Avatar billede sir_kreuzer Nybegynder
02. juli 2003 - 09:38 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Værdien er ikke tilgængelig

Via L-opslag fra en pivot, returneres #I/T. Dette giver problemer ved summering af returnerede vædier
Avatar billede b_hansen Novice
02. juli 2003 - 09:44 #1
lav et betinget opslag:

=HVIS(LOPSLAG();LOPSLAG();0)

på denne måde får du indsat et nul, hvis der ikke returneres en værdi i dit opslag
Avatar billede janvogt Praktikant
02. juli 2003 - 09:52 #2
Eller denne:

=HVIS(ER.FEJL(LOPSLAG());0;LOPSLAG())
Avatar billede sir_kreuzer Nybegynder
02. juli 2003 - 09:53 #3
jeg har prøvet dit gode forslag, men det virker ikke.
Forsøget ser sådan ud: =HVIS(LOPSLAG(E34;[Aktivitetssamling.xls]Ark2!$I:$O;3;FALSK);"=LOPSLAG(E34;[Aktivitetssamling.xls]Ark2!$I:$O;3;FALSK)";0)

Hverken opslagsværdien i L-opslaget eller en potentiel værdi findes ikke
Avatar billede b_hansen Novice
02. juli 2003 - 09:55 #4
Prøv at fjerne dine anførselstegn:

=HVIS(LOPSLAG(E34;[Aktivitetssamling.xls]Ark2!$I:$O;3;FALSK);=LOPSLAG(E34;[Aktivitetssamling.xls]Ark2!$I:$O;3;FALSK);0)

hvis dit opslag virkede tidligere, skal det også virke nu.
Avatar billede sir_kreuzer Nybegynder
02. juli 2003 - 10:15 #5
jeg har prøvet begge forslag, men.......funker ikke

formel:
=HVIS(ER.FEJL(LOPSLAG(E34;[Aktivitetssamling.xls]Ark2!$I:$O;3;FALSK));LOPSLAG(E34;[Aktivitetssamling.xls]Ark2!$I:$O;3;FALSK);0)
Avatar billede janvogt Praktikant
02. juli 2003 - 10:59 #6
Hov det er ikke det jeg skriver ....

=HVIS(ER.FEJL(LOPSLAG(E34;[Aktivitetssamling.xls]Ark2!$I:$O;3;FALSK));0;LOPSLAG(E34;[Aktivitetssamling.xls]Ark2!$I:$O;3;FALSK))
Avatar billede janvogt Praktikant
02. juli 2003 - 11:00 #7
.... altså hvis opslaget giver fejl skal den indsætte værdien nul, ellers skal den lave opslag på normal vis.
Avatar billede b_hansen Novice
02. juli 2003 - 11:00 #8
virker dit Lopslag, når du ikke sætter den i en =HVIS() ?
Avatar billede sir_kreuzer Nybegynder
02. juli 2003 - 11:03 #9
jeg fandt selv fejlen - det virker. Tak