Avatar billede fumle Nybegynder
29. august 1999 - 03:09 Der er 73 kommentarer og
1 løsning

Tjek efter plugin

Hvordan tjekker jeg om brugeren har installeret en Flash plugin?

Kan det laves så brugeren bliver smidt ind på en ny side, afhængig af om vedkommende har flash installeret?
Avatar billede jumper Nybegynder
29. august 1999 - 03:19 #1
<script language="Javascript">
<!--

fejl = 0

for (i=0; i < navigator.plugins.length; i++){
    if (navigator.plugins[i].name.indexOf('Shockwave Flash')!=0){fejl++}
}

if (fejl!=navigator.plugins.length){
    document.location.href = 'FLASH-SIDE.html'
} else {
    document.location.href = 'INGEN-FLASH.html'
}

// -->
</script>

Kopier ovenstående ind i dit dokument, f.eks. mellem <head> og </head>.

Koden løber alle dine plugins igennem enkeltvis og ser om de hedder Shockwave Flash.

/Thor
Avatar billede jumper Nybegynder
29. august 1999 - 03:20 #2
Hmm, er det ikke lidt mange point du giver for et rigtigt svar?

/Thor
Avatar billede fumle Nybegynder
29. august 1999 - 03:24 #3
Jo, men jeg havde brug for det lige her og nu!

Desuden kunne jeg ligeså godt bruge alle mine point på spørgsmålet, da jeg ikke skal lave mere herinde på eksperten...

Avatar billede jumper Nybegynder
29. august 1999 - 03:27 #4
Ja, men kunne du ikke bare have ringet? Du har jo mit nummer ;)

Man kan vist også snart slette sin brugerprofil herinde.

/Thor
Avatar billede fumle Nybegynder
29. august 1999 - 03:30 #5
Tja, jeg fik da alligevel et hurtigt og fungerende svar!

Det virker bare perfekt!!

Avatar billede wip13 Nybegynder
29. august 1999 - 07:20 #6
hmmmm, Fumle og Jumper
Hvorfor er det lige at fumle kun har oprette 3 spg. et til 300, et til 250 og et til 1260 point, og de er alle blevet besvaret af jumper ????
og hver gang har Jumper svaret inden for 5 til 10 minutter.

hmmmmm......
Avatar billede graae Nybegynder
29. august 1999 - 10:14 #7
...Ja, det lugter ikke særlig meget, vel!

Wip13>> Jeg tror vi har samme mening for én gangs skyld!!!

Jumper>> En forklaring...
Avatar billede redfox Nybegynder
29. august 1999 - 11:40 #8
hmmm... Marabou...

Det her lugter... og ikke af nødder...

Avatar billede wip13 Nybegynder
29. august 1999 - 11:45 #9
Redfox>>>nej nej nej det hedder MMmmmmm Maraobu ;)

Jumper og Fumle>> fake fake fake
Avatar billede admin Novice
29. august 1999 - 11:59 #10
Jumper : Hvad siger du til at jeg sletter dette spm ?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
29. august 1999 - 12:38 #11
ok jeg synes også det ser ud til at lugte lidt...godt nok har jumper forklaret mig tidligere hvorfor han nogen gange skrev fra fumles navn, men det her ser virkelig underligt ud...

admin, kan du checke om de kommer fra samme IP og eventuelt andre detaljer om dem?
Avatar billede wip13 Nybegynder
29. august 1999 - 12:46 #12
admin(med ".") er der en grund til at en som dig bliver oprette i dag og går ind og forsvare jumper??
det kunne måske skyldes at du var jumper!?
det er iøvrigt latterligt at du tror at du kan hedde admin. uden at nogen lægger mærke til det.
Avatar billede admin Novice
29. august 1999 - 13:25 #13
"admin." er hermed smidt af.
Avatar billede redfox Nybegynder
29. august 1999 - 14:24 #14
Hvad med også at smide Jumper og Fumle af?

