Avatar billede bjarke-b Nybegynder
05. juli 2003 - 14:36 Der er 2 kommentarer og
4 løsninger

Multi-maskine, det bedste køb?

Hejsa

Jeg vil investere i en multi-maskine med printer/scanner/kopi.

Hva kan i anbefale der, til de 1000-1500kr?
Avatar billede ms20 Nybegynder
06. juli 2003 - 21:47 #1
Avatar billede ms20 Nybegynder
06. juli 2003 - 21:47 #2
:-)
Avatar billede schouwebcoins Nybegynder
21. juli 2003 - 01:08 #3
Hej Bjarke,

en multimaskine til 1000-1500 kr. får du kun brugt og lad mig med det samme sige, at den ikke er meget værd til den pris. Der er et par ting du skal tænke på, når du investerer i en multimaskine:

1) Multimaskiner er gode, men husk på, at de billigste modeller har den svaghed, at hele maskinen skal sendes til reparation, når en enhed går i stykker.
2) Multimaskiner slides ofte uens, idet man ofte bruger den ene funktion mere end den anden.
3) Billige multimaskiner holder ikke længe og bliver derfor dyre i længden - men det afhænger selvfølgelig af dit behov.

Jeg tog selv konsekvensen og investerede i et stort dyr - en HP Officejet 7140xi all-in-one, idet jeg alligevel ville gå ud og købe enkeltelementer til den pris som denne maskine kostede. Jeg har nu haft denne maskine i 3 mdr. og jeg må sige at det er det bedste købe jeg nogensinde har gjort.
Det er en proff maskine og faciliteterne er enorme. Det er et kvalitetsredskab og alle dele kan repareres hver for sig, hvis de skulle gå i stykker. Prisen er selvfølgelig lidt dyrere end de " bambusmærker" der eksisterer på markedet, men samlet set, får man meget mere for pengene end hvis man køber enkeltenheder i form af printer, fax, scanner, kopimaskine etc.

Prisen var kr. 5400,- og maskine falder stadigvæk i pris.

Jeg anbefaler på det kraftigste at du kigger lidt dybere i pengepungen og tænker lidt på kvaliteten. Jeg kan ikke anbefale at købe brugt, og heller ikke de billigste multimaskiner fra Kvickly og Fona.

Håber det kan hjælpe lidt selvom prisniveauet er noget højere.
Avatar billede schouwebcoins Nybegynder
21. juli 2003 - 11:46 #4
;-)
Avatar billede lede Nybegynder
01. august 2003 - 12:27 #5
Generelt set ville jeg give schouwebcoins ret i det meste af hvad han skriver herover, men Epson har lige sænket deres priser på CX3200 og CX5200, og især CX5200 er rigtig GUF, kanon printerdel (svarer til deres C82), og en rigtig god scanner.
GUF produkter !
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
13. august 2003 - 09:18 #6
d