Avatar billede simonhusby Nybegynder
07. juli 2003 - 16:47 Der er 7 kommentarer

Dual boot loader problem

Hey exp'ere.
Jeg har haft Redhat 7,2 med en Grub opstarts loader, hvor jeg også kunne vælge mit Win Xp. Nu har jeg så formattet den disk hvor redhat lå på og nu troede jeg den bare ville starte Win Xp men så kommer der en fejlmelding fra boot loaderen og jeg kommer ikke videre. Hvordan får jeg fjernet booten og kommer direkte ind i Windows?
Vh. Simon
Avatar billede resten Nybegynder
07. juli 2003 - 18:11 #1
Avatar billede simonhusby Nybegynder
09. juli 2003 - 13:16 #2
Det virker ikke, Der kommer en skærm stadig en sort skærm op hvor der står, Grub Loader Version 0,92.
Avatar billede resten Nybegynder
09. juli 2003 - 14:04 #3
Så kan du prøve at reperer windows xp så skulle den gerne fixe din bootini.
Avatar billede simonhusby Nybegynder
09. juli 2003 - 17:15 #4
Vil jeg slette/ændre noget ved at reperer Windows?
Avatar billede resten Nybegynder
09. juli 2003 - 17:18 #5
Nej på ingen måde men derfor er det altid godt at lave backop.

http://www.webguider.dk/info_artikler_vis.asp?id=44
Avatar billede simonhusby Nybegynder
10. juli 2003 - 11:51 #6
Når jeg gør det siger den at jeg skal genstarte og de gør den så.. Men så popper den dummer Grub loader op igen... Kan jeg installerede Xp, en gang til på et andet drev, så lave en bootloader i det nye xp og så via den komme ind i den gamle xp?
Avatar billede resten Nybegynder
10. juli 2003 - 21:01 #7
Ellers gør dette det lærte jeg af John og det brugte jeg selv efter at have kørt med red hat/xp.

Boot på winXP cd-rom - vælg repair - manual repair - log på din winnt installation (typisk 1) - skriv dit admin-password - skriv så "bootcfg /rebuild" (uden "") - Sig ja til at tilføje den til boot.ini - nu spørger denn efter load identifier, dette er navnet som kommer til at stå i boot.ini - næste punkt kan jeg ikke huske men skriv bare 1 så virker det :)