Avatar billede lbs Nybegynder
08. december 2000 - 10:04 Der er 36 kommentarer og
6 løsninger

Eksperten - nemme points

\\begin{flame}

Jeg er træt af at spille min tid med at prøve at hjælpe folk herinde.

i den tid jeg har brugt på at hjælpe folk her på eksperten har jeg fundet ud af to ting:

1.Man skal være hurtig...folk sidder åbenbart og venter på at svare på spørgsmålene.

2.Folk spørger om urealistiske ting.
\"lav et forum til min hjemmeside for 300 points\"
Det holder ikke, hvad nu når du skal have ændret i det script som en du har lavet ikke kender?

Hvorfor ikke bare bruge usenet?
jeg lover jer at de folk som sidder der er kompetente.

\\end{flame}

Værsgo...
pointsne går til
1: Den person som kan skrive et binært søgetræ i VBScript
2: Den person der kan give mig den bedste grund for hvorfor at eksperten er bedre en usenet.
Avatar billede hojben Novice
08. december 2000 - 10:06 #1
*LOL*!
Avatar billede dalmanatus Nybegynder
08. december 2000 - 10:13 #2
fristende... fristende... jeg ved i hvert fald at der er lukket for usenet på min skole, Odense Tekniske Skole, og det er den nok på de fleste af de kommunale uddannelsesinstitutioner (prøv at sige den 3 gange i træk når du er fuld), derfor er eksperten i hvert fald en genial løsning for mit vedkommende.....

men du har ret... der er folk, der forventer at kunne få i både pose og i sæk.... men der sidder jo også folk med kløe i support-/programmeringsfingeren..... og der er jo nok for dem at lave....

det er jo op til den enkelte om man vil bruge eksperten/sig selv til den slags ting.....

end.
Avatar billede powell Nybegynder
08. december 2000 - 10:14 #3
Det gælder langt fra om at være hurtig...Men det gælder om at være dygtig, lad være med at gå efter de spørgsmål der bliver kastet på banen af EDB-nørder, find dog de spørgsmål der har lagt her 1-3 dage.

Hvorfor bruge usenet i stedet for inforocket.com, netcoders eller serverpage.... Hvorfor ikke bare bruge dem allesammen. Det står ikke nogen steder at man ikke må...
Avatar billede cstern Nybegynder
08. december 2000 - 10:16 #4
Der er jo ingen der tvinger dig til at deltage. Det er mit indtryk at mange har fået præcis de svar de har eftersøgt og derfor har haft god hjælp af boardet. Der er vel heller ikke noget galt i at folk svarer hurtigt hvis det ellers er fornuftigt hvad de svarer - det vil jeg faktisk anse som en af ekspertens styrker! Usenet og eksperten supplerer hinanden vældigt fint og jeg ville ikke undvære usenet hvor man oftest kan få svar på spørgsmål som måske er lidt mere eksotiske. Det er mit indtryk at måske 80% (eller mere) af deltagerne her på eksperten er brugere der har brug for hjælp eller er måske lidt uerfarne, men gerne vil hjælpe. De sidste 20% er powerusers - som jeg også regner mig selv til - som kan give mere kvalificerede svar (når vi har tid). Og jeg holder mig også fra de åbentlyst tåbelige spørgsmål som du giver eksempel på - det er som sagt valgfrit hvad man gider deltage i.
Avatar billede parazite Nybegynder
08. december 2000 - 10:49 #5
Hvorfor bruge eksperten i stedet for usenet :

Vi har KLART de fedeste spørgsmål! Tag f.eks. brugeren, der i to omgange spurgte om serials til Superbike 2001, og endte med at fornærme alle de brugere, der kommenterede spørgsmålet. Eller spørgsmålet om hvorfor Jubii.dk registrerer hvor man klikker på deres søgeknap. Forslagene spændte vidt : En randomfunktion, der bestemmer hvilke bannere der skal vises på den efterfølgende side, en funktion der alene ved museklik beregnede ens IQ, eller en funktion, der beregnede tallene til Jubii\'s ugentlige lotto. Svaret var en del kedeligere, men det kan du jo selv finde - nåeh nej - søgemaskinen virker jo ikke skide godt. Og det er da for øvrigt endnu en feature, der er temmelig kool! Mangler man svar på et spørgsmål, og har man ca. 42 timer man ikke skal bruge til noget, så kan man jo prøve at søge efter det...

