Avatar billede xeon Nybegynder
02. juli 2003 - 13:02 Der er 11 kommentarer

Ændre i regedit fra dos

hej

  Alle nøgler i regedit bliver de gemt i filer så man frit kan ændre dem fra for eksempel notepad (meningen er at det skal gøres fra dos)
Avatar billede jpvj Nybegynder
02. juli 2003 - 13:04 #1
Du kan gemme dem i en .reg fil og lægge dem ind med kommandoen

Regedit /S File.reg

File.reg skal så være en gyldig .reg fil. Se hvordan formatet er, ved at exportere en nøgle fra regedit programmet.

Mvh JP
Avatar billede jpvj Nybegynder
02. juli 2003 - 13:04 #2
Nøglerne ligger forresten ikke i særskilte filer med i en samlet fil (deraf navnet: registrerings*database*).

JP
Avatar billede htm Nybegynder
02. juli 2003 - 13:05 #3
Registreringsdatabasen er bestående af to filer system.dat og user.dat som begge vist nok er placeret i windows systembibliotek!

Men disse filer er ikke til at rette i manualet, og du vil ikke få noget som helst ud af at kigge i den!
Avatar billede grunken Nybegynder
02. juli 2003 - 13:06 #4
reg.exe er en bedre mulighed :)
Avatar billede jpvj Nybegynder
02. juli 2003 - 13:07 #5
Avatar billede xeon Nybegynder
02. juli 2003 - 13:13 #6
ska lige teste.

  Hvad skal en .reg fil indeholde for at ændre half-lifes cs-key.. (Eller noget andet som eksempel)
Avatar billede grunken Nybegynder
02. juli 2003 - 13:20 #7
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler]
@=""

er et eksempel
Avatar billede grunken Nybegynder
02. juli 2003 - 13:24 #8
hvis du for eks. skal give en værdi en dword value

så nu vil reg filen se sådan ud :)

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler]
"CSSer"=dword:1541254
Avatar billede xeon Nybegynder
02. juli 2003 - 13:32 #9
ok jeg gemmer den .reg men får en fejl når jeg kører den almindeligt
Avatar billede grunken Nybegynder
02. juli 2003 - 13:45 #10
hvordan ser din .reg fil ud ?
Avatar billede soda Nybegynder
02. juli 2003 - 16:35 #11
Du kan ikke redigere i registreringsdatabase i DOS mere. Det har du ikke kunne siden Windows 9x og den gang var det kun til, at lave backup og rede dele af den, hvis Windows var gået ned.

Registreringsdatabasen ligger i C:\Documents and Settings\<Profile>\NTUSER.DAT

Du kan som nævnt i de fleste indlæg rettet i den ved, at lave en *.reg fil, som kan køres af Windows og den indsætter værdierne i regbasen.

Dette er et eksempel på sådan en fil...

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"EM_EXEC"="C:\\PROGRA~1\\Logitech\\MOUSEW~1\\SYSTEM\\EM_EXEC.EXE"
"NvCplDaemon"="RUNDLL32.EXE C:\\WINDOWS\\System32\\NvCpl.dll,NvStartup"
"ASUS Probe"="C:\\Program Files\\ASUS\\Probe\\AsusProb.exe"
"Mirabilis ICQ"="D:\\ICQ\\ICQNet.exe"
"DU Meter"="C:\\Program Files\\DU Meter\\DUMETER.EXE"
"NoPops"="C:\\Program Files\\NoPops\\NoPops.exe"
"MessengerPlus2"="\"C:\\Program Files\\Messenger Plus! 2\\MsgPlus.exe\""
"NeroCheck"="C:\\WINDOWS\\system32\\NeroCheck.exe"
"DAEMON Tools-1033"="\"C:\\Program Files\\D-Tools\\daemon.exe\"  -lang 1033"
"Disc Detector"="C:\\Program Files\\Creative\\ShareDLL\\CtNotify.exe"

Hvis du vil slette et indlæg i filen, så kunne du blot skrive denne liste, samt "Windows Registry Editor Version 5.00" (uden ") i toppen af en tekst fil og kalde dem .reg og køre den. Den vil blive skrevet ind i databasen.

Vil du slette et indlæg, så kunne du gøre sådan her

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"EM_EXEC"=-

Det vil slette variablen "EM_EXEC"

Hvis du vil slette en hel "mappe", så kan du skrive

Windows Registry Editor Version 5.00

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]

Du skal dog passe på med dette, da det er ret meget, som ryger og du skal nok ikke gøre det på den "mappe" jeg har brugt, som eksempel her :o)