Avatar billede petey Nybegynder
04. juli 2003 - 23:47 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

ASP og F5-tasten

Hvilke linjers asp kode skal jeg tilføje øverst i mine asp-filer, så de gør nøjagtig det samme som at trykke på F5 i Internet Explorer ???

Jeg giver 100point for et rigtigt svar.
Avatar billede hossein Nybegynder
04. juli 2003 - 23:54 #1
hver 10 sekunder refresher siden:
    <%@ Language=VBScript %>
    <%
        Option Explicit
        Response.Expires = 0
        Response.Buffer = True
        Response.Clear
        Response.AddHeader "Refresh", "10"
    %>
Avatar billede coldray Nybegynder
04. juli 2003 - 23:58 #2
petey:

<%
Response.Redirect "sidenavn.asp"
%>

den omdirigere.. så hvis du får den til at omdirigere til den side som du ønsker.. genindlæser den siden.. håber du kan bruge det..!
Avatar billede c Nybegynder
05. juli 2003 - 17:28 #3
Det giver absolut inngen mening det du spørger om...

Når man trykker på F5 genindlæses siden. hvis du loader en side ind hele tiden sker der kun det at den loader igen før siden er færdigindlæst.... det giver ingen reel mening, men jeg tror at det er hossein der er tættest på ud fra dit spm. hvis du der i mod skal have siden til at genindlæse ved en bestemt handling skal nu nok bruge JavaScript...

mvh
Christian
Avatar billede nmh Nybegynder
05. juli 2003 - 20:04 #4
Mon ikke det du mener er: Hvad skal der stå øverst i scriptet,
så man undgår cache-problemer. Det kan ske, at klienten istedet for at hente siden på serveren henter den fra en cache hos sig selv. Jeg slår lige op hvad det er for en kode, der skal stå.
Avatar billede nmh Nybegynder
05. juli 2003 - 20:11 #5
start dine sider således:

<%@ Language=VBScript %>
<%Option Explicit
  Response.Expires=0
%>
Det skulle forhindre cache-problemer. Det er for at undgå sådanne, at man trykker F5. Selvfølgelig vil man ikke lade siden opfriske sig selv hele tiden, som c også siger.
Avatar billede hossein Nybegynder
05. juli 2003 - 20:59 #6
I IE (UK version)--> Tool ---> internet options ---> General --- Temp. internet files --- Settings --- Her har man 4 forskellige valg muligheder og Her er det kun brugeren som skal passe på sine ting og sager (Eller server administratoren) Ellers min kode er jo svar på hans spm. nemlig F5.
Hvis man ikke vil ha at siden "konstant" bliver opdateret/genopfrisk så kan man lave en funktion eller en løkke som kan begrænse dette.
Avatar billede youcancallmeal Nybegynder
05. juli 2003 - 21:47 #7
Når har du cache problemer?

Prøv følgende:
Response.Redirect("view11.asp?cachebust=" & Server.URLEncode(Now()))
Avatar billede youcancallmeal Nybegynder
05. juli 2003 - 21:48 #8
ups view11.asp var min egen, den skal du selvfølgelig skifte ud med den side der skal refreshes.
Avatar billede netro Nybegynder
10. juli 2003 - 01:14 #9
Hvis det var Response.Redirect(), du var ude efter, hvorfor afviser du så svaret fra coldray?

<klip>
Hvilke linjers asp kode skal jeg tilføje øverst i mine asp-filer, så de gør nøjagtig det samme som at trykke på F5 i Internet Explorer ???

Jeg giver 100point for et rigtigt svar.
</klip>

Response.Redirect() gør på ingen måde nøjagtigt det samme som F5, der opdaterer den pågældende side een gang. Derfor kan det heller ej besvare dit spørgsmål og udløse de 100 points.

Spørgsmålet er anmeldt...
Avatar billede eagleeye Praktikant
10. juli 2003 - 17:50 #10
petey samt youcancallmeal>>

I bedes komme med en meget god forklaring på hvorfor de to brugere er registreret fra samme PC?
Det er kun tilladt at havde en bruger profil på eksperten det står i reglerne.

Hvis det er gode forklaringer så kom coldray først med det rigtige svar så i bør give ham nogle point for det.

eagleeye / CoAdmin
Avatar billede hossein Nybegynder
10. juli 2003 - 18:08 #11
Denne her virker meget mystisk:
Response.Redirect = F5 ???      + det andet
Avatar billede petey Nybegynder
10. juli 2003 - 23:06 #12
Svar til eagleeye: Vi deler den samme internetforbindelse via en router. Routeren står som dhcp server, dvs vi har fælles ip. Derfor fatter jeg ikke hvordan du kan konkludere, at vi har skrevet fra samme computer, da dette ikke er tilfældet. Vi har hver sin computer. Hvis dette tilfælde ikke er tilladt, så må et bolignet også kun have en brugerprofil eller hvad ?

coldrays svar er forkert, da svaret drejer sig om et cacheproblem (F5), hvor internet explorer (eller anden) gemmer forehenværende besøgte sider i cachen. Coldrays svar er bare at redirecte til samme side, dvs. den side man allerede har besøgt. Dvs. en forældet kopi af en dynamisk side. F5 tvinger IE til at opdatere siden uanset evt. tidligere besøg. Derfor er coldrays svar ikke rigtigt. Derfor fatter jeg heller ikke hvorfor du slutter, at coldray skal have del i pointene.

Callmeal fik pointene fordi han gav det helt rigtige svar, som går på, at man skaber et nyt link til den samme side hvergang man går ind på siden. Herved tvinger man IE til at loade siden på ny.

Hvis du mistænker mig for snyd, er du velkommen til at kigge på mine andre spm og se om jeg nærig mht pointene og eller jeg kun tildeler point til callmeal. I såfald synes jeg, du skal lukke min konto.
Avatar billede hossein Nybegynder
10. juli 2003 - 23:25 #13
det der er i hvertfald noget farlig at sætte øverst på sin side:
Response.Redirect("view11.asp?cachebust=" & Server.URLEncode(Now()))

Også bruger man Now??? når serveren læser dette så er det jo går det i selv sving!!
Avatar billede youcancallmeal Nybegynder
10. juli 2003 - 23:27 #14
Til eageleye: Jeg kan kun tilslutte mig peteys indlæg og bekræfte, at vi sidder bag samme router. Jeg har ikke tjekket om dette er mod ekspertens regler, men i såfald er du meget velkommen til at banne min konto.
Avatar billede youcancallmeal Nybegynder
10. juli 2003 - 23:32 #15
hossein: Man sikrer blot at der generes en entydig side hver gang. Det er en nem måde at gå udenom cachen på. Du kunne også bruge en random key generator, men now virker fint hos mig :-).
Avatar billede eagleeye Praktikant
10. juli 2003 - 23:50 #16
Igen problem i det, det så bare mistænkeligt ud ved første øjekast. Derfor spørgsmålet.
Tak for svaret.
eagleeye / CoAdmin
Avatar billede netro Nybegynder
13. juli 2003 - 16:51 #17
Jeg synes stadig, det lugter, men lad os ikke træde mere i det nu...