Avatar billede jd Nybegynder
05. juli 2003 - 12:15 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Brug af notebooks skærm, tastatur og mus til stationær

Hej -

Er der nogen mulighed for at koble min stationære computer til min bærbare på en sådan måde at jeg kan bruge skærm, tastatur og mus på den bærbare til at administrere den stationære? Hvis ja, hvordan?

Man kan vel lave noget netværk-vpn-ting, men er det muligt at gøre direkte?

På forhånd tak!

mvh. Jonas
Avatar billede fbhzone Nybegynder
05. juli 2003 - 12:30 #1
Hey!
Jeg har aldrig hørt om at koble dem på, på den måde.

MEN!
Hvis de begge har Windows XP kan du sætte Remote Deksktop op og sætte den til LAN således at lyde og det HELE overføres til den bærebare, i fuld skærm vel og mærket!
Det gøres sådan her:
Højreklik på My COmputer, tryk på fanebladet Remote Dekstop
vælg Allow other users to connect to this computer.

når det er gjort går du over på den bærebare:
Start>All Programs>Accessories>Communications>Remote Desktop Connection

Tryk på Options
Avatar billede fbhzone Nybegynder
05. juli 2003 - 12:31 #2
fortsat:
og tag fanebladet experience
og vælg i rullelisten LAN 10mbps or higher
væølg derefter display og så: Full Screen 24bit
Avatar billede fbhzone Nybegynder
05. juli 2003 - 12:33 #3
Derefter:
Local Rescources:
Remote computer sound: Bring to this computer
Apply windows key combinations: on the remote computer
...
nu skal du trykke på fanen General:
Computer: Navnet/ipen på computeren
Username og password det samme som du logger på windows med på den stationære
Domain: der skal ik stå noget...

Håber det ka hjælpe dig:d
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. juli 2003 - 12:34 #4
fbhzone's remotedesktop løsning er den nemmeske måde at opnå det du ønsker. Det er ikke muligt et bruge skærm, mus og keyboard direkte, da du ikke kan share disse ting. Derfor skal du lave en remotedesktop/VPN løsning.
Avatar billede oniel Nybegynder
05. juli 2003 - 12:45 #5
Det du søger kan klares med VNC over et netværk.

Jeg søger lige efter et link og vender tilbage.
Avatar billede oniel Nybegynder
05. juli 2003 - 12:48 #6
Avatar billede oniel Nybegynder
05. juli 2003 - 12:54 #7
Installer VNC Server på den stationære og VNC Viewer på den bærbare.

Så kan du få et vindue med den stationæres skærmbillede på den bærbare - mus og tastatur virker fint til at administrere den stationære.

Jeg bruger selv programmet til at administrere 3 servere fra min PC - og tillige har jeg direkte adgang til at antal undervisningsmaskiner så jeg kan følge hvad elever laver og kan overtage tastatur og mus for at vejlede.
Avatar billede fbhzone Nybegynder
05. juli 2003 - 13:00 #8
VNC er ikke ret godt vil jeg så sige da data hverken er krypteret eller noget.. så vil jeg derimod anbefale Remote Administrator.
Remote Administrator er RIGTIG godt og har mange flere features end det andet..
Men på det du har skrevet har jeg forstået at du ikke ønsker et eller andet dumt vindue med computeren, men så det fylder hele skærmen.
Avatar billede oniel Nybegynder
05. juli 2003 - 13:02 #9
Og så er programmet GRATIS.
Avatar billede oniel Nybegynder
05. juli 2003 - 13:06 #10
fbhzone > Hvordan kan du kritiserer et program du kender SÅ lidt til??

VNC kan vise fuld skærm.
Avatar billede oniel Nybegynder
05. juli 2003 - 13:12 #11
Hvordan kan det forøvrigt foklares at RAS skal have flere funktioner ??

Med VNC har man de funktioner der er installeret på den maskine man fjernbetjener!
Avatar billede fbhzone Nybegynder
05. juli 2003 - 13:17 #12
Avatar billede oniel Nybegynder
05. juli 2003 - 13:30 #13
Læs lige jd's spørgsmål EEN gang til - og overvej så noget med kanoner og gråspurve.
Avatar billede oniel Nybegynder
25. juli 2003 - 17:21 #14
Er spørgsmålet ikke besvaret????
Avatar billede jd Nybegynder
25. juli 2003 - 18:47 #15
Jo, det er det da. Har bare ikke haft tid til at teste det endnu.
Jeg afslutter da hvis det gør dig glad.