Avatar billede michaelbak Nybegynder
05. juli 2003 - 23:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

installere XP på bærebar

har købt en brugt bærbar, og vil nu gerne instalere XP men da cdrom drevet er flyttebart med diskette drevet, kan jeg ikke boote på cd rom drevet??
Avatar billede thesurfer Nybegynder
05. juli 2003 - 23:43 #1
kan du ikke bare kopiere cden over på computeren og installere derfra?
Avatar billede gobot Nybegynder
05. juli 2003 - 23:49 #2
Ellers boot op på en floppy, (husk sys.com og edit.com fra evt. en win98), kopier indholdet over på c drevet, kør sys.com fra floppyen.
Sluk så computeren, sæt cd drevet i, og boot på c drevet..

Den virker hver gang...
Avatar billede thesurfer Nybegynder
05. juli 2003 - 23:51 #3
gobot> var det ikke det jeg spurgte om?
Avatar billede gobot Nybegynder
06. juli 2003 - 01:15 #4
Nææ, ikke helt...
Avatar billede michaelbak Nybegynder
06. juli 2003 - 09:48 #5
tjaa det er prøvet men når jeg prøver at installere XP kommer "This program cannot be run in DOS mode" !!!
Avatar billede gobot Nybegynder
06. juli 2003 - 13:11 #6
Du skal under i386 biblioteket på cden og så køre winnt.exe .. så starter der en dos setup.. (smartdrv er en god ting at have startet op, da det speeder installationen MEGET op)
Avatar billede michaelbak Nybegynder
06. juli 2003 - 13:14 #7
grotesk nok så installerede jeg en gammel win95 fra disketter og lagde xp ovenpå som slættede win95 nu køre det
Avatar billede gobot Nybegynder
06. juli 2003 - 13:16 #8
Okay, men nu ved du det da til en anden god gang :)