Vi har KLART de sjoveste brugere!
Se bare på blazer, den stakkels 16-årige knægt, der er håbløst forelsket i Creamy-tøserne, og ikke forspilder en eneste chance til at fortælle hvor meget han savner nøgenbilleder af dem.
Eller tdaugaard, der for point hjælper stakkels brugere, der ikke er blevet færdige med deres VB-projekter til tiden, og faktisk slet ikke har evnerne til at lave det færdigt.

Vi har KLART flest snydere!
Og det er jo det, der gør hverdagen så sjov! Jeg vil næsten væde med at et spørgsmål til 300 point tjekkes før et spørgsmål til 400 point, for det kan jo være man liiiige kan snuppe en i forbifarten. :o)

Vi har KLART de mest habile brugere i Danmark samlet på ET site!
Ingen nævnt, ingen glemt! :o)

- Parazite
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
08. december 2000 - 10:50 #6
Eksperten er ikke bedre end en usenet. Eksperten er til gengæld meget nemt tilgængelig, selv min mor kan finde ud af at logge på og stille spørgsmål her (hun er ellers af den type, der skal have forklaret hvordan man gemmer et dokument på en diskette hver gang).

dalmanatus kom desuden med et godt argument overfor: det er ikke alle walls, der tillader at man dyrker usenet. Man kan logge på eksperten fra alle steder, hvor der er netadgang, og det er klart en stor fordel, bl.a. hvis man gør det i sin frokostpause mm.

( Hvad skal du bruge et binært søgetræ til i VBScript? Lav det dog som et COM-objekt og kald fra dit VBScript. )

At folk sidder og venter på at svare kan godt have noget på sig. Men som sagt er det ikke det hurtige, men det korrekte svar, der tæller. Desuden har jeg lært en del af at læse andres svar, selvom jeg havde en klar idé om hvad jeg ville svare. Og der er som regel mere end en løsning på et problem.
Avatar billede fcs Novice
08. december 2000 - 11:01 #7
Du nævner to ting, som i din mening gør dig træt af eksperten:

1. Hurtighed: Det mener jeg netop er en af ekspertens store styrker. Når man har et problem vil man jo gerne have det løst så hurtigt som overhoved muligt. At det kan være svært at nå at svare selv er da lidt af et problem, men så gælder det \"bare\" om at finde en niche, som man selv er en af hardcore eksperterne indenfor.

2. Urealistisk. Der har du igen ret, men oftest ender sådanne spørgsmål med at blive besvaret med at det ikke kan lade sig gøre eller et link til et system, som allerede er færdig og bare skal hentes. Derved får brugeren alligevel løst sit problem og det er jo det der er målet med et spørgsmål!

Til dine to opgaver har jeg følgende svar:

Ad 1: 01000111100001110010110010011001110011111000111111000

Sig til hvis du skal have hjælp med at implementere det! ;-)

Ad 2: Det er min erfaring, at man på eksperten.dk får den bedste og hurtigste hjælp. De spørgsmål der ikke bliver besvaret indenfor relativt kort tid er ofte dem der ikke kan besvares (f.eks. en webfeature, som ikke kan lade sig gøre). Jeg \"kender\" efterhånden en del af ekspertens brugere og ved derfor hvem der står for kvalitet og hvem der måske har en tendens til at komme med de nemme svar. Derved opstår der en slags tillidsforhold, som kan være meget svært at opnå på usenet. Det ser jeg som endnu en styrke ved eksperten.

