Avatar billede vest7 Nybegynder
08. juli 2003 - 13:02 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Til DOS i xp?

Hvordan kommer man til dos-tilstand Fra xp.. ?? MAn kan ikke Bare trykke F8.. Jeg skal ind og Formatere harddisken.. Hvordan.. ?

Hilsen kristian
Avatar billede znuggle.com Nybegynder
08. juli 2003 - 13:09 #1
Hvis du vil formatere harddisken, skal du have en bootdisk. Den skal sidde i, mens du starter op. Så kommer du automatisk ind i DOS.

Du kan hente en installation til en XP bootdisk her: http://www.bcfirst.com/xpboot.exe
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. juli 2003 - 13:18 #2
Din mulighed for at starte op i DOS forsvandt med Windows 9x/ME. Du har ikke DOS på samme måde i windows NT4/2000/XP. Man har dog stadig muilgheden for at starte en kommandoprompt op i et doslignende miljø - men kun UNDER operativsystemet, ikke for sig selv. Her er du, som Znoggle.com skriver, nødt til at lave en bootdisk, og så formattere din disk herfra.

Men du skal vel installere dit operativsystem igen, så det langt nemmeste ville være at boote på din installations CD, slette partitionen, og oprette den igen. Så får du automatisk formatteret.
Avatar billede znuggle.com Nybegynder
08. juli 2003 - 13:35 #3
Der er ikke inkluderet boot på Win XP DK disken, hvilket jeg finder højst besynderligt. Især fordi en af mine venner har en XP EN cd og der er der inkluderet boot.
Avatar billede znuggle.com Nybegynder
08. juli 2003 - 13:41 #4
Forresten skal et spørgsmål's dusør være over 0!!
Avatar billede vest7 Nybegynder
08. juli 2003 - 13:42 #5
Hmm JA man Kan Jo bootet Fra cd romen .. Og lave en direkt Ny forbinelse.. men jeg vil Lige prøve Det første Svar.. Men ELlers Gør jeg det på den anden måde..
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. juli 2003 - 13:43 #6
Hæh - det kan jo være svært med en total pointpulje på -145 - hvordan det så end kan lade sig gøre.
Avatar billede znuggle.com Nybegynder
08. juli 2003 - 13:45 #7
Så kan man bare ikke oprette spørgsmål? Det er sq da dårligt at bare, fordi man ikke har nogle point, så kan man godt oprette spørgsmål .. :S
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. juli 2003 - 13:47 #8
Jeg synes da ikke der er noget forgjort i at oprette et spm. på 0 points. Man kan jo skulle løse en bagatel, selv om man ikke har points. Men at points kan gå i minus, finder jeg betænkeligt:

http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=vest7&option=24
Avatar billede vest7 Nybegynder
08. juli 2003 - 18:27 #9
Hmm Alle snakker om de point der..
Avatar billede vest7 Nybegynder
08. juli 2003 - 18:27 #10
Men jeg har fået det til at virke
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. juli 2003 - 18:46 #11
Tja - systemet omkring eksperten er jo bygget op om, at du kan give en belønning for et korrekt besvaret spørgsmål. Det er jo grundidéen, at du på den måde kan give folk et skulderklap.

Nogen går så meget op i at skrabe points til sig, andre gør ikke så meget ud af det - det er jo op til folk selv.

Men når så pludselig du kan have en "konto", der står i minus - ja så virker pointsystemet jo ikke, for det skulle netop holde folk tilbage, når de nåede ned på 0 points (for at forhindre folk i at vælte spørgsmål af sig). Og noget er jo galt, når du kan stå i minus 145 points. Det er såmænd blot det vi undrer os over.

Men hovedsagen (synes jeg) er da, at du fik besvaret dit spørgsmål. Hvordan kom du så i øvrigt igennem? - med bootdisk?