Avatar billede xtens Nybegynder
04. juli 2003 - 16:12 Der er 10 kommentarer

Geforce FX 5600 med TV-Out. Hvordan?

Jeg har fået anskaffet mig et Geforce FX 5600, og kunne derfor godt tænke mig at få billedet over på TV-skærmen.
Jeg har fået sat stikkene i og alt det der... Men uden resultat :(

TV-Tool er for gammelt til at fatte, det er et Geforce FX kort der sidder i computeren, så det er ikke til megen hjælp!

Måske nogle kloge hoveder derude, som kender løsningen? :)
Avatar billede bqvle Nybegynder
04. juli 2003 - 16:20 #1
Har du prøvet at afspille en DVD film i midia player...??
Avatar billede bartfreak Nybegynder
04. juli 2003 - 16:43 #2
der er en guide i nvidia..1. faneblad i kontrolpanelet, har du fulført den.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
04. juli 2003 - 16:47 #3
fandt dette..
http://www.nvidia.com/view.asp?IO=IO_20011119_6315

citat..:

Then, unplug the PC monitor from your graphics card leaving only the TV connected to your PC. Make sure your TV is set to AUX or Line-In. Otherwise, your graphics card will not detect the presence of a TV. Turn on your PC. The system should automatically detect your TV and send the video signal to your TV.
Avatar billede fbhzone Nybegynder
04. juli 2003 - 17:56 #4
Når du har grafikkortet sat i skal du hoppe en tur ind på http://www.nvidia.com/view.asp?IO=winxp-2k_44.03  og så skal du hente den driver og installere den (på den måde får du den nyeste driver)
Når det er gjort skal du installere driveren..
Efter installationen vil computeren genstartes.. og de skal du lade den gøre..
Når du har startet op igen skal du tænde fjernsynet og sætte det på videokanalen.
Højreklik nu på skrivebordet, tryk Properties.
gå til fanebladet Settings og vælg Advanced lige ovenover Apply knappen
Tag fanebladet nView.
lige ovenover OK knappen er der en der heedder Registrer skærme.. tryk på den..    og vent lidt..

Nu kan du oven over billedet vælge den der hedder KLON!
og så vises dit billede både på fjernsynet og på computerskærmen..

Hvis du skal se en film skal du lige smide skærmen ned i 1024x768 sådan fjernsynet kan følge med i opløsningen..

Held og lykke.. har du flere spg så smid mig en mail på Zuo@fbhzone.dk
Avatar billede bartfreak Nybegynder
04. juli 2003 - 17:57 #5
Avatar billede kenp Novice
04. juli 2003 - 18:33 #6
Avatar billede xtens Nybegynder
04. juli 2003 - 19:38 #7
Den registrerer godt nok fjernsynet, men når jeg vil slå hen på (som fbhzone sagde), så sker der intet :S Ved ikke lige hvad det kunne være, men er åben for forslag :)

Hvis jeg ikke finder en løsning, går jeg til forhandleren.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
04. juli 2003 - 20:24 #8
husk at tvét skal stå på video, har du flere udgange, feks 2 scart og 1 s-, så har du 3 muligheder p tvét.Ved ikke hvilket tv du har men, prøv at søge lidt på det oz.O)
Ellers blot følg vejl.
Og tag din video ud af tvét
Avatar billede clawhammer Nybegynder
05. juli 2003 - 01:39 #9
højreklip på skrivebordet > egenskaber > indstillinger > så er der et billede af 2 skærme, hvis ikke, sidder stikkene ikke korrekt. > aktiver skærm 2 > brug som primær skærm > og vupti, hele skærmbilledet ryger over på tv´et
Avatar billede clawhammer Nybegynder
05. juli 2003 - 01:41 #10
evt. problem.... det er nok ikke i farve... men sågår du ind i avancerede indstilinger, og derefter sætter du det til PAL ? A eller G... er forskelligt... hvis det ikke virker skal du prøve med NTSC