Håber at dette hjælper, selv om denne type spørgsmål kun kan besvares ud fra stærkt subjektive holdninger. Eksperten er nem at gå til, virker fint (enkelte småting kan da gøres bedre, men det er småting) og yder en fremragende service for dem som deltager. Derfor foretrækker jeg eksperten!!

Med venlig hilsen

Peter aka. FCS
Avatar billede wize Nybegynder
08. december 2000 - 11:16 #8
Heyyy.... Mange point.... Ja Tak... *lol*

Du har ret i at det med at man ber om flere timers arbejde for 300 point!

Du har ret... men det er jo også en misbrugelse af denne service.
Avatar billede powell Nybegynder
08. december 2000 - 11:24 #9
Men det er jo stadigt frivilligt...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
08. december 2000 - 11:25 #10
Det her er ren inflation af pointene her på eksperten. Hvis du lbs ikke har lyst til at deltage mere, burde du nøjes med af afmelde din bruger - frem for at ødelægge det for os andre.

Og til jeg andre, der har svaret på det her spørgsmål synes jeg næsten det er en pinlig måde at forsøge at score meget billige point på....
Avatar billede hobbez Nybegynder
08. december 2000 - 11:35 #11
Hvad er målet med det her spørgsmål?

At se os alle sammen falde over hinanden for at få dine point, for at bevise din påstand om at folk bare sidder og venter?

Eller er det et forsøg på at ændre på tingene, så de kommer til at se ud som du gerne vil have de ser ud?

Det kan ikke undgås, at der går sport i at svare på spørgsmålene, og for at få point må man væe hurtigt. Det kan godt være det er træls for dem der ikke har tiden til at stirre på skærmen hele dagen, men for den der har problemet må det vel være meget rart?

Ellers vil jeg gerne tilslutte mig de andre indlæg, både m.h.t. fordelene ved Eksperten ifht. Newsgroups og muligheden for at bruge mere end et forum.

Og så syntes jeg det er bekvemt med muligheden for at få en mail, når der er nye indlæg, og ud fra disse afgøre, om det er et spørgsmål man har lyst at bruge energi på.

/Rob
Avatar billede mukke Nybegynder
08. december 2000 - 11:36 #12
Tjae... jeg er enig i at usenet _også_ står for kompetence, men som allerede er nævnt er det jo ikke forbudt at kigge efter svar mere end et sted :)

Bortset fra det vil jeg forsøge ikke at gentage en masse andre, men derimod har jeg et væsentligt argument for hvorfor eksperten (i nogle tilfælde) er bedre:

For manges vedkommende er usenet altså noget fuldstændig uforståelig nørd-noget som de aldrig har set, endsige vil kunne finde ud af at bruge lige med det samme.

Så er spørgsmålet - skal man bruge eksperten, eller skal man forsøge at sætte sig ind i noget som i bedste fald (kun) kræver opsætning af mailprogram/newsreader samt lidt hjælp fra en bekendt. I værste fald er der tale om at man skal downloade en newsreader og herefter sidde og rodde i dage for at finde ud af det blot for at blive svinet til fordi man altså ikek lige har brugt et par uger på at vende sig til \"forretningsgangen\" på usenet.

Kort sagt: Ja, Usenet er udmærket supplement til eksperten (eller omvendt om du vil), men usenet kræver altså lidt mere end hvad den gennemsnitlige \"hvordan lægger jeg 2 og 2 sammen?\"-bruger kan yde. (og for the record, jeg har ikke noget imod folk der stiller (eller svarer) på simple spørgsmål - der er vel plads til alle!)
Avatar billede hobbez Nybegynder
08. december 2000 - 11:37 #13
Parazite >> Fedt indlæg *LOL*

