Avatar billede - Nybegynder
02. juli 2003 - 13:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ora 01034 + ora 27101

Oracle 8.1.7 , Win2000 server.

Jeg har haft oracle kørende i 14 dage og genstartet flere gange uden problemer. Efter en restart i morges, starter Oracle ikke ordenligt op.

Hvis jeg prøver at connect vha SQL+ får jeg følgende fejl:
ORA-01034: ORACLE not available
ORA-27101:shared memory realm does not exist

Jeg kan vha. DBA Studio starte min DB (som normalt starter op selv) hvis jeg logger ind som sysDBA. Jeg kan så tilgå den fra andre maskiner et par gange men så holder den op med at svare??.
Avatar billede lasse_buck Nybegynder
02. juli 2003 - 19:15 #1
Try changing the user that starts the OracleService to the Oracle DBA user who is defined to the Windows domain.

Go to Control Panel, Services, select the OracleService<SID>, right click and select properties, select the Log On tab. Click on the Account radio button and fill in the domain qualified dba user and password (e.g. ORACLE-UK\ORADBA) and click the okay button.
Avatar billede lasse_buck Nybegynder
02. juli 2003 - 19:18 #2
En anden mulighed:
Symptom: The Oracle Agent Service Hangs on Starting
Symptom: The Agent service shows it is Started in Control Panel,
Services

Cause: Possible delays in authentification during agent startup.

Fix:
1. Edit the ORACLE_HOME\network\admin\sqlnet.ora file.

2. Change the parameter
sqlnet.authentication_services=(NTS) to
sqlnet.authentication_services=(NONE)
Avatar billede lasse_buck Nybegynder
02. juli 2003 - 19:31 #3
Det undrer mig dog, at din database pludselig ophører med at svare, efter den er startet. Kig i databasens ALRT log fil - her vil du muligvis finde flere fejlmeldinger.

Her er mere info om bl.a. ALRT log filen:
http://student.claytonstate.net/~csu13955/oracle/OraInstanceMgmt.htm
Avatar billede - Nybegynder
03. juli 2003 - 09:48 #4
lassw_buck -> Desværre virkede dine forslag ikke, så en reinstallering af Oracle og gendannelse af backup er nok nemmest. Tak for hjælpen, og linket.