har prøvet at køre det i en .bat fil, men der kommer ingen HelloVB.exe fil ud af det!

Håber I kan hjælpe mig igang! Så vi kan få noget konkurrence til M$ ;-)

//Cowman
Avatar billede opperen Nybegynder
08. juli 2003 - 15:39 #1
Hej cowman.

Du skal putte vb-koden ned i en file der hedder HelloVB.vb (det ved jeg ikke om du har gjort)

Herefter starter du en kommandoprompt. I kommandoprompten skriver du:

C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v1.0.3705\vbc.exe /t:exe /debug+ /optionstrict+ /out:.\HelloVB.exe HelloVB.vb

Hvor C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v1.0.3705\ er stien til der hvor du installerede .NET frameworket.

Dette kræver at du står i samme folder som du har lagt HelloVB.vb filen.

Når du bliver træt af at skrive den lange sti kan du skrive
set PATH=%PATH%;C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v1.0.3705\

herefter kan du blot skrive:

vbc.exe /t:exe /debug+ /optionstrict+ /out:.\HelloVB.exe HelloVB.vb
Avatar billede bondester Nybegynder
08. juli 2003 - 15:58 #2
Det var alt hvad der skulle til, nu kører det. Takker!
Avatar billede opperen Nybegynder
08. juli 2003 - 16:00 #3
Cool, held og lykke med det! :-)