/Rob
Avatar billede fcs Novice
08. december 2000 - 11:38 #14
Nikolajdu>> Helt rigtigt, men det er jo set før at seriøse brugere ikke vil modtage så mange point og derfor opretter et spm. til Admin og donerer størstedelen af dem til ham. Han har jo også brug for dem ;-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
08. december 2000 - 11:39 #15
fcs... god idé du er nemlig også præcis 1 point efter mig.... he he
Avatar billede victor44 Nybegynder
08. december 2000 - 11:41 #16
Når man først har kastet pointene på bordet skal de også bruges.
Jeg er stort set enig med dig LBS, men også kun næsten. Ikke nærmere defineret...
Det der irriterer mig mest er dem der stiller tåbelige spørgsmål eller spørgsmål uden informationer.
Den seneste jeg lige kan huske var et spørgsmål uden indhold, altså et spørgsmål der ikke er et spørgsmål.
Jeg er i øjeblikket i det sarkastiske hjørne og kan i disse tilfælde ikke lade være med at komme med bemærkninger. Det ender nok op med at jeg bliver ligeså irriterende som dem der har set det som sin største opgave at bruge USEnet til at rette på andre, hvis det sker så spark mig lige hårdt og hurtigt..... TAK.
Jeg har nu et par gange været ude for at folk for et svar på deres spørgsmål, men fordi de af en eller anden grund ikke mener at de kan bruge det så uddeles ingen point. Eller hvad med alle de spørgsmål der ikke lukkes selv om der er fine svar ?
Ja søge funktionen... Den må kunne omdøbes.
Og til dine punkter :

1: Den har du ikke råd til ;-)
2: Jeg er ikke begyndt at genere folk, endnu ;-)

Hov du kan jo ikke give mig pointene fordi jeg glemte at bruge svar i stedet for kommentar. POKKERS.

Avatar billede lbs Nybegynder
08. december 2000 - 11:42 #17
dalmanatus, du kan tilgå usenet via www.
Der findes udbydere der tilbyder det ligesom hotmail tilbyder gratis email
Avatar billede victor44 Nybegynder
08. december 2000 - 11:46 #18
Hov lige en ting til:
Hvis jeg får pointene lover jeg at stille en masse spørgsmål som jeg godt kunne tænke mig at få nogle svar på for dem.
Så er der da mulighed for at der er nogle som kan (for)tjene dem.
Avatar billede lbs Nybegynder
08. december 2000 - 11:48 #19
nikolajdu :

Skrid, det er mine points, jeg har tjent dem på 100% ærlig vis og så må jeg gøre ved dem hvad jeg vil.
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
08. december 2000 - 12:07 #20
lbs>> Du er slettet. Dine synspunkter er bare helt fine, jeg tager dem mere som en ros af Eksperten, end noget andet. Dog synes jeg ikke, det er hensigstmæssigt at uddele så mange point, hvorfor de nu er spærret. Tak for denne gang, og velkommen igen :)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
08. december 2000 - 12:16 #21
parazite:> *LOL* totalt!!

Jeg vil da sige at jeg sometider sidder og \"venter\" på at der kommer et spørgsmål jeg kan svare på for at tjene point. Hvis jeg kan hjælpe folk (plejer jeg at kunne i de fleste tilfælde) så synes jeg da man skal hjælpe når man kan. Det er det der gør Eksperten så fedt, at svartiden er så lav så det begynder at handle om den fysiske mulighed for at komme før man gjorde.

Jeg har Outlook sat til at checke mails hvert minut og ser jeg noget, ja så svarer jeg med det samme hvis jeg kan. Være det et spørgsmål til 1000 point såvel som et til 0 point (ja, selvom folk giver 0 point ka\' jeg sku sometider ikke la\' være med at svare *G* sådan er der mange der har det .. god instilling, men den holder ikke i længden med de \"freebies\")

Omkring Usenet .. tjaa .. så mener jeg personligt at Eksperten er bedre. Usenet har godtnok MANGE flere \"eksperter\" (har selv været aktiv i nogle -BASIC relaterede i et års tid men ikke så mere her de sidste stykke tid .. jeg gider ikke, så hellere Eksperten), men der er de her små ting der gør at Eksperten er bedre/sjovere.

