Avatar billede spanks Nybegynder
05. juli 2003 - 17:51 Der er 19 kommentarer og
2 løsninger

MPEG2 film på DVD

Hej eksperter.

Jeg har et problem så jeg håber i kan hjælpe med. Jeg har nogle filer liggende på min computer som heder videoklip(er det ikke det man kalder avi?) det står der når man højre klikker på dem og vælger enskaber.
Jeg vil brænde dem ned på en CD så jeg kan se dem på min DVD men min dvd kan kun tage MPEG2 filer så jeg skal bruge en program der kan laver disse "videoklip" om til MPEG2 sådan så jeg kan se dem på DVD'en så er der nogen der kender et godt program det må gerne være freeware vil i ik' smide er link hvis i kender et??

På forhånd tak.
Avatar billede spanks Nybegynder
05. juli 2003 - 17:52 #1
ps. det er en Scansonic DVD9002. DVD jeg har!
Avatar billede fromsej Praktikant
05. juli 2003 - 18:29 #2
http://www.dvdrhelp.com/tmpgenc.htm
Følg vejledningen, så lykkes det hver gang.*S*
Avatar billede spanks Nybegynder
06. juli 2003 - 02:33 #3
det har jeg prøvet det virker ikke. Men som før nævnt så er det er program der kan lave disse videoklip om til MPEG2 filer jeg mangler...
Avatar billede Slettet bruger
06. juli 2003 - 12:23 #4
Har du DVD brænder ? Mpeg2 format kan både være DVD og SVCD. Hvad er det du vil lave ?
Avatar billede Slettet bruger
06. juli 2003 - 12:39 #5
TMPGEnc som fromsej linker til virker....
Eller det kan ihvertfald lave mpeg2, men vær du opmærksom på at du skal have et mpeg2 plugin
Dette er der også linket til i den guide fromsej linker til....
Hvad er det helt præcist den kommer med af fejlmeldinger, siden du siger det ikke virker ????

Hvis ikke du har en DVD brænder, vil jeg anbefale dig at lave en SVCD
http://www.dvdrhelp.com/tmpgencsvcd.htm
Avatar billede spanks Nybegynder
06. juli 2003 - 16:31 #6
ok det vil jeg prøve..

jeg kunne ikke åbne det program fromsej linket til. Men jeg prøver at hente programet igen.
Avatar billede spanks Nybegynder
06. juli 2003 - 21:31 #7
nej jeg har ikke dvd brænder.. jeg har tænkt min at lave filmen på en CD-R hvis det altså kan lade sig gøre
Avatar billede fromsej Praktikant
06. juli 2003 - 21:34 #8
http://www.tmpgenc.net/e_download.html
Direkte link til Tmpgenc.
Og så følg vejledningen fra mit første link, så lykkes det.
Avatar billede fromsej Praktikant
06. juli 2003 - 21:36 #9
Det kan være du mangler et codec til at se .avi filmen med, så brug Gspot til at finde hvad det hedder.
http://www.divx-digest.com/software/gspot.html - Finde AVI codecs
Avatar billede spanks Nybegynder
07. juli 2003 - 00:47 #10
fromsej jeg har en codec til at se film med..

Jeg har nu fuldt den guide du gav mig og ved hjælp af den har jeg fået lavet mine avi filer om til MPEG2 efter jeg har fulgt guiden(http://www.dvdrhelp.com/tmpgenc.htm) klikker jeg på "Now you are ready to burn it to VCD." jeg vælger at gøre det med VCDEasy når jeg kommer ind på den klikker jeg på: Tools: VCDEasy. Da jeg har gjort det går den ind på programets officele hjemmeside og der kan jeg ikke finde der program jeg skal bruge så derfor: Kan i finde  VCDEasy v1.0.5! Da det er det pg der er beskrevet i guiden(http://www.dvdrhelp.com/vcdeasyhowto.htm)
Avatar billede spanks Nybegynder
07. juli 2003 - 00:48 #11
hvis i lige ville smide et link til VCDEasy v1.0.5 hvis i finder det :)
Avatar billede fromsej Praktikant
07. juli 2003 - 06:56 #12
Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2003 - 09:01 #13
Det skal lige siges, at hvis du har fulgt fromsej's guide, så har du ikke lavet en mpeg-2 fil, men en mpeg-1 fil. dvs. en VCD og ikke en SVCD. Du kan helt sikkert sagtens se den på din DVD afspiller alligevel, men kvaliteten er knap så god, som SVCD. (VCD svare nogenlunde til VHS)
Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2003 - 09:02 #14
Og du kan også sagtens bruge Nero til at brænde den med.

VCD: http://www.dvdrhelp.com/nero.htm
SVCD: http://www.dvdrhelp.com/nerosvcd.htm
Avatar billede spanks Nybegynder
07. juli 2003 - 19:59 #15
fromsej jeg kan ikkke finde den på den side... Der ligge kun version 1.1.6 :-(
Avatar billede fromsej Praktikant
07. juli 2003 - 20:04 #16
Kan du ikke bruge den?
1.1.6 må da være nyere end 1.0.5 , eller har jeg misforstået noget?
Avatar billede spanks Nybegynder
07. juli 2003 - 20:07 #17
phatlasse jeg har en version af nero(4.0.8.2) og den vil jeg helst ikke slette.. Jeg har prøvet at indstallere demo'en af nero som der er nævnt i det link du gav mig men det lader til at man ikke kan have 2 versioner af nero på sin com..
Avatar billede spanks Nybegynder
07. juli 2003 - 20:10 #18
jo 1.1.6 er nyere end 1.0.5.. men jeg kan ikke brug 1.1.6 fordi den ikke er beskrevet i guiden(http://www.dvdrhelp.com/vcdeasyhowto.htm)
Avatar billede spanks Nybegynder
03. januar 2004 - 15:48 #19
tak for hjælpen fromsej og phatlasse..

Jeg dele pointene mellem jer..

thx agin..!
Avatar billede fromsej Praktikant
03. januar 2004 - 15:50 #20
Velbekomme, tak for point.*S*
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2004 - 15:52 #21
any time... :o)