Avatar billede tobis Nybegynder
05. juli 2003 - 11:12 Der er 75 kommentarer

Hjælp, internet på 2 computere?

Hejsa. jeg har betalt for at kan have 2 computere på netter sammen..  det virker fint på min og mine forældres men nu har jeg en kammerat her nede med sin computer og der vil han ikk få internet?  jeg har win XP og han har win ME. ?      hos mig og ine forældre sku vi bar kører modemet i hubben og et netværksstik fra hver computer i hubbén så var det der.. har prøvet det samme her, men det virker ik?

/tobias
Avatar billede kenp Novice
05. juli 2003 - 11:14 #1
har du husket at slukke for dine forældres computer!

er din kammerat´s computer sat til at hente IP automatisk!
Avatar billede tobis Nybegynder
05. juli 2003 - 11:16 #2
hmm, har pillet deres stik ud af hubben... og hvordan sæter jeg den til det på ME?
Avatar billede webcreator Nybegynder
05. juli 2003 - 11:16 #3
Hvis din forældres computer har været tændt inden for den sidste time, så kan I ikke komme på med en anden PC. IP'en frigives ca. hver time. Så bare vent lidt :-)
Avatar billede tobis Nybegynder
05. juli 2003 - 11:18 #4
jamen den har slet ikk været tændt idag?
Avatar billede webcreator Nybegynder
05. juli 2003 - 11:18 #5
Køre din vens PC på DHCP ? Dvs. at den automatisk skal hente IP osv..
Avatar billede tobis Nybegynder
05. juli 2003 - 11:19 #6
jamen hvordan finder jeg ud af om den gør det?
Avatar billede kenp Novice
05. juli 2003 - 11:20 #7
start ->indstillinger ->netværksforbindelser ->doppelklik på netværk -> find tcp sikre dig at den står til at hene alt automatisk
Avatar billede webcreator Nybegynder
05. juli 2003 - 11:20 #8
Højreklik på "Andre computere" på skrivebordet og vælg egenskaber.
Her kan du så dobbeltklikke på "TCP/IP". Endelig sætter du den til "Tildel IP Automatisk" (Eller sådan noget)
Avatar billede webcreator Nybegynder
05. juli 2003 - 11:21 #9
Du kan også prøve følgende :

Startmenu > Kør > Skriv : ipconfig /renew <ENTER>
Avatar billede tobis Nybegynder
05. juli 2003 - 11:22 #10
den ahr han to af den der  ¨tcp/ip¨  opkaldskort og den anden er br realtek.....
Avatar billede webcreator Nybegynder
05. juli 2003 - 11:23 #11
Han skal KUN have en :-)
Fjern den ene, og vælg Egenskaber for den anden. Her tjekker du, at alt hentes automatisk.
Avatar billede tobis Nybegynder
05. juli 2003 - 11:24 #12
altså bar en af dem der?  ipconfig /renew ?
Avatar billede webcreator Nybegynder
05. juli 2003 - 11:24 #13
Altså kun EN TCP/IP - de andre skal du bare lade være..
Avatar billede tobis Nybegynder
05. juli 2003 - 11:24 #14
hva for en ska jeg fjerne? :s
Avatar billede webcreator Nybegynder
05. juli 2003 - 11:25 #15
Det er lige meget :)
Avatar billede webcreator Nybegynder
05. juli 2003 - 11:26 #16
Når du bruger : IpConfig /renew , så forsøger den at hente en ny IP til din ven. Du skal gøre det på hans computer.. Du kan gøre det lige så tosset du vil :-)
Avatar billede tobis Nybegynder
05. juli 2003 - 11:27 #17
k har lige slettet den ene og sat den til auto
Avatar billede tobis Nybegynder
05. juli 2003 - 11:28 #18
Hmm har sat den til at hente auto men det virker stadig ik?
Avatar billede kenp Novice
05. juli 2003 - 11:28 #19
webcreator -> han skal ikke fjerne noget!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

og ville det ikke være nemmere at gøre således!

start ->kør -> winipcfg
Avatar billede kenp Novice
05. juli 2003 - 11:29 #20
hvilken fjernede du at tcp/ip ! den på dit opkaldskort eller den til dit netværkskort!
Avatar billede webcreator Nybegynder
05. juli 2003 - 11:29 #21
Prøv lige at smide hans netkabel over i din PC, for at tjekke om det virker..
Avatar billede tobis Nybegynder
05. juli 2003 - 11:29 #22
hmm har fjernet den der pkalskort?
Avatar billede webcreator Nybegynder
05. juli 2003 - 11:30 #23
Kenp > Han skal ikke have 2 TCP/IP config'er !
Avatar billede kenp Novice
05. juli 2003 - 11:30 #24
webcreator -> det vil jo heller ikke virke da det SKAL være et krydset kabel for at det vil virke!!!!!!!!!
Avatar billede webcreator Nybegynder
05. juli 2003 - 11:30 #25
Tobis > Det bedste i kan gøre, er at fjerne netkortet helt (ikke fysisk) og reinstallere det..
Avatar billede tobis Nybegynder
05. juli 2003 - 11:31 #26
hmm hva ska jeg gøre hvis jeg skriver det der start ->kør -> winipcfg
Avatar billede kenp Novice
05. juli 2003 - 11:31 #27
tobis -> sæt den på igen

