Avatar billede busck Nybegynder
04. juli 2003 - 10:54 Der er 21 kommentarer

Opsætning af GPRS forbindelse på computer

Jeg har i forbindelse med Telmore's lancering af GPRS købt en T68i.

Jeg ønsker nu at komme på nettet med min Compaq Evo (XP Pro) m. infrarød-port.

Mobilen bliver selv "installeret" som modem og jeg har også oprettet en forbindelse... med af en eller anden grund henter den ikke nogen data når jeg aktivere den.

Internettet virker fint fra mobilen og den ser ud til at være installeret korrekt, så det må være noget i min instilling af forbindelsen.

Jeg kalder nummeret *99#1* og har sat forbindelsen til at skulle fungere som GPRS...

...er der nogen der kan give nogle hints (måske bare en kort gennemgang af hvordan forbindelsen skal være sat op...)

Pft. Eskil
Avatar billede terry Ekspert
04. juli 2003 - 11:02 #1
Glad to hear its not only me with problems here, hope a solution pops up :o)
Avatar billede kenp Novice
04. juli 2003 - 11:07 #2
Avatar billede kenp Novice
04. juli 2003 - 11:07 #3
har du husket at tilmelde dig grps på din personlige side hos Telmore.dk!
Avatar billede kenp Novice
04. juli 2003 - 11:09 #4
prøv også lige at læse dette trick.
http://www.eksperten.dk/spm/371874
Avatar billede busck Nybegynder
04. juli 2003 - 11:12 #5
Hej Kenp

Jeg har tidligere været inde på TDC's hjemmeside og fundet de sider du også henviser til, men da jeg bruger XP Pro kan jeg ikke følge manualen 100% og det er ikke lykkes mig at få det sat korrekt op.
Avatar billede busck Nybegynder
04. juli 2003 - 11:14 #6
Men tak for forsøget...
Avatar billede terry Ekspert
04. juli 2003 - 11:17 #7
kenp>How can you use GPRS if your havent signed up?
Avatar billede kenp Novice
04. juli 2003 - 11:18 #8
jeg har fundet ud af hvorfor du ikke kan komme på!
http://www.sonyericsson.com/dk/spg.jsp?page=start&Redir=template%3DPS1%26B%3Die%26PID%3D9932%26LM%3DPSM_V

din telefon er ikke kombatibel med XP
Avatar billede kenp Novice
04. juli 2003 - 11:19 #9
terry -> dont know! it just work!!
Avatar billede busck Nybegynder
04. juli 2003 - 11:19 #10
At dømme efter de hidtidige forslag, har jeg ikke været præcis nok... det jeg søger er en opsætningguide til XP Pro for forbindelse via T68i som GPRS-modem...
Avatar billede kenp Novice
04. juli 2003 - 11:21 #11
busck -> prøv at kigge på det sidste link! der stå XP ikke med på listen over kombatible styresystemer!
Avatar billede busck Nybegynder
04. juli 2003 - 11:22 #12
Synkronisering med pc (med min.: Win®98, NT4.0, 2000 eller WinME)

Hvis det er ovenstående streng du referere til, så står der min. 2000 (hvilket også vil sige XP...) og det er forresten sync. ikke alm. forbindelse...

Men ellers tak
Avatar billede kenp Novice
04. juli 2003 - 11:24 #13
ja det var den jeg referrede til! (nej det vil ikke altid sige XP også virker;)) det er jo windows.
Avatar billede terry Ekspert
04. juli 2003 - 12:52 #14
busck>where do youget the number *99#1* from?
Avatar billede busck Nybegynder
04. juli 2003 - 12:53 #15
My imagination, it's *98*1# - sorry
Avatar billede terry Ekspert
04. juli 2003 - 13:02 #16
OK, but I was wondering where you get the number from? Is it in some setup instructions you have?
Avatar billede busck Nybegynder
04. juli 2003 - 13:33 #17
Yes - it's from tdcmobil.dk, the following link

http://www.tdcmobil.dk/portal/privat/selvbetjening/opsaetning_til_mobilen/gprs_opsaetning/ericsson_t68/index.jsp

I think the setup is minded on Win 2K users, at least it isn't working for me in XP
Avatar billede terry Ekspert
04. juli 2003 - 13:53 #18
I have a Siemens S55 and a Compaq iPaq 3970.
I have had it working with a Nokia 6310 using Sonofon but since changing to Siemens and Telmore I'm lost :o(
Avatar billede terry Ekspert
04. juli 2003 - 13:54 #19
When I look at the link you gave to the t68 setup I can see a number *98*2# are you sure *98*1# is correct?
Avatar billede busck Nybegynder
04. juli 2003 - 14:12 #20
Yes - the number after the second asteriks is your CDI number, which in my case is 1 - you can find your CDI number on your phone, but if you only have one connection installed, it's most likely 1.
Avatar billede terry Ekspert
04. juli 2003 - 14:34 #21
this is very likley my problem then as I cant find the number on my phone :o(