Avatar billede cyberesben Nybegynder
29. august 1999 - 14:33 #15
redfox>> ville det ikke være lidt drastisk, jumper har jo brugt meget tid her inde og arbejdet meget for at tjene sine points...

men det ville være rimeligt nok at slette spm
Avatar billede redfox Nybegynder
29. august 1999 - 14:34 #16
Da jeg hed Skywalker, havde jeg også arbejdet meget for mine point - og jeg blev smidt af uden grund!!!

Avatar billede cyberesben Nybegynder
29. august 1999 - 14:44 #17
hvorfor blev du det?
Avatar billede wip13 Nybegynder
29. august 1999 - 15:02 #18
Avatar billede jumper Nybegynder
29. august 1999 - 16:15 #19
Jeg har ikke noget med admin. eller fumle at gøre, udover at jeg kender fumle personligt.

Hvis I vil slette det her spørgsmål kan I da bare gøre det, selvom jeg ikke kan se hvorfor jeg ikke måtte besvare det.

Og nej, jeg har ikke fusket med det her spørgsmål!

/Thor
Avatar billede redfox Nybegynder
29. august 1999 - 17:08 #20
wip13>> nå man bliver evicted fra eksperten, kan man ikke logge ind - og når man forsøger bliver der lagt en cookie på din computer som sender dig til "info" ligemeget hvad du gør...

Jeg (sky.) opdagede bare en dag at jeg ikke kunne logge ind, og skrev en mail til JFL (admin), hvor jeg spurgte hvad jeg havde gjort. Han sagde at "han ville finde ud af hvorfor", så jeg ventede i en måned, men uden svar...
Så kontaktede jeg ham igen, og fik at vide at jeg kunne slette cookien, og bare oprette en ny bruger!

Jeg har aldrig fået at vide hvad jeg har gjort!!

Avatar billede cyberesben Nybegynder
29. august 1999 - 17:12 #21
det var måske din udveksling af 600/599 point som gjorde ham mistænkelig
Avatar billede redfox Nybegynder
29. august 1999 - 17:14 #22
HVAD? Med Morten Lie?

Det var dig der sagde at jeg skulle gøre det!!

Avatar billede redfox Nybegynder
29. august 1999 - 17:15 #23
Skulle jeg også have givet ham det sidste ene point??

<font size="0,01">mumle mumle mumle</font>

Avatar billede cyberesben Nybegynder
29. august 1999 - 17:18 #24
nej nej, men admin troede sikkert det var fake da du overførte så meget
Avatar billede cyberesben Nybegynder
29. august 1999 - 17:20 #25
redfox, jeg synes det er ok at du giver pointene tilbage..

morgen lie? du mener ham med mp3 søge scriptet? ja det er rigtigt, cybles kom og stjal 400 points fra mig, selv om det var mig der lavede skriptet til ham, kom cybles og troede som sædvanlig at han skulle svare
Avatar billede redfox Nybegynder
29. august 1999 - 17:22 #26
Hvor er det skidt...

SKYPOWER!!!

Avatar billede cyberesben Nybegynder
29. august 1999 - 22:28 #27
admin, se at slette det her spm så snakker vi ikke mere om det!
Avatar billede wip13 Nybegynder
30. august 1999 - 07:15 #28
redfox>>mener du at du ikke kan slette dine cookies??
Avatar billede redfox Nybegynder
30. august 1999 - 08:25 #29
jo, selvfølgelig... men jeg kunne ikke logge ind!

Avatar billede whocarez Nybegynder
30. august 1999 - 14:21 #30
Problem, ovenstående java script virker ikke i IE 4.x.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. august 1999 - 15:52 #31
hvilket igen er med til at understrege at her er tale om noget snyd..

ADMIN>> kan du ikek bare slette det er her spm og anullere pointen, så bruger vi ikke mere tid på det
Avatar billede redfox Nybegynder
30. august 1999 - 15:56 #32
Smid dem (ham) ud!

Avatar billede jumper Nybegynder
30. august 1999 - 16:17 #33
Slap dog af!

Jeg har ikke faket ved det her spørgsmål, og ovenstående virkede fint ved mig da jeg testede det. Nu har jeg dog fundet ud af, at den går videre til INGEN-FLASH.html uanset hvad.

