Avatar billede diva Nybegynder
06. juli 2003 - 12:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Netværk. mIRC m.m

Hej eksperter

Jeg kunne ikke lige hitte ud af hvilken kategori dette skulle ligge i, derfor endte det altså her :o)

Nu til spørgsmålet:
Jeg har 2 computere der begge kører Windows XP, en switch, alm. TDC ADSL modem, 2 dynamiske IP'er, sygate personal firewall på begge og derudover ikke rigtig noget af interesse tror jeg.

Problemet er at jeg på ingen måde kan få et netværk op mellem de to computere! Overhovedet... alt er prøvet uden held (alt hvad jeg altså lige kunne finde ud af at prøve - hehe).

Det har indtil nu heller ikke været så stort et problem, da jeg har brugt mIRC til at sende filer mellem de to computere. Det har fungeret rigtig godt, med en hastighed der viser at den bruger switchen (ca. 1.5MB/sek). Men fra og med igår fungerer det bare ikke mere! Nu sender den med maks. 12kb/sek, hvilket ikke er specielt tilfredsstillende :o(

Der er intet ændret på computerne, opsætning eller andet.

Hvad hulen sker der? Skal jeg virkelig opgive og begynde at lægge mine billeder fra digitalkameraet ind på begge computere? Jeg ta'r mange billeder og en typisk pakke med billeder fylder nemt 300 MB. Derfor var det jo dejligt at jeg bare lige kunne sende dem gennem mIRC...

De gange jeg har prøvet at lave netværk mellem de to computere har det resulteret i at den ene mister forbindelsen til nettet, hvilket kun kan løses ved at slukke modemet i min. 1 time :o/

Jeg håber en eller anden kan hjælpe, da jeg er ved at blive vanvittig!

Mvh
Diva
Avatar billede kenp Novice
06. juli 2003 - 14:42 #1
Avatar billede kenp Novice
06. juli 2003 - 14:43 #2
den skulle nok havde været i netværks kategorien ;)
Avatar billede kenp Novice
06. juli 2003 - 14:58 #3
og lige 1 ting mere brugerne skal være oprettet på begge computere
Avatar billede diva Nybegynder
06. juli 2003 - 16:43 #4
Hej Kenp :o)

Det var jo lige det der skulle til! Jeg takker mange gange for hjælpen :o)

Mvh
Diva

P.s: det var ikke nødvendigt at oprette samme bruger på begge computere.
Avatar billede kenp Novice
06. juli 2003 - 19:49 #5
så er det fordi at din gæstekonto er aktiv på dem begge ;)

Men takker for point