Avatar billede nick Nybegynder
03. juli 2003 - 22:10 Der er 4 kommentarer

Seriel kommunikation

Hejsa

Jeg har en msi-håndscanner tilsluttet min computer. Den kan opsamle data og overføre dette til computeren via en "cradle". Problemet er at det program jeg bruger til at hente infos ud af scanneren gerne vil kommunikere direkte med com3 porten, men det vil Windows XP ikke lade den. Tror det er en slags driver der prøver at styre den. Nogen der ved om jeg kan disable denne driver eller har andre måder at løse dette problem på.
Scanneren er en Symbol PDT3100.
Avatar billede skaw Nybegynder
03. juli 2003 - 22:49 #1
http://www.agksoft.com/pdt3100.html lidt om opsætning nederst på siden om com problemer ved ikke om det ka bruges mvh skaw
Avatar billede nick Nybegynder
03. juli 2003 - 23:17 #2
naah, tror nærmere jeg skal have fat i noget med registreringsdatabasen der får windows til at give slip på kontrollen af denne port.
Avatar billede plex85 Nybegynder
03. juli 2003 - 23:20 #3
Hva med din bios?  plex
Avatar billede htm Nybegynder
03. juli 2003 - 23:23 #4
Hvis det er et dosprogram har jeg oplevet at eks. visse økonomi programmer låser com-porten! Eller også hvis du måske har logitech mouseware installeret, det har jeg også haft problemer med at når det er installeret så låser com-porten ligeledes!

Men ellers også hvis du har nogle printere installeret på com-porten giver dette også problemer!