Fumle, jeg poster lige noget nyt kode. Jeg skal bare også huske at tjekke efter MIME-type, det var det jeg havde glemt ;)

/Thor
Avatar billede redfox Nybegynder
30. august 1999 - 16:23 #34
Hvorfor kommenterer admin ikke det her sp.?

Avatar billede jumper Nybegynder
30. august 1999 - 16:26 #35
Måske mener han, ligesom jeg, at jeg IKKE har fusket!

Forresten, den nye kode:

<script language="Javascript">
<!--

if ( navigator.mimeTypes && navigator.mimeTypes["application/x-shockwave-flash"] && navigator.mimeTypes["application/x-shockwave-flash"].enabledPlugin  && navigator.plugins && navigator.plugins["Shockwave Flash"] ){
    document.location.href = FLASH-SIDE.html
} else {
    document.location.href = INGEN-FLASH.html
}

//-->
</SCRIPT>

Og ja, den virker ;)

/Thor
Avatar billede wip13 Nybegynder
30. august 1999 - 16:28 #36
hmmm.........
Avatar billede fumle Nybegynder
30. august 1999 - 16:39 #37
Helt ærligt, hvad har I imod Jumper?

De spørgsmål jeg har haft har han været hurtig til at besvare, og hvad så?

Det virker også på mig, som om han da har arbejdet hårdt for at optjene de point han har.

Hvis I er misundelige på ham og hans point, er det da for latterligt. I kan ikke bruge de point til noget, udover at blære jer med.

Jeg opdagede først at koden ikke virkede 100%, da whocarez pointerede det. Den nye kode virker dog fint, så jeg vil stadig regne svaret for accepteret.
Avatar billede wip13 Nybegynder
30. august 1999 - 16:51 #38
hmmmmm er det ikke lidt mistænkeligt at både Jumper og Fumle når de skal skrive stedordet "I" i en sætning, skriver det med stort??
Jeg mener bare hvor mange gør det??
Avatar billede jumper Nybegynder
30. august 1999 - 17:24 #39
wip13, jeg har sagt det før og jeg siger det igen. Jeg er ikke fumle!!

Helt ærligt, få dig dog et liv. Sidder du virkelig og kigger efter, om jeg skriver I med stort eller ej ?!?

Og hvor mange der gør det? Tja, jeg vil da gætte på alle danskere, der fik over 7 i retsstavning i folkeskolen ;)

Så din kommentar afslører vel egentlig mere om din egen stavning end om jeg skulle være en fusker, hvilket jeg ikke er!

/Thor
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. august 1999 - 17:50 #40
det er stadig mistænkeligt at fumle så har accepteret et svar som han ikke kunne bruge til en skid...

jeg synes det ville være urimeligt at smide jumper ud herfra, men jeg synes vi skal se at få det overstået ved at slette dette spm
Avatar billede fumle Nybegynder
30. august 1999 - 18:08 #41
Jeg kunne da fint bruge Jumpers svar, det virkede bare kun i Netscape!

Det gør mig nu ikke noget, Internet Explorer har nu aldrig været min kop te :-)
Avatar billede wip13 Nybegynder
30. august 1999 - 18:11 #42
Fumle>> jeg tænkte lige på....
hvordan kan du give 300, 250 og 1260 point væk uden at have svaret på nogle spg.??????
Avatar billede wip13 Nybegynder
30. august 1999 - 18:12 #43
kunne det tænkes at det bare var jumper der brugte dig som opsparings konto?? og så tømte den for 300 point en gang i mellem???
Avatar billede redfox Nybegynder
31. august 1999 - 15:24 #44
præsis wip:

Spørgsmål besvaret af fumle :
Ingen spørgsmål.
Avatar billede redfox Nybegynder
31. august 1999 - 15:26 #45
wip13, jeg holder med dig - og din håndskriftsgenkendelse!

Avatar billede redfox Nybegynder
31. august 1999 - 15:27 #46
Det kan være at vi skal have en IP log på et par navngivne personer...

