Avatar billede krab Praktikant
04. juli 2003 - 18:41 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Overførsel fra CD til HD!

Hej!!

Jeg vil bare lige høre, om der er nogle der kan forklare mig hvorfor at min pc køre mega dårligt, så længe jeg overføre data fra cd til min harddisk!!
Hvorfor kan jeg ikke høre MP3 musik imens + musen lagger for vildt !!

Kan det have noget at gøre med hvordan jeg har forbundet kablerne i min PC???

//krab
Avatar billede bad24 Nybegynder
04. juli 2003 - 18:43 #1
hvilken computer er det?
Avatar billede saj Nybegynder
04. juli 2003 - 18:44 #2
det har er kan være pga. cpu'en, forstået på den måde at hvis du har køre med 300 mhz, er det klart at den ikke kan hontere flere krævende ting på engang...
Avatar billede game_tracker Nybegynder
04. juli 2003 - 18:44 #3
forde det tager meget prosessor kraft at lave det om til fx mp3
Avatar billede bartfreak Nybegynder
04. juli 2003 - 18:45 #4
Avatar billede krab Praktikant
04. juli 2003 - 18:48 #5
Det er en 2200+ CPU!!!

Den gør det måde når jeg ligger over som alm. data, og når det er MP3!

Kan det have noget med tilslutningen at gøre??

//krab
Avatar billede chalde Seniormester
04. juli 2003 - 18:51 #6
Har du installeret den nyeste IDE driver? Enabled DMA i enhedshåndtering?
Hvilket bundkort har du?

Ang tilslutning kan det være fordi du har tilsluttet en sløvere enhed på det IDE kabel hvor din primære harddisk sidder. Prøv at tilslutte cd/brænder på den secondære controller på bundkortet.
Avatar billede chalde Seniormester
04. juli 2003 - 19:02 #7
Enabling af DMA:
windows xp/2k:start->kontrolpanel->system->hardware->enhedshåndtering->ide ata/atapi-controllere-> gå ind på controlleren og overførsel til DMA.
windows 9x: start->kontrolpanel->system->hardware->enhedshåndtering->cdromdrev-> "dit cdromdrev" gå ind på det og sæt hak i DMA.
Avatar billede vest7 Nybegynder
04. juli 2003 - 19:14 #8
Hmm Har du Noget der overbelaster systemet. (download program osv.)Hvis du har muligeheden for at lave en boot Så prøv det.. Jeg bruger ghost Fint program til det..
Avatar billede vest7 Nybegynder
04. juli 2003 - 19:15 #9
Hvor mange RAM har du i??
Avatar billede spt Nybegynder
04. juli 2003 - 22:29 #10
hvis dit cd-drev kører på samme ide kabel som din hd så kan du få problemer med båndbredden den falder nemlig til teoretisk 33 mb/sek istedet for de 100-133 mb/sek din harddisk kan "kører".

prøv evt at. at sætte dem på hver deres kabel
Avatar billede krab Praktikant
06. juli 2003 - 21:48 #11
<<chalde!!

Super det virker bare det der i kontropanelet!!! mange takker!!