webcreator -> jo på win98 og me skal man hvis man har netkort i!!
Avatar billede webcreator Nybegynder
05. juli 2003 - 11:32 #28
Nej, de skal bestemt ikke bruge krydset kabel mellem hub og PC. Jeg går da ud fra, at han ikke forsøger at sætte sin egen maskine op som gateway for sin ven
Avatar billede kenp Novice
05. juli 2003 - 11:32 #29
så vælger du det kort sm er dit netværk så kan du se ip m.m. samt frigøre den og bede om en ny!

hvis ip-adressen hedder noget med 169.xxx. så har den ikke fået en korrekt ip-adresse
Avatar billede kenp Novice
05. juli 2003 - 11:33 #30
du skrev at han skulle sætte dem sammen ;)
Avatar billede tobis Nybegynder
05. juli 2003 - 11:34 #31
det gør den?  altså 169? hva gør jeg så?
Avatar billede choco Nybegynder
05. juli 2003 - 11:34 #32
har din ven 2 netkort i eller hvad
Avatar billede webcreator Nybegynder
05. juli 2003 - 11:34 #33
Kenp :

1) Der skal _ikke_ være 2 TCP/IP protecoller. ME kan ikke styre den slags.
2) Man bruger Straight Throug kabler til forbindelse mellem PC og HUB
3) Han har allerede sagt, at alt står på auto.
Avatar billede webcreator Nybegynder
05. juli 2003 - 11:35 #34
Tobiz > Det kan ikke lade sig gøre, hvis du har sat alt på auto..
Så har du jo ikke gjort det :-)
Avatar billede tobis Nybegynder
05. juli 2003 - 11:35 #35
choco- nej.. men der er vidst indbygget moden.. men har slettet den der som jeg blev bedt om længer eoppe?
Avatar billede tobis Nybegynder
05. juli 2003 - 11:37 #36
webcreator -det ska jo kunne lade sig gøre... og vi kunne godt igår nede hos ham? og det er det samme slags internet og det hele..??
Avatar billede webcreator Nybegynder
05. juli 2003 - 11:38 #37
Bruger din ven en rooter derhjemme ?
Avatar billede kenp Novice
05. juli 2003 - 11:38 #38
webcreator -> 1) jo det kan den godt :) 2) det ved jeg godt 3) ja men du bad ham om at fjerne noget han ikke skulle!!!

tobis genindstaller dit netkort!
Avatar billede tobis Nybegynder
05. juli 2003 - 11:38 #39
Hvordan fan geinstallere deT?
Avatar billede choco Nybegynder
05. juli 2003 - 11:39 #40
hvis i kan ned ved ham skulle i også kunne oppe ved dig, men har han ikk en router sat til for så er det nok derfor.
Avatar billede tobis Nybegynder
05. juli 2003 - 11:39 #41
han har også bar en hub..og det virker jo fint med mine forældre også?
Avatar billede kenp Novice
05. juli 2003 - 11:41 #42
fjern det fra enhedsorienteringen og så genstart
Avatar billede choco Nybegynder
05. juli 2003 - 11:42 #43
som sagt bruger du så et straight kable til din vens comp.
Avatar billede webcreator Nybegynder
05. juli 2003 - 11:43 #44
Ja, som jeg også foreslog, så fjern kortet - det er klart det lettest. Så bliver det automatisk sat op med de rigtige indstillinger.
Avatar billede tobis Nybegynder
05. juli 2003 - 11:44 #45
choco- straight kabel? hva er deT?
Kenp- hvor finder jeg den i ME fatter nada af ME?
Avatar billede webcreator Nybegynder
05. juli 2003 - 11:44 #46
Højreklik på denne computer > Egenskaber > Hardware > Enhedshåndtering.

