Avatar billede laniel Nybegynder
07. juli 2003 - 09:20 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Bytte HD

Jeg har to pc'ere. Jeg vil gerne bytte HD i dem, jeg kører Win XP Pro. Problemet er at jeg ikke kan starte nogle af dem op efter at have skiftet HD i dem. BIOS detecter dem, men jeg kan ikke starte XP op - skærmen bliver sort med en lille hvid streg oppe i venstre hjørne.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
07. juli 2003 - 09:21 #1
Hvis der i forvejen er installeret XP på begge hd's (som jeg forstår det) så vil jeg råde dig til at re-installere XP når det drejer sig om 2 forskellige pc'ere.
Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2003 - 09:23 #2
Hvis du har en 3. HD, kan du ghoste 1->3 2->1 3->2, så er data byttet rundt.
Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2003 - 09:23 #3
Ellers er det som maniacdog siger, en reinstall
Avatar billede laniel Nybegynder
07. juli 2003 - 09:28 #4
Er det et generelt problem med XP - har da tidligere kunnet lade sig gøre. Men hvorfor vil det hjøælpe at ghoste dem - giver det ikke samme problem?
Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2003 - 09:30 #5
Hvis man ghoster rundt, så ligger de samme data på den nye HD, som der var på den gamle.
Har virket for mig.
Avatar billede laniel Nybegynder
07. juli 2003 - 09:35 #6
Kan man snyde den ved at boote op på en XP CD måske, og lave en repair...?
Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2003 - 09:36 #7
Du kunne jo prøve, ellers skal du jo alligevel reinstaller... :o)
Avatar billede laniel Nybegynder
07. juli 2003 - 09:40 #8
Jeg vil bare ikke reinstallere... Jeg prøver at ghoste dem - så mrtux får pointene.... selvom jeg havde håbet på et bedre svar... ;o)
Avatar billede janorakel Nybegynder
07. juli 2003 - 09:41 #9
Den kan sikkert ikke finde din Master Boot Record.
Jeg mener man kan lave en startdiskette, overskrive MBR derfra.