Avatar billede ostechristian Nybegynder
02. juli 2003 - 20:03 Der er 17 kommentarer

Hvordan skal jeg starte??

Hej eksperter

Jeg har lige købt ny computer, og jeg aner ikke hvordan jeg skal starte. Altså om jeg skal installere bundkortet og cpuen eller om jeg bare kan gøre hvad der står i manualen. Er det overhovedet noget jeg selv kan gøre hvis jeg ikke har forstand på det?

I mannualen står der fx det her afsnit:

2,1 CPU Installation
Step 1.  Unlock the socket by lifting the lever up to a 90
        angle.
Step 2.  Position the CPU directly above the socket such
        that its marked corner matches the base of the
        socket lever.
Step 3.  Carefully insert the CPU into the socket until it
        fits in place.
        osv. osv. osv...

Skal jeg gøre alt så noget eller er det kun når man selv samler pcen? Hvad skal jeg gøre?

Mvh ostechristian. På forhånd tak.
Avatar billede ostechristian Nybegynder
02. juli 2003 - 20:04 #1
Der skete et eller andet med teksten, så det kom til at ligne noget rod, men var altså ikke meningen.
Avatar billede geforce3 Praktikant
02. juli 2003 - 20:05 #2
Hvad er det du vil? Vil du samle den?
Avatar billede geforce3 Praktikant
02. juli 2003 - 20:05 #3
Hvis ja, så put CPU, Køler, Ram i før du sætter det i kabinettet
Avatar billede geforce3 Praktikant
02. juli 2003 - 20:06 #4
Men ja, du kan godt selv samle den selvom du ikke har gjort det før.. Man skal jo starte et sted:) Bare vær forsigtig med køleren når den skal på
Avatar billede geforce3 Praktikant
02. juli 2003 - 20:07 #5
Og husk kølepasta mellem køler og CPU. Der skal kun lige et tyndt lag på kernen(på cpu'en)
Avatar billede geforce3 Praktikant
02. juli 2003 - 20:09 #6
Eller som jeg forstår nu, så er den samlet? Og du er i tvivl om du skal skilde den ad igen? eller hvad:)
Avatar billede ostechristian Nybegynder
02. juli 2003 - 20:17 #7
Ja, den er samlet. Skal jeg bare sætte strøm til den og installere XP på den eller skal man gøre noget andet først?
Avatar billede geforce3 Praktikant
02. juli 2003 - 20:18 #8
Nej det er der ikke:)
Avatar billede ostechristian Nybegynder
02. juli 2003 - 20:21 #9
Yes!!!...Jeg troede at man skulle installere bundkortet og CPU'en først.
Avatar billede geforce3 Praktikant
02. juli 2003 - 20:22 #10
Nej, alt det er gjort i butikken:) Det eneste du skal gøre er at lave partioner + installere windows + diverse drivere som ligger på bundkortet's CD
Avatar billede ostechristian Nybegynder
02. juli 2003 - 20:57 #11
Hvad er partioner og hvordan bruger man det?
Avatar billede lrd Nybegynder
02. juli 2003 - 21:01 #12
Avatar billede geforce3 Praktikant
02. juli 2003 - 23:33 #13
Lrd>> Den er samlet:)
Ostechristian(sjovt navn!)
Boot på XP cd'en og vælg "ny installation" Undervejs viser den dig at der er ledig plads. Der vælger du den ledige plads og trykker "O" eller sådan noget. Det står beskrevet i bunden...
Avatar billede lrd Nybegynder
27. juli 2003 - 10:40 #14
Er det ikke ved at være tid til feedback her??
Avatar billede lrd Nybegynder
06. august 2003 - 09:10 #15
Feedback kunne være tilpas her!
Avatar billede ostechristian Nybegynder
08. august 2003 - 16:54 #16
Ja
Avatar billede lrd Nybegynder
08. august 2003 - 16:56 #17
hvad er din feedback så??