Avatar billede redfox Nybegynder
31. august 1999 - 15:30 #47
Måske skriver "Thor" (som fumle)(http://www.u.dr.dk/u/ulandp1/nerd/kandidat3.htm)fra sit arbejde nu, mens han skriver som Jumper hjemmme...

Avatar billede jumper Nybegynder
31. august 1999 - 15:33 #48
Så fat det dog, jeg har ikke fusket med det her spørgsmål!!!

Den eneste profil jeg har herinde er jumper!!

Hvis I ellers har lagt mærke til det har jeg da flere gange selv jagtet fakere herinde, og gjort admin opmærksomme på hvem der snyder.

/Thor
Avatar billede admin Novice
31. august 1999 - 15:34 #49
fumle : Er det ok med dig hvis jeg nedjusterer point tallet for dette spm ?
Avatar billede fumle Nybegynder
31. august 1999 - 15:47 #50
Det er da helt iorden med mig, så kan vi da måske slippe for denne her personhetz imod Jumper!

Jeg forstår ellers ikke hvad folk brokker sig over, jeg stillede et spørgsmål og fik svar.

Er de (wip13 & redfox) bare misundelige over, at Jumper kendte svaret og dermed kunne få de point?

Helt ærligt, kunne de ikke finde nogle bedre argumenter for at det her skulle være fusk?
"Se, de staver stedordet I med stort begge 2! De må være den samme person!"

Yeah right, så må jeg fandme være skizofren siden jeg er den samme person som flere hundredetusinde danskere!!

Få jer dog et liv!

I burde sgu' da istedet sige tillykke til Jumper, siden han har kunnet komme på top10 listen herinde. Det er da noget af en præstation, men næh nej, janteloven regerer åbenbart stadig.
"Se ham der, han har flere point end mig? Nøj, næste gang han scorer mange point fordi han kender svaret på et spørgsmål sabler jeg ham ned overfor admin, så han kan blive straffet!"

Tabere, det er hvad I er, og I har overbevist mig om at eksperten.dk ikke længere er noget for mig!

admin, slet lige også min profil, tak!
Avatar billede wip13 Nybegynder
31. august 1999 - 16:23 #51
hmmm, er der en grund til at forsvare Jumper??¿¿
Avatar billede fumle Nybegynder
31. august 1999 - 18:56 #52
Ja, I sviner ham til uden grund, I kalder ham en fusker og I forsøger at få ham smidt ud herinde fra, udelukkende fordi I er misundelige!

Om I så er misundelige p.g.a. hans placering på top10 eller fordi han fik de her point, er jeg da ligeglad med. Pointen er, at I opfører jer som nogle pattebørn!

Og skulle vi så ikke se at droppe denne her diskussion?
Avatar billede redfox Nybegynder
31. august 1999 - 18:59 #53
HA HA HA!!! Har du fået nok Jumper? Sletter du fumle?

Hvad hedder din nye personlighed?

Avatar billede jumper Nybegynder
31. august 1999 - 19:05 #54
Få dig dog et liv og lær at læse!

Fumle beder jo åbenlyst admin om at slette hans profil, efter at wip13 og dig har opført jer som nogle små tabere og pattebørn.

Jeg synes det er fedt af fumle at han afviser jeres latterlige påstande, det virker efterhånden som om I bare mangler noget indhold i jeres latterlige små taberliv, siden I så konstant afviser enhver form for logik og blot sviner mig til gang på gang.

Der burde fandme være en kategori hvor man kan klage over andre brugere, så ville I blive de første der blev klaget over!

/Thor
Avatar billede jumper Nybegynder
31. august 1999 - 19:06 #55
admin, fik du den henvisning?

Og indtil den kategori kommer kan du ihvertfald notere min klage over wip13 og redfox.

/Thor
Avatar billede redfox Nybegynder
31. august 1999 - 19:13 #56
Nå Thor, havde du tålmodighed nok til at vente 10 minutter før du svarede på din egen kommentar..?

Klage my ...! Det er dig der burde klages over..!

Avatar billede graae Nybegynder
31. august 1999 - 20:09 #57
...Og lad så det blive den sidste kommentar!

