Avatar billede alyngsoe Nybegynder
07. juli 2003 - 11:20 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Digital kamera USB tilslutning til IPAQ 3970

Jeg har en IPAQ 3970 og et Olympus MJU300 digitalt kamera med usb-stik. Burde jeg ikke kunne overføre billeder fra kamera til ipaq med kabel når begge har USB. Jeg har ledt efter et kabel til dette, men uden held. Kameraet bruger XD-picurekort, mens Ipaq'en har en SD kortlæser så jeg kan jo ikke bare sætte kortet fra kameraet i ipaq'en.
Avatar billede pocketfreak.dk Nybegynder
07. juli 2003 - 12:31 #1
Nej, der er ikke en USB-host i din Ipaq. Det er kun Toshibas Pocket PC'ere der har en sådan mulighed (som ekstra). Dog kan du via CompactFlash købe en USB-host, men det kræver desuden en CF-jakke til din Ipaq. Desuden skal du regne med at USB-CF-kortet koster 1500-2000 kroner.

Løsningen er at at købe en CompactFlash jakke til din Ipaq (~400 kroner) og så købe en CF-til-alle-adaptor (a la: http://www.semsons.com/4in1comflasc.html). Dog skal det være en der understøtter de nye format som du har (XD) og det er der ikke nogen der gør endnu så vidt jeg ved...så nyt kamera eller tålmodighed er påkrævet.
Avatar billede alyngsoe Nybegynder
07. juli 2003 - 12:50 #2
Tak for svaret, jeg væbner mig med tålmodighed lidt endnu.