Avatar billede teamworker Nybegynder
01. juli 2003 - 21:09 Der er 7 kommentarer

Terminal Services - exceeded max. connections

Hej

Jeg har to servere i serverhosting, begge Win2k med Terminal Services.

Den ene af den, kommer en gang imellmem med en fejlmeddelelse når jeg vil logge ind via Terminal Services: "The Terminal Server has exceeded the maximum number of allowed connections" og derefter "The system can not log you on (1B8E). Please try again or consult your system administrator.

Det er kun den ene, og de er begge sat op med Terminal Services i administration mode, men kun den ene kommer med fejlen en gang imellem.
Derefter er der kun en restart fra selve serveren yilbage, og så kører vi igen.

Nogen idé til hvorfor den ene gør det, og hvordan man evt. kan undgå det.
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2003 - 22:05 #1
Avatar billede teamworker Nybegynder
01. juli 2003 - 22:39 #2
Men det giver jo ikke hverken årsag eller løsning.

Jeg logger altid på (på begge servere) som administrator, så hvordan kan vi komme op over 2 sessions? Man burde vel bare fange en af de eksisterende sessions?
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2003 - 22:45 #3
Er du sikker på at der ikke er andre der logger på? Hvis du er, bør du kontakte firmaet der hoster dine servere.
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2003 - 22:50 #4
Avatar billede teamworker Nybegynder
01. juli 2003 - 23:20 #5
tpo: den løsning fungerer muligvis hvis jeg sidder på en maskine på samme net, ikke på tværs af internettet.

Jeg er ret sikker på at der ikke er andre der logger på, og hvad skal firmaet der lægger lokaler til serveren kunne gøre? De yder ingen support på serveren (j, hvis jeg betaler for det). Jeg har kun lejet pladsen og trafikken.
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2003 - 23:48 #6
Hvis du altid logger behørigt af, og der ikke er andre der logger på, burde der kun være en connection, af gangen, og dermed ingen fejl.

De gange du kan logge på, kan du prøve dette:
Start >Programs >Administrative Tools >Terminal Services Manager.
For at se om du er den eneste der er logget på.
Avatar billede jones_net Nybegynder
02. juli 2003 - 08:26 #7
som tpo skriver: Du skal logge pænt af!! - ellers risikerer du at din connection bliver gemt, og så vidt jeg husker, så er der som default ingen timeout på disse gemte connections... Timeout kan du selv sætte til f.eks. 1 time, så sker der ikke så meget, hvis du ikke logger pænt af:-)

/J