Avatar billede beta Nybegynder
07. juli 2003 - 18:21 Der er 17 kommentarer og
3 løsninger

Ny PC til max. 3000kr. (uden skærm)

Hvem kan finde det bedste tilbud på en PC - uden monitor til max. 3000.- ?

Kabinettet til PC'en skal være så 'fikst' som muligt, altså lille og pænt. Maskinen skal storset kun bruges til Word + Internet, men der må godt være et relativt fornuftigt onboard grafikkort (og også gerne lydkort) på.

Jeg har kigget lidt hos Prcdata.dk, men findes der bedre tilbud end deres maskiner ?
Avatar billede lrd Nybegynder
07. juli 2003 - 18:22 #1
Avatar billede lrd Nybegynder
07. juli 2003 - 18:24 #2
kik på www.edbpriser.dk der er ret mange
Avatar billede beta Nybegynder
07. juli 2003 - 18:25 #3
lrd > Fintnok...men det er en PC, og ikke en monitor som jeg leder efter... :)
Avatar billede scheff Nybegynder
07. juli 2003 - 18:27 #4
Avatar billede grunken Nybegynder
07. juli 2003 - 18:28 #5
lrd > hvad skal dit øverste link bruges til ?

>beta

til 3k er det nok svært at finde en designer pc ;D

Men vil lige anbefale midtdata's, det er ganske glimrende maskiner til prisen :)

http://www.midtdata.dk/asp/bestil/nreg.asp?uge=27&id=534&Link=http://www.midtdata.dk/asp/bestil/produktUgroup1.asp*para='@Com_Home
Avatar billede bartfreak Nybegynder
07. juli 2003 - 18:30 #6
var i computercity forleden på Østerbro..
lige når man kommer ind står der en masse demo varer. der var en krafigt nedsat pc,husker ikke hvad den indeholder. Men blev meget overasket. det er på den måde jeg ville købe en billig pc, og jeg tror man for rigtigt meget for sine penge, hvis man er lidt go´ til at "prutte"
Der købte jeg iøvrigt en ibm skærm til 399,- (ny) 15" til min søn.
Avatar billede scheff Nybegynder
07. juli 2003 - 18:31 #7
hva synes du om den??
Avatar billede bartfreak Nybegynder
07. juli 2003 - 18:34 #8
tror egentlig det var noget lign denne..
http://www.computercity.dk/Product/Product_pc.aspx?Identifier=DK28113

prøv og ring og hør dem..O)
Østbanegade 121
2100 Østerbro
Phone: 70 15 80 00
Fax: 35 29 09 32
Åbendt hverdage kl. 10.30-18
Lørdage kl. 10-15
Avatar billede lrd Nybegynder
07. juli 2003 - 18:35 #9
Sorry grunken det var en fejl fra min side!

sorry opretter
Avatar billede egidiussen Nybegynder
07. juli 2003 - 19:22 #10
Hejsa
Du kan finde nogle fine AMD maskiner på shg.dk til under 3000 kr.

Skipper
Avatar billede beta Nybegynder
07. juli 2003 - 20:09 #11
scheff > maskinen ser helt fin ud, men jeg synes at 512 mb ram virker lidt overkill til det den skal bruges til, 256 Mb er absolut nok, og også at der er etn GF4-MX i er lidt "spild af penge", de penge kunne måske bruges på en brænder istedet for og/eller et bundkort med nForce2 chipset.
Avatar billede allanfo Praktikant
08. juli 2003 - 03:47 #12
Er de 3000,- med eller uden mus/tastatur ?
For jeg har lige bygget en maskine til en aftager til ganske få penge.
Mit forslag er (alle priser er fra shg.dk):

Bundkort: Asus A7n266-VM microATX                          480 kr
          Onboard LAN/Audio/GeForce2MX/4xUSB1.1/nForce 220d
Ram    : 256 Mb TechTrade DDR2100                        289 kr
HD      : 40 Gb Maxtor Diamondmax Fluid Plus 8            515 kr
PSU    : 350 W Codegen                                    209 kr
CDRom  : MSI 52x Black                                    179 kr
CPU    : AMD Athlon 2000+ (1.67Ghz) m. BOXkøler          565 kr
Diskdrev: Sony Black                                      125 kr
                                                          -------
Ialt:                                                    2371 kr

Oveni kommer det kabinet, som jeg selv har et stående af her til venstre:
http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=27105
Til 395,- kr.
Den får ca. 1620 point i 3DMark2001SE.
Total pris: 2766 kr plus forsendelse. Der er endda penge til at smide et tastatur og en mus oveni, hvis det er nødvendigt.
Bortset fra CD-drevet, HDen, PSUen og Diskdrevet er den magen til min mindste maskine. Og ham jeg solgte en næsten tilsvarende maskine til for nylig har lige meddelt mig at han er meget tilfreds.
Og den virker ganske udemærket til det jeg bruger den til. Og den lyser blåt fra hele fronten når den er tændt. Kabinettet er det nemmeste jeg har set at arbejde med - selvom det er mikroATX. Alle hjørner er rundet af, så man ikke river fingrene i stykker.
Avatar billede beta Nybegynder
08. juli 2003 - 08:07 #13
allanfo > intressant PC, tast/mus er ikke det vigtigste, da jeg nok kan finde noget "som ligger og flyder et eller andet sted..". Mne hvor meget støj er der fra harddisken, og også fra strømf. i kabinettet ?

Kabinettet er iøvrigt rigtig sejt! Der er med USB på fronten ?
Avatar billede allanfo Praktikant
08. juli 2003 - 11:45 #14
Ja, der er usb på fronten.
Med hensyn til strømforsyningen, så de to maskiner jeg har lavet med dette bundkort har været med andre strømforsyninger. Den ene (til min kammerat) var med en brugt (jeg slagtede hans gamle pc) og den anden (til mig selv) var med en Thermaltake Silent Purepower Supply til omkring 550 kr. Harddisken er jo en Fluid, og larmer heller ikke meget.
Avatar billede allanfo Praktikant
08. juli 2003 - 14:02 #15
Og så er kabinettets sider holdt fast med fingerskruer !
Avatar billede beta Nybegynder
08. juli 2003 - 15:26 #16
Vil det sige at det ellers meget smarte Zitech kabinet bliver leveret uden strømforsyning ?

......
Produktspecifikationer.

Generelt

Strømforsyning: Ikke oplyst
......
Avatar billede allanfo Praktikant
08. juli 2003 - 17:11 #17
Ja. Se øverst på siden:
JJ-2029B, stål m. akrylfront, u.PSU, sort
Avatar billede beta Nybegynder
08. juli 2003 - 19:51 #18
Okey...så bliver det jo pludselig et dyrt kabinet, har bla. set nogle micro ATX kabinetter hos BJ-Trading til 229.- Det kommer ikke til at "belaste" bugettet så meget..
Avatar billede allanfo Praktikant
08. juli 2003 - 23:32 #19
Ja, det er jo ellers 604 kr for strømforsyning og kabinet. Men det der BJ-Trading kabinet du tænker på synes jeg altså ikke ser særlig pænt ud. Men du kan jo selvfølgelig spare 375 kr ved at vælge det. Zitech-kabinettet er i stål hele vejen igennem - ingen plasticholdere på fronten. Undtagen den allerforreste plade selvfølgelig, som er 8 mm klar acryl.
Avatar billede beta Nybegynder
20. juli 2003 - 23:06 #20
Tak for hjælpen!