Find dit netkort, tryk på det og vælg knappen fjern. Genstart maskinen.. Så er han (forhåbentligt) online
Avatar billede tobis Nybegynder
05. juli 2003 - 11:46 #47
i er sikker på det blir installeret igen ? ik?  og automatisk uden nogle disketter eller noget ik?
Fordi har jo slettet detr der opkalds kort jeg blev bedt om det kom ikk igen?
Avatar billede choco Nybegynder
05. juli 2003 - 11:51 #48
Me har så mange driver at den nok selv skal installere det ja.
Avatar billede webcreator Nybegynder
05. juli 2003 - 11:52 #49
RealTech findes altid sig selv :)
Avatar billede choco Nybegynder
05. juli 2003 - 11:53 #50
Straight er et netkable som du skal bruge hvis du forbinder en comp. men en hub/switch og stright er et netkabel du skal bruge hvis du forbinder 2 comp. dirakte.
Avatar billede tobis Nybegynder
05. juli 2003 - 11:53 #51
når jeg går der ind så kan ejg se undermape elelr hva vi ska kalde det hvor der så står hvis jeg trykke på det lille +  opkaldskort og  realtek RTl81...  er det kun en af dem der ska væk elelr alt under netværkskort?
Avatar billede choco Nybegynder
05. juli 2003 - 11:54 #52
sorry det er et korset som du bruger til at forbinde 2 comp. dirakte
Avatar billede tobis Nybegynder
05. juli 2003 - 11:54 #53
det er tl hub kablet? :D
Avatar billede choco Nybegynder
05. juli 2003 - 11:57 #54
jaaa men er du sikker på det, og har du brugt det kabel før et andet sted hvor det virker for hvis det er et korset og du sætter det til en hub/switch så virker det ikk.
Avatar billede tobis Nybegynder
05. juli 2003 - 11:58 #55
bruger det normalt til mine forældre jo :)
Avatar billede choco Nybegynder
05. juli 2003 - 12:01 #56
men det med hvad du skal slette, der skal du slette det hele.
Avatar billede tobis Nybegynder
05. juli 2003 - 12:02 #57
har slettet det hele nu genstarter lige :)
Avatar billede tobis Nybegynder
05. juli 2003 - 12:03 #58
Hmm... den sir den ikk kan finde driverne? til netværkskoret?
Avatar billede choco Nybegynder
05. juli 2003 - 12:04 #59
det skulle den gerne hvis det er me for den har så mange driver. men siger den det eller finder det det bare ikk.
Avatar billede tobis Nybegynder
05. juli 2003 - 12:05 #60
den sir det!
Avatar billede choco Nybegynder
05. juli 2003 - 12:08 #61
det kan jeg ikk forstå for det skulle den meget gerne. men prøv at gå ind hvor du slettet netkortet, og se om der er et gult ? oppe i toppen hvor der står navnet på din netkort.
Avatar billede webcreator Nybegynder
05. juli 2003 - 12:10 #62
Pil kortet ud af maskinen, og tjek hvad det er for et.. Så hent driverne på nettet.
Avatar billede tobis Nybegynder
05. juli 2003 - 12:11 #63
det er det ik men netværkskoret er der men ikk opkaldskortet+
Avatar billede tobis Nybegynder
05. juli 2003 - 12:18 #64
Hmm.. har prøvet at sætte internettet direkte til hans men det virker heller ik?
Avatar billede tobis Nybegynder
05. juli 2003 - 12:23 #65
?
Avatar billede choco Nybegynder
05. juli 2003 - 12:24 #66
prøv at åben Internettet på den med me og tryk på funktioner>internetindstillinger>forbindelse>instil

Når du så har trykket på forbindelse så tjek lige at der ikk står noget nede i den firekandt aldså nogen for for en opkaldsforbendelse, hvis der gør det skal den slettes.
Avatar billede tobis Nybegynder
05. juli 2003 - 12:26 #67
så kommer den med opret internet forbindelse?
Avatar billede choco Nybegynder
05. juli 2003 - 12:27 #68
jep så skal du bare gå efter guiden.

Men har du MSN
Avatar billede tobis Nybegynder
05. juli 2003 - 12:28 #69
ja det har jeg..  tnyberg@mail.dk
Avatar billede tobis Nybegynder
05. juli 2003 - 12:30 #70
dig?
Avatar billede choco Nybegynder
05. juli 2003 - 12:31 #71
jep du skal bare acceptere mig
Avatar billede tobis Nybegynder
05. juli 2003 - 12:31 #72
okay :)
Avatar billede squashguy Nybegynder
05. juli 2003 - 13:34 #73
har du et kabelmodem? I så fald skal modemet genstartes, før du kan koble nye computere på.

Modemet har kun tilladelse til at lære 2 MAC adresser, og den eneste måde, at få slettet adressetabellen på, er ved genstart.
Avatar billede webcreator Nybegynder
05. juli 2003 - 13:46 #74
Choco > Husk at løsningen skal være tilgængelig her på eksperten. Så hvis I løser problemet over MSN, så må i lige smide en forkortet log eller lignende herinde..
Avatar billede tobis Nybegynder
05. juli 2003 - 18:27 #75
Hehehe.. Ja vi har haft genstartet... og vil lige sige mig og choco fik det ikk til at virke.. men nu er jeg rykket ned til ham. der er ingen problemer.. :S tror det er hanswin ME der provokere.. :S