Og jeg er HELT enig med parazite!

Prøv at erstatte samtlige forekomster af \"E\" i reklamen for (eller reklamen imod) Ecstacy med \"Eksperten\" ... Eksperten ER nemlig det fedeste, det hårdeste og jeg synes det slår hårde igennem end noget andet spørge forum (Experts Exchange er ikke ligefrem noget at skrive hjem om .. typisk amerikansk website der er blevet for stort ...)
Avatar billede parazite Nybegynder
08. december 2000 - 12:17 #22
hobbez : *hehe* Takker! :o)

andreas_admin : GODT!
Avatar billede parazite Nybegynder
08. december 2000 - 12:19 #23
tdaugaard : *GG* Den SKULLE lige med! Vi fortalte om projektet på klassen i dag, og han åd den endnu engang råt! :o)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
08. december 2000 - 12:27 #24
parazite:> *LOL* ha ha .. nutidens lærere er sku ikke hvad de har været ...
Avatar billede parazite Nybegynder
08. december 2000 - 12:29 #25
tdaugaard : Næh, og tænk på hvis de var? Jeg ville være trappevasker på nuværende tidspunkt! :o)
Avatar billede lbs Nybegynder
08. december 2000 - 12:50 #26
hvorfor er det ikke hensigtsmæssigt?
Det er da den værste gang BULLSHIT jeg nogensinde har hørt.
Der ligger to fair spørgsmål til grund for alle de points.

1.søgetræet, hvis nogen kan lave det.
2.Den grund som jeg vurderer er den bedste for at bruge eksperten frem for usenet.

Det er helt hen i vejret at du har spærret mine points, jeg har svaret på mange spørgsmål for at få dem, det syntes jeg er dårlig ånd.
Avatar billede sone Nybegynder
08. december 2000 - 12:54 #27
Binært søgetræ: Det er RET svært når man ikke kan programmere OO - at skulle modellere det via arrayes er ikke optimalt.
Avatar billede powell Nybegynder
08. december 2000 - 12:56 #28
lbs -> Spørgsmål nummer et er jo i den forkerte kategori, men ellers er jeg enig.
Avatar billede htx98i17 Professor
08. december 2000 - 13:12 #29
HAHAHAHAHA,

dette er nok et af de fedeste indlæg jeg har læst på eksperten indtil nu!

for griner,!
HAHAHA
Avatar billede steen_hansen Forsker
08. december 2000 - 13:17 #30
lbs: Det er jo fuldstændigt ligegyldigt om folk opretter en ekstra e-mail konto på hotmail.com, tilmelder sig Eksperten.dk og tilbyder 300 point for et stykke arbejde. Ser du den slags - luk på krydset øverst til højre.

Selv garvede IT-folk mener, at det umulige forventes af dem. Man KAN ikke vide alt! Og har du brændt 20 spørgsmål af på hver 30 point, så kan man godt have lavvande i kassebeholdningen. Pludselig bliver du stillet over for en kæmpeopgave, som du ikke kan løse her og nu. Og du er måske alene, uden nogen ekspertise at trække på.

Kommer jeg i den situation, tjaaaa - så vil jeg nok bruge alle midler for at få løst en given opgave. Jeg synes her er en vidensbank uden sidestykke i dette forum (jeg har gjort det så meget på usenet).

At folk herinde er hurtige til at svare kan vel godt være fordi, de sidder på deres arbejdsplads og trykker [F5] i Oulook Express hele tiden. Det er deres og deres arbejdsgivers problem. Ikke mit. Det er da fedt ved akutte problemer. Først til mølle ...

