Avatar billede severuz Nybegynder
07. juli 2003 - 16:44 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Windows medieplayer fejl

Når jeg prøver at afspille film med wmp så bliver farverne utroligt mørke og forvangret. Nærmest syrlige grøn og lilla. Jeg har Ace mega codecs pack installeret og når jeg bruger zplayer er der ingen problemmer men det sure er når der f.eks er video sekvenser i Warcraft 3 eller når grafikken i soul reaver 2 flipper. Jeg har prøvet at geninstaller windows og jeg har kigget både i wmp og zplayer menuerne men kan ikke finde noget der hjælper. Håber der er en ekspert derude der kan hjælpe!
Avatar billede lassez Nybegynder
07. juli 2003 - 16:50 #1
Avatar billede lassez Nybegynder
07. juli 2003 - 16:54 #2
Du kan også prøve med (hvis de andre 2 ikke virker): http://www.divx-digest.com/software/ffdshow.html (ffdshow) og: http://www.divx-digest.com/software/acemega_codec.html

Håber det virker :)
Avatar billede severuz Nybegynder
07. juli 2003 - 16:56 #3
tror du det der er problemmet??? codecet??? det er jeg rimlig sikker på det ikke er for der er mange af mine venner der bruger det og der er en ingen problemer..
Avatar billede lassez Nybegynder
07. juli 2003 - 16:59 #4
Det kommer i hak, ik? nogen gange er der grøn skærm, andre gange er der lilla skærm, og så lige pludseligt, så er det væk... Er det korrekt?
Avatar billede lassez Nybegynder
07. juli 2003 - 17:00 #5
Jeg vil råde dig til at downloade de codec's, hvis det er det samme problem som jeg havde engang, så vil det virke :)
Avatar billede chapter Nybegynder
07. juli 2003 - 17:02 #6
Jeg har haft fuldstændig samme problem... Ny codec(s) er kuren!
Avatar billede severuz Nybegynder
07. juli 2003 - 17:05 #7
ok jeg prøver...
Avatar billede severuz Nybegynder
07. juli 2003 - 17:45 #8
det virkede ikke... farverne er stadig f***** up...
Avatar billede chapter Nybegynder
07. juli 2003 - 17:48 #9
Ved du hvilken encoding (version) der er benyttet til filmen du beskriver? Som du sikkert ved, findes et væld af codecs. Hvilken version af WMP kører du med og hvilke codecs har du installeret?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
07. juli 2003 - 18:16 #10
har osse på et tidspunkt haft lign. problem.
Mit råd er at fjerne alle codecs evt. osse wmp, og starte forfra.Og instaler kun de codecs du har brug for. Altså ikke bare alle fra feks. nimo pack, der efter min mening ikke er speciel brugervenlig el . go´.
Har du prøvet Mplayer2..den gamle..den er efter min mening stadig den bedste, derefter kommer så divx.
Avatar billede severuz Nybegynder
07. juli 2003 - 19:53 #11
ok... men som sagt bruger jeg zplayer og der er ingen problemer. det er kun med wmp. jeg tror jeg formaterer.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
07. juli 2003 - 20:49 #12
bare pga af det.`?
Avatar billede severuz Nybegynder
07. juli 2003 - 22:53 #13
ja... så besværligt er det da heller ikke... jeg har et lille c drev kun med windows.. så det er bare at geninstallere win og et par programmer
Avatar billede bartfreak Nybegynder
07. juli 2003 - 23:12 #14
ja, når man har back up så tag det ingen tid..O)