Jumper/fumle...whatever!>> ...Beklager at jeg mistænkte jer for noget så latterligt som at fake, men det virkede sq lidt underlidt med alle de point for så sølle et svar!

...I øvrigt går WIP13 mig på nerverne, det er sq ikke første gang han er så pisse provokerende...Desuden er det ufatteligt som han kan kommentere et faker-spm...Det kan være jeg husker forkert, men var han ikke også indblandet i et eller andet med at forære flere hundrede point væk???

/Graae
Avatar billede cyberesben Nybegynder
31. august 1999 - 20:34 #58
jeg kender godt det med at folk er efter en, tag f.eks. cybles, han har flere gange kommet lidt for sent i forhold til mig, og så har han også beskyldt mig for at snyde...

han skylder mig stadig 400 point som han stjal ved at sende et svar på en side hvor jeg havde givet manden et søgescript, og manden så kom til at acceptere cybles svar ved en fejl...

plus at jeg skulle høre på diverse tilsvining fra cybles...

han er bare ked af at han ikke fik 1. pladsen da chatstuff begyndte at være mindre her inde... taber man
Avatar billede wip13 Nybegynder
01. september 1999 - 07:14 #59
cyberesben>>er du stadig nede over at cybles snuppede dine 400 point?

Du kan bare ikke få nok hva?
Avatar billede jumper Nybegynder
01. september 1999 - 16:46 #60
graae og cyberesben, det ser ud til at vi er enige. Der er generelt nogle folk herinde, der hurtigt bliver misundelige og straks råber faker, fordi de ikke selv fik de point.

graae, jo det var han da vist. Kig på hans brugerinfo ;)

/Thor
Avatar billede cyberesben Nybegynder
01. september 1999 - 16:53 #61
kan admin ikke bare sætte pointallet til 100 eller noget, og så slipper vi for mere bøvl
Avatar billede redfox Nybegynder
01. september 1999 - 20:23 #62
LYNCH LYNCH LYNCH! råbte folkemængden!

Avatar billede wip13 Nybegynder
01. september 1999 - 21:49 #63
redfox>>vi burde bare bede admin om at nedjustere pointtallet!
Avatar billede redfox Nybegynder
02. september 1999 - 15:10 #64
hmm... the easy way out!

Avatar billede wip13 Nybegynder
02. september 1999 - 15:30 #65
nej...den mest retfærdige
Avatar billede cyberesben Nybegynder
02. september 1999 - 22:08 #66
hehe så skulle vi også en omgang daglig snak herinde i dag... hehe

jeg er for en gangs skyld enig med wip13 i at pointene skulle sættes ned
Avatar billede jumper Nybegynder
02. september 1999 - 22:14 #67
Jeg er ligeglad, gør hvad I vil.

Det eneste jeg har gjort er at besvare et spørgsmål, som fumle åbenbart var villig til at give mange point for ved en rigtig besvarelse.

Jeg giver fumle ret, janteloven regerer stadig.

/Thor
Avatar billede redfox Nybegynder
03. september 1999 - 15:05 #68
Bare drop det jumper, nu bliver fumle slettet - og du bliver...

Avatar billede graae Nybegynder
03. september 1999 - 16:08 #69
...FÅK DEJ, REDFOX!
Avatar billede jumper Nybegynder
03. september 1999 - 16:28 #70
redfox, smut nu ud og leg på på en motorvej!

graae og cyberesben, vi står vist i samme båd, at blive svinet til at nogle 13-års pubertetsbumsbefængte drengerøve.

/Thor
Avatar billede graae Nybegynder
03. september 1999 - 18:25 #71
Ja, børn nu om dage er ret irriterende...HEHE!
...Jeg selv er 14!
Avatar billede jumper Nybegynder
03. september 1999 - 18:56 #72
Hovsa, det var ikke for at nedgøre dig, graae ;)

/Thor
Avatar billede graae Nybegynder
03. september 1999 - 19:34 #73
...Det er ok!
Avatar billede redfox Nybegynder
04. september 1999 - 09:12 #74
hmmm....