Avatar billede divine Nybegynder
02. juli 2003 - 23:45 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Nemt router/firewall spørgsmål

Hvis jeg anskaffer mig en router, er der så mulighed for at jeg får problemer mht. firewall og NAT ? Altså ment på den måde at jeg ikke kan få det til at virke som uden router/firewall. Spørg lige hvis jeg har skrevet det lidt uforståeligt... det er jo sent :)

Kan desværre ikke give flere end 15 point (ville give lidt mere, men har ikke lidt mere :()
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. juli 2003 - 23:56 #1
Ja det kan du godt, de fleste routere indeholder en pakkefiltreringsfirewall og hvis denne firewall er konfigureret forkert i forhold til din "rigtigt" firewall vil det give problemer, de er dog ret lette at løse, idet den opstilling du beskriver bruges ar mange
Avatar billede divine Nybegynder
03. juli 2003 - 00:02 #2
Jeg tror du har misforstået mig lidt, men det betyder vist ikke noget... Jeg har ikke firewall på min PC, men hvis jeg sætter en router op, vil man så fx. kunne slå firewall og sådan noget helt fra ?
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
03. juli 2003 - 15:00 #3
NAT vil give nogle problemer i forbindelse med netmeeting, ICQ, og lignende programmer, samt hvis du har web eller ftp server på din pc.

nogle routere kan dog nemt komme uden om dette, ved at man har mulighed for at dirigere alt indkommende trafik til 1 bestemt ip adresse og så sætter du bare din pc til den ip.
du vil så stadig kunne have flere pc'ere på nettet som kan surfe på nettet.
alternativt skal man åbne bestemte porte, men det kan være en anelse mere besværligt.