Jeg synes det er 10-4. Selvom man tit ser spørgsmål, hvor man tænker: \"Jeg ved LIGE nøjagtigt hvad der er galt her\"! Inden man får trykket på \"Udfør\"-knappen, så ligger der 41 indlæg. Det ER da irriterende. Men sådan er betingelserne. Jeg synes dit irritationsmoment kan sammenlignes lidt med mit: Jeg synes folk kører som sindssyge i Kbh/på motorvejene, og der er alt for mange biler. Men jeg kan ikke forbyde dem at færdes der.
Avatar billede steen_hansen Forsker
08. december 2000 - 13:24 #31
(jeg har IKKE gjort så meget i det på usenet)
Avatar billede steen_hansen Forsker
08. december 2000 - 13:33 #32
Parazite: Jeg kan godt lide din indstilling til tilværelsen :o)
Avatar billede parazite Nybegynder
08. december 2000 - 15:42 #33
steen_hansen : He, me too, men hvad mener du helt nøjagtig? :o)
Avatar billede steen_hansen Forsker
08. december 2000 - 15:54 #34
Jamen! Dit første indslag!

Man skal have lov til at have sin mening. Det skal ikke være så regelret det hele. Det er fedt med en broget skare af brugere.

Går du ind på diverse lo...chats sidder de og lukker lort ud og generer flest muligt. Det kan man ikke gøre på samme måde her. Der bliver godt nok lukket lidt lort ud, men i det store hele står her altid det essentielle: nemlig problemer med IT i den ene eller den anden afskygning. Folk kaster lidt med mudder en gang imellem. Men det omhandler ALTID de problemer, som folk render ind i til daglig.

Desuden KAN man lære en masse af at følge med i andres indslag! Det er jo GULD værd, at man kan søge på oplysninger.
Avatar billede parazite Nybegynder
08. december 2000 - 16:03 #35
steen_hansen : He, du fatter ikke hvor meget jeg har lært herinde. Det er helt enormt! Eksperten er noget nær det fedeste site jeg nogensinde har set.

Tak admins! :o)
Avatar billede krusell Nybegynder
08. december 2000 - 19:15 #36
For cool.
Kommer træt hjem fra arb og ser en brokke sig over eksperten og tænker lidt: \"Hhm, jo han har jo lidt ret\", men så kommer der indlæg som f.x. Parazite\'s. Fuck hvor er det grineren.
Og jeg kan kun være enig, der her er det eneste sted jeg har set, hvor der også er skideskægt... *G* :-)
Avatar billede lbs Nybegynder
08. december 2000 - 19:57 #37
jeg har fordelt pointsne sådan som jeg syntes det var fair.

Svaret på spørgsmål 1 kommer her:

Siden man ikke kan definere sine egne typer og/eller objekter i VBScript er det umuligt at programmere sit eget binære søgetræ deri.

-trick-question-  :)
surt der ikke var nogen af jer der fik den
Avatar billede fcs Novice
10. december 2000 - 12:32 #38
Hvis der er nogen som mener at de point der er delt ud ikke er fair eller har andre indsigelser mod at jeg har modtaget point, bedes de give besked her. Så opretter jeg gerne et spørgsmål med de point jeg har modtaget, som admin kan svare på. Så er der ikke nogen der får ondt nogen steder over det. Jeg har ikke lyst til at blive beskyldt for at snyde eller få nemme point, da eeksperten er et fedt sted at være bruger af. Bare sig til og jeg lover no hard feelings ;-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. december 2000 - 16:05 #39
fcs - Det er ikke snyd, men du kender min holdning.
Avatar billede fcs Novice
11. december 2000 - 17:30 #40
Avatar billede parazite Nybegynder
12. december 2000 - 15:14 #41
Havde zq helt overset dette spm. Undrede mig da også over den store stigning i pointaltallet.

Well - http://www.eksperten.dk/spm/38066. Væk er de! :o)
Avatar billede dar Nybegynder
18. april 2001 - 21:54 #42
steen_hansen>> IT-mudder ;-)