Avatar billede -bomann- Nybegynder
04. juli 2003 - 09:31 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Skal man installere IIS for at kunne køre MS SQL Server CE Edt.

Skal man have installeret Internet Information Server for at kunne køre MS SQL Server CE Edition? Og hvor får man denne i fald?

/Thomas =)
Avatar billede terry Ekspert
04. juli 2003 - 09:40 #1
I think it depends on what your using it for? IIS is normally used for WEB applications. SQL Server CE is for mobile devices so really should have no need for IIS!
Avatar billede terry Ekspert
04. juli 2003 - 09:43 #2
There is some information on SQL CE here

http://www.microsoft.com/sql/CE/default.asp
Avatar billede -bomann- Nybegynder
04. juli 2003 - 09:43 #3
From msdn.microsoft.com :

Server Environment

This is the computer(s) that runs Microsoft Internet Information Services (IIS) and an instance of Microsoft SQL Server. You can run IIS and SQL Server on the same computer or configure them over several computers. Remote data access (RDA) and merge replication communicate with SQL Server through IIS.
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. juli 2003 - 09:46 #4
Den er på din windows CD. Gå ind i "Add or remove programs or winoes components" og läg iis til.
Avatar billede -bomann- Nybegynder
04. juli 2003 - 09:49 #5
Er det bare et program der skal installeres eller er der en masse opsætning for IIS?

NB: Jeg kører W2K
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. juli 2003 - 10:01 #6
I starten er det bare et program :) Derefter skal der evt konfigureres.
//Michael
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. juli 2003 - 10:02 #7
Men der sker ikke noget ved at installere det.
Avatar billede terry Ekspert
04. juli 2003 - 10:06 #8
Thomas>are we talking SQL Server CE or not?
Avatar billede terry Ekspert
04. juli 2003 - 10:07 #9
Avatar billede terry Ekspert
04. juli 2003 - 10:11 #10
to run SQL Server on a PDA for example you do not need IIS on the PDA.
Avatar billede -bomann- Nybegynder
04. juli 2003 - 10:17 #11
No, I know that, but do you know if it is possible to create a database in SQL CE and connect to it from an eMbedded VB app. with out installing ISS? I believe the database is on the PDA or? I want to store data on the pda, but I can't get this db stuf going...
Avatar billede terry Ekspert
04. juli 2003 - 10:42 #12
There is loads of technical information here http://www.microsoft.com/sql/ce/techinfo/default.asp

If your SQL CE on the PDA has to sychronize with a backend SQL Server then you You will need IIS on the Server end.